Gå til innhold

Tekniske problemer grunnet serverkrasj


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Redundancy, redundancy, redundancy....

Det er noe vi jobber med, men desverre tar det tid å planlegge og ikke minst implementere det.

 

Backup har de vell mest sansynlig?

 

På tapes...

Jepp, dog på disk. I dette tilfellet har vi sannsynligvis heller ikke mistet noe data da det ikke er diskene som har dødd, men (sannsynligvis) hovedkort/kjernekomponenter.

 

Hvor ofte blir det tatt backup av filene og databasen(e) på diskusjon.no?

Daglig. :)

 

Hvor mange servere kjøres egentlig?

 

Eller

 

Burde det ikke vært minst tre - dvs en pr 1000 brukere peak?

2 stykker. En for web og en for DB.

 

Npr får jeg min kjære avatar tilbake? :(

Tidligst i dag, i verste fall innen et par dager.

 

 

Når det gjelder hastigheten nå er den ganske god ja. Dog er det lite trafikk så tidlig på dagen, og ikke minst så mangler jo enda 40-50GB med opplastede filer, avatarer osv som vil ta en del ressurser når de kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Har lagt merke til at forumet går litt treigare enn før ja, men det har forbetra seg :) Eg fekk nesten sjokk då eg merka at forumet var nede... Dei timane var ganske tragiske... "Ingenting" å gjere... :(

 

No ser det visst ut til at avatarane er på plass igjen! :D Yohoo!

 

 

 

EDIT. Men alle andre bilder, som "svar-knappane" osv. er der ikkje enda nei... Men eg satsar på at det kjem, det og :)

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Har fortsatt problemer med at jeg ikke komemr inn på store tråder og kategorier. Forumkafeen har jeg ikke hatt tilgang til siden forumet gikk ned, og andre store tråder og en del kategorier kommer og går. Får bare opp "FEIL!" som header og så "Du prøvde å gå til adressen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...view=getnewpost, som er utilgjengelig for øyeblikket. Kontroller at nettadressen (URLen) er skrevet riktig og prøv så å oppdatere side".

Lenke til kommentar
Javel... Men når forumet har blitt såpass som det har burde dere vel kanskje investere i en kraftigere server som kan håndtere den store trafikken?!

Tjah, da får vel hver bruker/ de som ønsker donert noen kroner for å få opp en skikkelig server.. er vel ikke akkurat billig med ny heller.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...