Gå til innhold

Er denne PSUen bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må lese spørsmålene bedre :-o - Alle Corsair HX/TX/VX har vifte under...

 

Men de Antec powerne er veldig bra de, de er i øverste klasse kvalitetsmessig og ytelsesmessig, så selv om Corsairen nok er ett hakk bedre er det ikke noe galt med å kjøpe Antec. :)

 

 

 

Jeg leste det. Men tradstarter skrev at han ville ha en stillegående psu og da er det vell ikke det smarteste trekket å kjøpe en psu på 650W med bare en 80mm vifte.

Lenke til kommentar
Du må lese spørsmålene bedre :-o - Alle Corsair HX/TX/VX har vifte under...

 

Men de Antec powerne er veldig bra de, de er i øverste klasse kvalitetsmessig og ytelsesmessig, så selv om Corsairen nok er ett hakk bedre er det ikke noe galt med å kjøpe Antec. :)

 

 

 

Jeg leste det. Men tradstarter skrev at han ville ha en stillegående psu og da er det vell ikke det smarteste trekket å kjøpe en psu på 650W med bare en 80mm vifte.

Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det...

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det...

 

PSUer med vifte i bunnen blåser ikke luft ut, de trekker luft inn i PSU. Lett å tro det selvfølgelig, siden de med 80mm blåser ut bak. Men som sagt, de med 120mm i bunnen trekker luft inn i PSU.

Lenke til kommentar
Men jeg kan ikke ha annet enn 80mm vifte, siden jeg skal ha kabelutgangene fra PSU inntil hk plata. dvs, har jeg 120mm vifte, blir den "ligge på gulvet" å blåse rett ned i det...

 

PSUer med vifte i bunnen blåser ikke luft ut, de trekker luft inn i PSU. Lett å tro det selvfølgelig, siden de med 80mm blåser ut bak. Men som sagt, de med 120mm i bunnen trekker luft inn i PSU.

Jaja, same shit! Hvor skal den lufta komme fra da(hvis jeg har 120mm)?

Lenke til kommentar

Poenget til trådstarter er vel at han vil ha kablene fra PSU nærmest mulig hovedkortet, fordi det ser ryddiger ut. (i tillegg rekker de noen centimeter lengre opp til diverse kontaker på HK også, hvis evt. snau kabellengde er et issue)

 

Hvis han benytter en "vanlig" PSU som har viften i bunn-dekslet, så må han "speilvende" den slik at viften peker inn/oppover i kabinettet, og dermed havner kabelklynge-uttaket fra PSU på motsatt side, nærmest sidedøra. I tillegg til "clean-look" aspektet som er nevnt, kan det vel også utgøre 5-6 cm i økt tilgjenlig kabellengde, ved å gjøre slik trådstarter ser for seg.

 

:)

Lenke til kommentar
Poenget til trådstarter er vel at han vil ha kablene fra PSU nærmest mulig hovedkortet, fordi det ser ryddiger ut. (i tillegg rekker de noen centimeter lengre opp til diverse kontaker på HK også, hvis evt. snau kabellengde er et issue)

 

Hvis han benytter en "vanlig" PSU som har viften i bunn-dekslet, så må han "speilvende" den slik at viften peker inn/oppover i kabinettet, og dermed havner kabelklynge-uttaket fra PSU på motsatt side, nærmest sidedøra. I tillegg til "clean-look" aspektet som er nevnt, kan det vel også utgøre 5-6 cm i økt tilgjenlig kabellengde, ved å gjøre slik trådstarter ser for seg.

 

:)

Netopp! Du har skjønt det :)

 

I tillegg skal jeg lage noen ekstra hull i hovedkort brettet, slik at kablene går rett utpå baksiden. Da blir det fint, håper jeg... :p

Lenke til kommentar

Hvis du alikevel har tenkt å gyve løs på kabinettet og borre diverse hull, kunne du jo liksågodt "i samme slengen" skjært ut et 14 cm. rundt hull under PSU-plassen, slik at du står fritt å bruke "vanlige" psu'er med vifte i bunn.

 

Jeg sier ikke at Antec'n er dårlig (tvertimot, den får gode skussmål), men du hadde iallefall plutselig fått et hav av diverse psu'er å vurdere m.h.t. pris/ytelse (og kabling-opplegget du planlegger vil bli likt)

 

Just my 2 cent :)

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert det "sterkt" :D

 

Googlet Antec 900, og slik jeg ser det fremstår det ugunstig (ved bruk av "vanlig" psu/viften opp) å ha det slik som på dette bildet;

 

post-10740-1224177765_thumb.jpg

 

Her drar man jo varmluft fra skjermkortet hvis man har SLI/CrossFire opplegg, rett inn i PSU = mer bråk/viftestøy. Sannsynligvis er det forstyrrende for kjølingen/luftstrøm til skjermkortet også.

 

Jeg vil si det er et MUST å modde kabinettet på dette punktet (og sette på et par ekstra gummiknotter under kabinett-føttene for å få litt klaring mot underlag/luftflyt)

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...