Gå til innhold

Overklokke E8400 til 4GHz


Anbefalte innlegg

Trur det er lite sansynlig Malvado når den prosessoren fungerer heilt fint i stresstester og temperatur er fin. Kjører stabilt med min overklokk :), aldri hatt problemer med blåskjerm eller at pcen restarter seg. Og varmen har såvidt øket :p

 

Eg har kjørt min prosesosr på 1.5 Volt nå i snart eit halvt år, ikkje opplevd eit problem :D Ganske imponerende å overklokke 50% uten vannkjøling/ln2.

Endret av Ganam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trur det er lite sansynlig Malvado når den prosessoren fungerer heilt fint i stresstester og temperatur er fin. Kjører stabilt med min overklokk :), aldri hatt problemer med blåskjerm eller at pcen restarter seg. Og varmen har såvidt øket :p

 

Eg har kjørt min prosesosr på 1.5 Volt nå i snart eit halvt år, ikkje opplevd eit problem :D Ganske imponerende å overklokke 50% uten vannkjøling/ln2.

 

Kjenner flere cpu'er som kjører på 1.65V som standard og det er heller ikke noe problem, men batch, produksjonsår og teknologi har nok noe å si også.

 

I ditt tilfelle så har du da vært heldig hittil :)

Lenke til kommentar
Trur det er lite sansynlig Malvado når den prosessoren fungerer heilt fint i stresstester og temperatur er fin. Kjører stabilt med min overklokk :), aldri hatt problemer med blåskjerm eller at pcen restarter seg. Og varmen har såvidt øket :p

 

Eg har kjørt min prosesosr på 1.5 Volt nå i snart eit halvt år, ikkje opplevd eit problem :D Ganske imponerende å overklokke 50% uten vannkjøling/ln2.

 

er det en 45nm eller 65nm cpu?

 

les hva som skjedde med DP's cpu etter 4 uker med 1,5v! det er 45nm.

og han hadde en god cpu.

Lenke til kommentar
Her ventet en sliiiiiten E8600 som har blitt dårligere og dårligere + ett Rampage Extreme fra asus.. Historien med E8600 cpuen er at den egentlig er ganske god. Jeg satt denne i 24/7 spill/torrent maskinen min for 4 uker siden ca, begynte med 4.5Ghz + 1.55v Dette var primestabilt på luft, og jeg trodde faktisk cpuen tålte dette i en lengre periode.. men, nei da. Etter 4 uker ble den helt crap, klarer ikke nå mer enn ca 4.3Ghz på luft.. Samme skjedde under LN2, klarte i starten nesten 6Ghz, men på slutten var den ikke i stand til å klare mer enn 5.79Ghz i pi Får håpe den dør snart, sånn at jeg kan hente ut en ny en

 

Et utdrag da:)

Lenke til kommentar
Trur det er lite sansynlig Malvado når den prosessoren fungerer heilt fint i stresstester og temperatur er fin. Kjører stabilt med min overklokk :), aldri hatt problemer med blåskjerm eller at pcen restarter seg. Og varmen har såvidt øket :p

 

Eg har kjørt min prosesosr på 1.5 Volt nå i snart eit halvt år, ikkje opplevd eit problem :D Ganske imponerende å overklokke 50% uten vannkjøling/ln2.

 

er det en 45nm eller 65nm cpu?

 

les hva som skjedde med DP's cpu etter 4 uker med 1,5v! det er 45nm.

og han hadde en god cpu.

 

Det var litt ironi fra min side, tenkte selvsagt på Athlon Cpu'ene ;)

Lenke til kommentar
Trur det er lite sansynlig Malvado når den prosessoren fungerer heilt fint i stresstester og temperatur er fin. Kjører stabilt med min overklokk :), aldri hatt problemer med blåskjerm eller at pcen restarter seg. Og varmen har såvidt øket :p

 

Eg har kjørt min prosesosr på 1.5 Volt nå i snart eit halvt år, ikkje opplevd eit problem :D Ganske imponerende å overklokke 50% uten vannkjøling/ln2.

 

er det en 45nm eller 65nm cpu?

 

les hva som skjedde med DP's cpu etter 4 uker med 1,5v! det er 45nm.

og han hadde en god cpu.

 

Det var litt ironi fra min side, tenkte selvsagt på Athlon Cpu'ene ;)

 

Hehe, jeg forsto det :) Jeg svarte bare på han som sa han kjørte 1,5v i et haltv år. han sier jo ingenting om hvilken cpu, dersom det er en 45nm cpu tipper jeg han vært usansynlig heldig.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg forsto det :) Jeg svarte bare på han som sa han kjørte 1,5v i et haltv år. han sier jo ingenting om hvilken cpu, dersom det er en 45nm cpu tipper jeg han vært usansynlig heldig.

Tja, Tharshan på forumet hadde 1.8 volt på en 45 nm CPU (Tror det var E8400 eller E7200), og det på luft. Høyst usikkert hvor lenge den levde etter det :p

Lenke til kommentar

Min E8500 klarer ikke 4,3 lenger, må klare meg med 4,3ghz nå...

Har nok noe med at temp har vart over 90 i load og volt på over 1,4..

 

Ville holdt meg på max 1,35v og under 70grader med load vis man vil beholde cpu'en i lanngg tid, dette da E8x00.. (sikkert noen som mener noe annet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...