Gå til innhold

Anmeldelse: Littlebigplanet (PS3)


Anbefalte innlegg

lol utsatt pga musikk i fra koranen? Hva faen, sku russerne bli emo hver gang de ble framstilt som skurker eller deres nasjonal sang ble spilt av i et spill eller film hadde 99% av underholdningen forsvunnet :wallbash:

Jeg tror ikke mange muslimer ville blitt fornærmet over henvisninger til Koranen i et spill med mindre det er for håne den, heller tvert imot. Komponisten av sangen i spillet er selv muslim.

 

Problemet er at det i den muslimske verdenen er en splittet tolkning om hvorvidt det er lov med sang og musikk i Islam (det er vel kun et fåtall som mener all musikk er forbudt), og da også å blande Koranen og musikk (som ganske mange mener). Som mange sier så er nok dette et smart trekk av Sony. Hvilken glede gir det å lage et spill som underholder mange, men samtidig sårer en del mennesker, uten at det overhodet er motivet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det som ble sagt i sangen:

 

Kilde

1- In the 18th second: "كل نفس ذائقة الموت" ("kollo nafsin tha'iqatol mawt", literally: 'Every soul shall have the taste of death').

 

2- Almost immediately after, in the 27th second: "كل من عليها فان" ("kollo man alaiha fan", literally: 'All that is on earth will perish').

 

Aller best hadde det vært å omskrevet koreanen da dette er støtende for ikke-muslimer, men det blir vel heller håpløst. :p

 

Uansett idiotisk innhold i en sang, og helt greit nok at dem kutter det ut, da det overhodet ikke passer inn i spillet..

Men litt kjedelig at det ble oppdaget før release, og ikke etter slik som på de tidligere spillene som muslimene har fått forandret som ble nevnt (Zelda OOT, Cod4, og Zack & Wiki).

Lenke til kommentar

Faen, satt å spilte fire-player og drakk øl, på promoversjonen av spillet i natt (kamerat som jobber i spillsjappe). Dødsgøy altså. De ferdiglagde banene er utrolig oppfinnsomme og jeg kan tenke meg at de blir god inspirasjon til å lage baner selv. I det hele tatt et kjempemoro multiplayer spill. Ekstra gøy å sabotere de andre for å få mest poeng :)

 

Soundtracket på spillet er helt herlig. Synd at det må utsettes pågrunn av noe så latterlig som teksten på en av sangene. Men uansett så er det mye bra musikk, jazz, psykedelisk, noe som hørtes ut som j-pop og masse annet.

 

Har faktisk ikke noe negativt å si om spillet etter en 6-7 timer spilling. Håper jeg ikke har det lengre frem i løypa heller.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...