Gå til innhold

Anmeldelse: Littlebigplanet (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LBP virker på mange måter som årets "overraskelse" :) Syns det er gøy at det får gode anmeldelser overalt :)

 

Grunnen til at Sony trakk spillet tilbake, var vel for å unngå en ny "Resistance-smell".

 

Ikke noe "årets overraskelse", nei. Spillet har vært hypa i et år nå, eller mer.

Lenke til kommentar

LBP blir i hvertfall nyskapende, det er det ingen tvil om :p

Jeg vil gjerne ha det, men jeg er ikke sikker på om det er det som blir det neste spillet i samlingen. Det kommer litt an på om andre folk jeg kjenner skaffer seg det. De fleste spille er jo tross alt morsomst å spille sammen med andre, eller online mot/med andre folk ;)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Edit: Kan være værdt å nevne at spillet er trukket tilbake fra Sony for å produseres opp på nytt. Så release er ikke lenger 22. oktober

Takk for informasjonen. Dette var ikke kjent for oss når anmeldelsen ble forhåndspublisert i ettermiddag. Vi har nå oppdatert artikkelen.

 

Jeg er imponert over kvaliteten på Daniel Guanios anmeldelser på Gamer.no så langt, spesielt med tanke på at han bare er 17 år. Men måtte man ikke være 18 for å skrive artikler for Gamer.no?

Daniel gjør det meget godt som fersk skribent hos oss, det er det ingen tvil om. Det stemmer at man må være 18 år for å søke. Grunnen til det er at 99 av 100 søkere under 18 år erfaringsmessig ligger langt unna de skribentkvalitetene vi er ute etter. Daniel hadde imidlertid troa på seg selv, og overbeviste oss raskt om at han representerte det ene unntaket :-)

 

(...) og det skulle bare mangle når den kommer så sent :p .

Sent? Spillet var opprinnelig planlagt for lansering onsdag neste uke, og nå er det utsatt - uten at ny dato er levert. Jeg har derfor litt vanskeligheter med å se hvordan vi er sent ute. Tvert imot vil jeg si vi kanskje var litt for tidlig ute, situasjonen tatt i betrakning :-)

Lenke til kommentar

Til de av dere som har spilt LittleBigPlanet. Jeg har oppdaget en liten irriterende ting, og det er at når jeg har fått rakettryggsekken, så klarer jeg nesten ikke å fjerne den. Jeg rister på kontrolleren (som vist på skjermen), men den vil ikke falle av. Har flere ganger brukt lang tid på å få den av. Flere her som har irritert seg over dette og/eller funnet en løsning på det?

 

Vet det er flere anmeldere som leser dette forumet, så jeg regner med flere her har spilt (og spiller) LittleBigPlanet :)

Lenke til kommentar

Utsatt eller ei, jeg fikk i alle fall sendingsbekreftelse idag fra DEAL hvor jeg har forhåndsbestilt LBP..

Mulig det bare er hårsåre ameriakenere det er utsatt for? Jeg driter ærlig talt om det synges fra Koranen, Bibelen eller Tora-ruller, jeg skal lage en 70-talls discosackboy uansett! ;)

 

Syntes forresten det er litt rart de ikke kan trekke ut det ene lydsporet i en oppdatering som de slipper til uka i stedet..

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Ja, det har jeg fått med meg.

Men HVORFOR var ikke det populært? Leste sitatene på Dagbladet og selv om den kanskje var av det vagt makabre så er det ingenting hårresiende med dem.

 

Nei, min intuisjon sier meg at dette bare er et utfall av ignoranse fra kristne fanatikere som ikke vil at "gode kristne amerikanere" skal bli besudlet av fremmede ideer.

Kan være lurt å sette seg inn i saken først. Dette var et utfall fra muslimer som ikke satte pris på koblingen mellom vers i koranen og musikk. Det er visst veldig fornærmende. Forstå det den som kan, men sånn er det. Sony har tatt hensyn til dette, og spillet er litt utsatt.

Lenke til kommentar
Sent? Spillet var opprinnelig planlagt for lansering onsdag neste uke, og nå er det utsatt - uten at ny dato er levert. Jeg har derfor litt vanskeligheter med å se hvordan vi er sent ute. Tvert imot vil jeg si vi kanskje var litt for tidlig ute, situasjonen tatt i betrakning :-)

Hehe, jeg skrev det fordi ganske mange på dette forumet har vært utålmodige og sagt at gamer.no er sent ute. Kanskje det var litt uklart, men jeg prøvde med smiley og å sette det i parentes for å vise at det ikke var viktig. :p

Lenke til kommentar

SOny gjør alt for å slippe dårlig omtale. Det finnes ca 1 mrd muslimer i verden, og Sony har ikke råd til å lefle med dere hellige bok. De vil helt sikkert tjene mye mer på å trekke spillet tilbake selv om akkurat det for de fleste vil syntes tøvete.

 

Først må jeg få si at jeg syntes all religion er tøv, så for meg å forstå den åndelige delen er umulig. Derfor er jeg iflg mange ikke egnet til å uttale meg om akkurat dette.

 

Det som ikke må skje er at gamere legger skylden på muslimer, for det er helt feil. Og det som ikke må skje fra Sonys side er at ignorer det og bruker hele saken som et slags korstog i ytringsfriheten navn.

Det som noen må forklare meg er hvorfor denne tilsynelatende uskyldige teksten er så farlig? LBP er jo verdens mest uskyldige spill. Det finnes jo ekstremt mange flere verre eksempler der spillet ikke er blitt trukket (Postal 2), kun kritisert.

 

Menmen, vi overlever nok denne utsettelsen også. Og om noen år vil vi kanskje le av det hele.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...