Gå til innhold

World of Goo - genialt tidsfordriv


Anbefalte innlegg

A game so utterly charming, so pregnant with charisma, and so simple in concept, that it belongs in another era. An era when everyone got a little bit excited about video games; when you'd find coin-op machines in your local pub, and everyone played them. [...] If there's any justice, World of Goo will set the internet aflame and earn its creators a million dollars. Eurogamer

 

---

 

Så det er altså mulig å tenke nytt...

 

Jeg har nettopp spilt meg igjennom demoen av World of Goo, og det eneste jeg ønsker nå er å rette oppmerksomheten din mot dette spillet. La oss først konstatere et par ting. Det finnes multinasjonale selskaper med markedsføringsbudsjetter som er større enn bruttonasjonalproduktet til Mosambik. Også finnes det gutteromsprosjekter som er avhengige av jungeltelegrafen, det vil si meg og deg, for å innkassere noen skarve kroner. World of Goo fra 2D Boy er et slikt spill. Ok? Ok. Så hva er greia?

 

World of Goo handler ganske enkelt om å trøkke flest mulig slimballer inn i det store sugerøret som dingler fra oven. Det hellige sugerøret er imidlertid utenfor rekkevidde, så utfordringen går ut på å få de små, klebrige kompisene dine til å klistre seg sammen og stable seg oppover/bortover uten at kontruksjonen kollapser. Tenk deg en syk krysning av Bridge Builder og LocoRoco. Mer vil jeg faktisk ikke si.

 

Det vanskelige her er nemlig å overbevise andre om å kjøpe dette spillet uten å avsløre hva som gjør det så inn i gamperæva genialt. Du kan selvfølgelig lese omtalene hos Eurogamer, IGN eller RockPaperShotgun. Men det beste er selvfølgelig å gjøre som meg, og laste ned demoen. Seeing is believing.

 

Håper Gamer.no tar seg tid til å anmelde dette spillet. Leve uavhengige utviklere! Leve kreativiteten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det? Nettopp sjekka, men fant det ikke.

 

Kunne gjøre det...

 

We have just been informed that World of Goo will not be available in Europe until Feb/March of 2009. Copies purchased yesterday in Europe will continue to work.

:wallbash:

 

Genialt spel, men uforståeleg at det ikkje kjem i Europa før 2009.

Lenke til kommentar
Kan det? Nettopp sjekka, men fant det ikke.

 

Kunne gjøre det...

 

We have just been informed that World of Goo will not be available in Europe until Feb/March of 2009. Copies purchased yesterday in Europe will continue to work.

:wallbash:

 

Genialt spel, men uforståeleg at det ikkje kjem i Europa før 2009.

 

Ja, hvorfor i alle dager har de gjort det slik? Fatter ikke hva som kan være årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...