Gå til innhold

Hardware.no: Hvem ønsker dere intervjuet?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Vi i Hardware.no prøver hele tiden å tilby et bredt spekter av artikler fra mange ulike temaer. I det siste har det kommet noe kritikk på at vi skriver for mye korte nyhetsnotiser, en kritikk alle i redaksjonen og alle frilansere selvsagt tar alvorlig. I den anledning lurer jeg på: Hva ønsker dere mer av, rent bortsett fra tester? Hvem ønsker dere intervjuet? Hva ønsker dere guider om? Er det noe spesielt du mener vi burde ha skrevet en kommentar om? Er det andre artikler dere savner?

 

Jeg tar imot alle forslag med åpne armer, og kan garantere at forslag med leserverdi og praktisk mulighet vil bli fulgt opp. Ta gjerne kontakt på e-post: [email protected] eller MSN: [email protected]

 

Jeg kan forøvrig avsløre at et besøk til UiOs Titan-klynge er nært forestående.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en temaserie, f.eks. "fra tegning til maskin", der dere tar for dere hele løpet fra konstruksjon av elektronikk via utlegg av kreteser og kort, fremstilling av kort, montering og test av kort, embeddedprogrammering med mer.

 

Noen aktører:

- Chipcon (kjøpt av TI)

- Atmel (var også opprinnelig norsk)

- Kapinor

 

Til hver del kan dere intervjue gründeren(e) i hvert selskap (mange er norske, men ble etterhvert kjøpt av utenlandske selskap), og intervju noen som gjør selve oppgaven (chipdesign, kretsutlegg, kortutlegg osv). Ta med litt om utdanning/bakgrunn til hver av disse, ganske relevant for jobb-delen i HW.

Lenke til kommentar

Hva med IT-politiske intervju-dueller? F.eks. få tak i noen som jobber for datalagringsdirektivet til EU og noen som jobber i mot? Eller FONO/ DRM-bransjen vs. EFN?

 

Forslaget over fra Codename_Paragon er glimrende. Et slikt prosjekt vil kunne gi mye bra stoff og kanskje dukker det opp interessante småveier underveis som vil gi mer bra stoff igjen :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...