Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Han vil ikke tjene noe på å løpe tilbake til liket sitt? I wow og div andre spill blir du jo straffet om du ikke går tilbake.

 

Du får vel skill for å slå med sverd, så jo mer du slår, jo bedre blir du. Og du ser det vel gjerne på rustningen til folk om de er "nye", regner med at det blri litt flashy for de som får ok loot.

 

Poenget mitt var, og er, at de som ganker, og camper, ikke står høyt på min liste over folk jeg respekterer. Ja jeg skjønner at de ønsker å gå på en gjeng for å ta gearet mitt, men å drepe om og om igjen, er kun for å prøve å ødelegge min spille opplevelse, og ender som oftest med at jeg ser på en film eller no til de går lei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av dette jeg sier kommer fra random folk på det offisielle forumet og IRC kanalen. Så for all del, mye kan være halv-sannheter. Spillet har jo som sagt ikke kommet ut engang. Men den personen som sa dette gav ingen indikasjoner om at det ville hjelpe å returnere til liket. Debuff etter for mange dødsfall kommer nok ikke, da full loot er straff nok.

 

Men det kunne jo vært lurt å stikke tilbake for å se om de har latt noe av utstyret bli liggende igjen i liket.

 

En annen ting jeg kom på er at man må sikte på personer for å få opp navn og informasjon. Og personen må være ganske nærme, og man må sikkert holde siktet en liten stund. Så det er veldig lett å gjemme seg i Darkfall. Ingen store lysende navn dinglende over hodet på folk. Og dermed er det enda vanskeligere å drepe samme person om og om og om igjen.

 

I tillegg er ikke universalt for alle PK-ere. Jeg har i hvert fall ingen planer om det.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Ganking/PK: Hele poenget med det er å skaffe seg items på en lettvint måte. Så kan man spørre seg hva som er poenget med å ganke newbies utenfor start steder. I tillegg vil de mest sannsynlig ikke være alene. Hvis man dør så kan man anse alt det man hadde på seg som tapt. Og hvis de fremdeles er der du vil jakte, så er det bare å flytte seg. Sånn jeg har skjønt er spillverden rimelig stor.

 

PK guild: Som nevnt tidligere så kan det være gøy at alle blir sett på som fiender, thus man får flere targets. Men det kan også bli problemer hvis ingen stoler på de når de trenger gear osv. Dessuten vil man også få spillere på den andre siden av skalaen, spillere som jakter på PK spillere. Uansett så vil det være en risiko å løpe rundt i Agon. :)

Lenke til kommentar

Jeg var egentlig redd alle kom til å være PKere når jeg begynte å lese om spillet. Fordi på forumfall får man utrolig mye tyn hvis man hinter til å være carebear. De er livredde at PvE carebearsa skal komme å overtale skaperne til å gjøre spillet mer carebear venlig, og dermed mindre hardcore PvP venlig. Slik at Darkfall blir identisk til de fleste andre MMOene der ute.

 

Men det er faktisk ganske mange anti-PK klaner der ute også, som er svært fornøyde med at spillet er lagt opp slik. Så vi får håpe det blir en virkelig god blanding av alt slags folk.

Lenke til kommentar

Tro meg, selv om Forumfall har mange skrullete "hardcore pkpk oldskool UO" spillere så vil nok DF tiltrekke seg alle slags spillere og grupperinger, så lenge de har noe å gjøre og at det blir gøy.

 

Beste eksemplet er nok EVE-Online hvor man har pirater, anti-pirater, mercenaries, carebears, soldater, tradere, industrialister etc... Selv om det er full pvp i alle solsystemene.

 

Noe av det artige i DF vil nok også som i EVE bli meta-spill hvor man har politikk, kanskje litt roleplay, konkurrerende tjenester m/ handel, ressurssanking, etc.

 

I tillegg vil det alltids være stille deler av Agon hvor man du og en gruppe venner kan gjøre akkurat hva man har lyst til.

 

Siden det er en sandboks så er det mye opp til spillerne hva de vil gjøre ut av spillet og jeg er helt sikker på at man vil se originale nisje tjenester in-game for all slags ting.

 

F.eks

Scouts, spillere som finner populære jaktsteder og selger de til høystbydende PK clans.

