Gå til innhold

Erfaringer med 90+ protein pulver?


Anbefalte innlegg

Ok, tenkte meg nesten at det måtte være noe slikt.

 

Har snart tømt 2kg med Norkost Activate Whey et eller annet, men denne har kun 80% protein. Resterende skulla man tro er søtningsmidler så søtt som shaken smaker :p

 

Har foresten hørt at opptakingen av proteiner i kroppen skjer lettere om jeg lager shake av melk i stedet for vann? Stemmer dette? Melke-shake er jo forsåvidt best også synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, tenkte meg nesten at det måtte være noe slikt.

 

Har snart tømt 2kg med Norkost Activate Whey et eller annet, men denne har kun 80% protein. Resterende skulla man tro er søtningsmidler så søtt som shaken smaker :p

 

Har foresten hørt at opptakingen av proteiner i kroppen skjer lettere om jeg lager shake av melk i stedet for vann? Stemmer dette? Melke-shake er jo forsåvidt best også synes jeg.

hvorfor skulle opptaket bli raskere når du blander med melk istede for vann? proteinet i melka inneholder jo 20% kasein, kasein har 5-7 timer opptakstid, det dobbelte av myse, og den biologiske verdien på kasein er 77 mens myse er på 104.

Lenke til kommentar
Ok, tenkte meg nesten at det måtte være noe slikt.

 

Har snart tømt 2kg med Norkost Activate Whey et eller annet, men denne har kun 80% protein. Resterende skulla man tro er søtningsmidler så søtt som shaken smaker :p

 

Har foresten hørt at opptakingen av proteiner i kroppen skjer lettere om jeg lager shake av melk i stedet for vann? Stemmer dette? Melke-shake er jo forsåvidt best også synes jeg.

 

Tror du skal fokusere mer på treningen enn på om proteinet blir tatt best opp med melk eller vann.

Lenke til kommentar
Ok, tenkte meg nesten at det måtte være noe slikt.

 

Har snart tømt 2kg med Norkost Activate Whey et eller annet, men denne har kun 80% protein. Resterende skulla man tro er søtningsmidler så søtt som shaken smaker :p

 

Har foresten hørt at opptakingen av proteiner i kroppen skjer lettere om jeg lager shake av melk i stedet for vann? Stemmer dette? Melke-shake er jo forsåvidt best også synes jeg.

hvorfor skulle opptaket bli raskere når du blander med melk istede for vann? proteinet i melka inneholder jo 20% kasein, kasein har 5-7 timer opptakstid, det dobbelte av myse, og den biologiske verdien på kasein er 77 mens myse er på 104.

Det der er vel ikke akkurat allmenn kunnskap - derfor jeg spurte.

Skjønner litt mer nå :)

Lenke til kommentar

Fra en på treningssenteret som står å leker seg med 160kg+ knebøy/markløft. Så tenkte som så at det kunne være troverdig.

 

Han snakket om noe H-melk også, så han ville vel muligens frem til at jeg burde få i meg mer kcal. Men mener bestemt han nevnte noe med opptak av proteiner, men ikke vet jeg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fra en på treningssenteret som står å leker seg med 160kg+ knebøy/markløft. Så tenkte som så at det kunne være troverdig.

 

Han snakket om noe H-melk også, så han ville vel muligens frem til at jeg burde få i meg mer kcal. Men mener bestemt han nevnte noe med opptak av proteiner, men ikke vet jeg :)

 

Wow! Lekte han seg med hele 160kg+ i knebøy/markløft?

 

Jeg som kun lekte meg med 120kg+ når jeg var 14 år, må jo derfor være en allvitende treningsekspert.

 

Treningsverdens største myte er at: 'De som løfter "tungt" - tips dem kommer med er som ren fakta å regne!'

 

Beklager, men kun annerkjent forskning gjelder. Jeg husker jo godt hvordan kreatin/protein i pulverform ble kalt "doping". Dette blant annet av brukere hos treningssentre som 3T og SATS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...