Mules, spillere som frakter ressurser eller items fra X til Y (har skills som gjør dette enkelt)

Mellommenn, spillere som server-community stoler på som er mellommenn for større avtaler mellom claner (fantasien setter grenser)

Ambassadører, spillere i clans som lager allianser / starter krig (politikk metagame)

Og mye mye mye mer...

Lenke til kommentar
Dere som spiller det, svir det ikke godt av å bli overfalt av 2-3 stykker som lar deg ligge igjen naken? Etter mye jobbing til å få tak i bra gear så forsvinner alt?

 

Full loot jeg snakker om >.<

Det vil nok være like kjipt for deg som det er morro for de som "fant/tok" deg.

Neste gang er det din tur å dra på smilebåndet mens du får sinna"quotes" på PM. ;)

 

Men det hele spørs også på hva man har på seg. Hvis man dreper en drage og får epic loot, altså "rare" loot. Vil det da være smart å utsette seg for å havne opp i denne situasjonen? Altså det å havne 1vs3?

Nei, legg det du ikke har råd til å miste hjemme i huset/banken og ta heller på deg litt "scrap" utstyr om du skal ut og utforske verdenen aleine.

Så tar du på deg ditt beste utstyr når du skal forsvare borgen, eller spiller med kamerater slik at du alltid har noen som kan passe ryggen din.

 

 

Nå er det vel ikke pga noen reward folk ganker. De ganker for å være jævler, så desto mer fun når man er naken og ikek har mulighet til å forsvare seg.

Idioter finnes i alle spill, og de vil fortsatt være idioter i darkfall. Kall det gjerne en del av spillet, men det gjør det ikke noe mindre idiotisk av den grunn.

 

Ganking og griefing er to vidt forskjellige ting. Det å "ganke", altså angripe et "target" med flere stykker er bare taktikk, og man vil se mye av dette nettopp pga det er en av de beste måtene å komme seg fremover både her i verdenen samt ingame. :)

 

Corspecamping som du snakker om her vil jo da ikke være så lett ettersom man ikke trenger å dra tilbake til sitt lik. Og hvis du blir ganket, så bare drit i det. Spawn i byen, kjøp nytt gear og start fra begynnelsen igjen.

 

 

Nå må du se forskjell på det å drepe en person en gang, og ta gearet, og det å gjenta å drepe han om og om igjen.

 

Og det er skill levels, en som akkurat har joinet spillet er vel ganske dårlig med sverd i forhold til en som har spilt lenge, eller har jeg missforstått hvordan det der fungerte?

 

Poenget er at man ikke kan se hvem som er "nybegynnere" og hvem som har holdt på en stund.

Du som har spilt i 10 år kan lett bare ta med deg begynnerutstyret og dermed se ut som en person som startet for 10 minutter siden, og det er hele poenget. Man aner ikke hvem man angriper og dermed så vil folk være litt mer forsiktige.

Er man uheldig så angriper man en mann/kvinne med stor makt, og da sitter man der med skjegget i postkassa ettersom man kun vil ha en karakter per server slik at man ikke kan oppføre seg som en jævel for så å logge på en annen char for å late som ingenting.

 

Han vil ikke tjene noe på å løpe tilbake til liket sitt? I wow og div andre spill blir du jo straffet om du ikke går tilbake.

 

Blir man drept av en mob så kan det jo hende at han ikke lootet alt du hadde. Blir man drept av en ulv, så ser man ikke den ulven gåendes rundt med en rustning og sverd etterpå liksom. Da vil man nok heller finne ditt lik værendes igjen hvor all maten er borte, så jo, det er i visse tilfeller hvor det lønner seg å dra tilbake.

 

Er du å kjemper med et par kamerater og dere møtte en like stor gruppe, så kan kameratene dine passe på liket ditt mens de sloss, ettersom det å loote folk tar tid. Dermed kan du løpe tilbake, for så å kjempe for "liket" ditt for å få tilbake tingene du kunne ha mistet.

 

Poenget mitt var, og er, at de som ganker, og camper, ikke står høyt på min liste over folk jeg respekterer. Ja jeg skjønner at de ønsker å gå på en gjeng for å ta gearet mitt, men å drepe om og om igjen, er kun for å prøve å ødelegge min spille opplevelse, og ender som oftest med at jeg ser på en film eller no til de går lei.

 

Så kan man jo spørre seg hvor enkelt disse personene vil ha det i et spill som dette?

I WoW f.eks så kan man jo ikke gjøre noe mot disse ettersom det å dø har nada å si.

I Darkfall så har man kun en karakter per server, og ryktet rundt denne karakteren er da selvfølgelig satt imot hva du som spiller gjør i spillet.

 

Er du en "griefer" så ikke regn med å ha det så lett i spillet. For selv "grieferne" er nødt til å bli resset, få nytt gear o.l. akkurat som resten av oss. Og hvis de er "røde", så vil nok ingen hjelpe dem slik at de er nødt til å lage sitt eget community med egen borg/keep m.m. Og det morsomme her da er jo at vi andre kan angripe dem uten konsekvenser. Vi kan brenne ned deres hus/by nettopp pga de er lovløse.

Lenke til kommentar
Scouts, spillere som finner populære jaktsteder og selger de til høystbydende PK clans.

Mules, spillere som frakter ressurser eller items fra X til Y (har skills som gjør dette enkelt)

Mellommenn, spillere som server-community stoler på som er mellommenn for større avtaler mellom claner (fantasien setter grenser)

Ambassadører, spillere i clans som lager allianser / starter krig (politikk metagame)

Og mye mye mye mer...

Oh det høres så kjekt jeg holder på å dø.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Høres spennende ut folkens.

Men som PK'r i ett mmorpg så får du fint lite tid til å utvikle karakteren din effektivt, det blir hovedsaklig å slå ned de du finner rundt deg, selvfølgelig er det bedre å være PK'r i dette spillet, ettersom du får poeng for å slå på ting/kaste magi på ting, samme hva det er.

I andre mmorpgs får du pvpexperience og liknende, mens her utvikler du karakteren din, samtidig som du får utført din onde hobby.

 

Men effektivt er det nok ikke, med tanke på skills!

 

For å forsvare min egen utalelse tidligere, jeg spiller mount and blade stadig vekk, å det har ikke bra grafikk, så en grafikkhore er jeg nok neppe.

Meeen, poenget var etter så lang utvikling burde ha fått tweaket grafikken litt ;)

 

Anyways, det finnes andre spill som har skilllevel systemer, project entropia og cabal online noen? Lurer på om de kommer til å ha samme system der som disse spillene, der tok det laang tid før du klarte bruke items nogelunde effektivt.

ved sånne taktikker kan det fort bli tørt å kun fokusere på ett fåtall skills.

Lenke til kommentar
Må si meg enig med lain her. Folk ganker for å være jævler, MMO's går ikke ut på å hovedsaklig drepe. Det gjør Counter Strike.

 

Dette er et PvP-fokusert MMO, ikke fuckings WoW.

 

Enig. Dette er en annen type MMO. WoW er ett vennligsinnet spill for alle barn i alle aldre, mens Darkfall er for de som ønsker en utfordring og mer frihet.

Lenke til kommentar

pvp betyr ikke drep alle innen synsvidde da.

 

Ett mmmorpg er bygget opp så folk kan spille som de vil, men det skal være et samfunn liksom.

Noen har det i seg å være morderiske jævler, som går på alt og alle.

Enten de liker være onde, eller bare liker å ødelegge for andre.

Kan også være de liker utfordringen og spenningen man får ved å angripe andre spillere, alt kan skje liksom, med en npc så bare angriper han deg i standardmønster. Spillere kan gjøre hva som helst.

 

For at samfunnet skal funke så må det være hovedsaklig greie folk på serverene, som ikke angripe alle, og hjelper hverandre litt.

Ellers blir det bare pvp, kun spillere som sloss overalt, å spillet kunne egentlig vært en stor byggning med en del rom i, hvor spillere løp rundt å slo hverandre ned.

RPG-quake YO..

 

Må ha en liten balansegang her ;)

Lenke til kommentar

Dette er det nye Ulima Online (som forretsen var et av de første mmo på markedet), og det har klare regler hvordan det skal være. Markedet savner sårt et MMO som fungerer slik Darkfall vil gjøre, og det er absolutt ikke likte de MMO's som har kommet i det siste.

 

Dette er såkalt "skill" based. Gear har veldig lite å se. Wow er et evig Gear grind. Du grinder Instancer/Heroics for reputation og Gear, Dailys for penger og Rep for å kjøpe gear og enchants og kanskje en mount, og selvfølgelig raids for gear. Dette blir ikke slik, hvis du liker WoW og måten det er på, er det ikke sikkert du liker dette.

 

Om de får det til er en annen ting.

Lenke til kommentar
pvp betyr ikke drep alle innen synsvidde da.

Hvem har sakt at det gjør det?

 

Poenget er jo at en "slem" spiller KAN gjøre det, dermed burde du som også deler samme verdenen være klar over at du kan bli angreipet samme hva, og da er det din oppgave å sørge for at du selv ikke blir overrasket av et angrep.

 

For at samfunnet skal funke så må det være hovedsaklig greie folk på serverene, som ikke angripe alle, og hjelper hverandre litt.

Ellers blir det bare pvp, kun spillere som sloss overalt, å spillet kunne egentlig vært en stor byggning med en del rom i, hvor spillere løp rundt å slo hverandre ned.

RPG-quake YO..

 

Må ha en liten balansegang her ;)

 

Det å være en PK betyr at man velger et liv utenom det vanlige, og som en PK så vil man ikke få tilgang til egen by, man vil heller ikke få tilgang til større tradingområder.

De minsker også muligheten for å trade/dele med andre vanlige spillere. Vanlige spillere vil heller ikke heale dem/resse dem ettersom det selv gjør dem "røde" som en PK vil være.

Og rød = lovløs, dermed vil ingen snakke/trade/dele/gruppe med dem, noe som gjør det hele til et stort valg.

 

Og det er dette som er "balansegangen" her. PK livsstilen vil være for hard for enkelte, slik at man ikke ender opp med "quakematch" greiene du er redd for.

MEN de vil alltids finnes.

Lenke til kommentar
btw, hvordan blir det med skill points osv ? Må drepe mange mobs for å få høyest skill, eller kan man fylle ut det når man spawner for første gang?

 

Man lærer forskjellige "skill points" fra enten NPC'er gjennom quests, eller spillerne selv faktisk. Så hvis du møter en vennlig spiller, og du ser han bruke en ganske uvanlig spell/skill, så kan du spørre han om han har lyst til å lære deg i å bruke denne.

 

Dette vil jo bety at enkelte spillere som kanskje har utforsket verdenen endel mer enn andre kan tjene litt penger på å lære bort enkelte skill. Uansett, når du har lært skillet så bruker du det bare for at du skal bli bedre i det. På samme måte som at "Swordskill" blir bedre i WoW når du sloss mot mobs, blir "Swordskill" bedre her når du slår på mobs/spillere etc.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at en "slem" spiller KAN gjøre det, dermed burde du som også deler samme verdenen være klar over at du kan bli angreipet samme hva, og da er det din oppgave å sørge for at du selv ikke blir overrasket av et angrep.

 

Det å være en PK betyr at man velger et liv utenom det vanlige, og som en PK så vil man ikke få tilgang til egen by, man vil heller ikke få tilgang til større tradingområder.

De minsker også muligheten for å trade/dele med andre vanlige spillere. Vanlige spillere vil heller ikke heale dem/resse dem ettersom det selv gjør dem "røde" som en PK vil være.

Og rød = lovløs, dermed vil ingen snakke/trade/dele/gruppe med dem, noe som gjør det hele til et stort valg.

 

Og det er dette som er "balansegangen" her. PK livsstilen vil være for hard for enkelte, slik at man ikke ender opp med "quakematch" greiene du er redd for.

MEN de vil alltids finnes.

 

Tror enten jeg skriver dårlig, ellers så bare misforstod du.

Jeg vet godt hva en PK er, og hvordan det generellt funker, innenfor dette spillet har forstått det som du sier, men er greit å oppfriske det i tilfellet andre lurer.

 

Jeg er ikke bekymret for at det skal bli en såkalt quakematch i dette spillet, med min RPG-quake kommentar mente jeg at ett onlinesamfunn funker ikke ordentlig i et spill som darkfall, om alle skulle gå fullt ut som pk'r. Altså ett ekstremtilfelle, som aldri kommer til å oppstå..

 

PK'r har genrellt ett mye hardere "liv" i spill en vanlige spillere, i de fleste andre spill er det også penalties som "murderstatus" og "wantedstatus" som gjør at andre faktisk kan tjene poeng på å ta deg, samtidig ikke få noen straff for det.. Neighbourhoodwatch-stil er ofte implementert i spill, og jeg er glad for at det er noe liknende her, for å holde litt roen på folk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...