Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 til Xbox 360?


Snurreleif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@HelteTeigen

 

Jeg skrev at det var ytterst få grunner for meg å skaffe PS3 hvis MGS4 kommer til XBOX360.

LBP er en av de ytterst få grunnene, men som Amored sier, jeg har ikke penger med tanke på alle de vidunderlige spillene som kommer i høst, til å bruke 4000NoK ++ kun for LBP.

Iallefall ikke nå.

 

Det ser rett og slett ut som om jeg heller venter til neste Playstation-konsoll, og heller kjøper Wii hvis det blir aktuelt.

Kanskje de kommer med flere eksklusive spill da som frister (spill som er både på XBOX og PS3 er for min del must-buy på XBOX360, ikke minst pga kontrollen, men pga Live og at jeg rett og slett liker konsollen) i stedet for de få Sony har nå i skrivende stund.

 

Nei, da skaffer jeg heller Oni, Smash Bros, Zelda og Mario til Wii, så kan jeg og kjæresten ha noe å glede oss med i stedet for å kjøpe en konsoll der nesten alle de gode spillene også er på XBOX360.

 

Om MGS4 ikke kommer til XBOX360, håper jeg iallefall at et evt. nytt MGS kapittel gjør det (eller til neste XBOX).

 

 

-Snurris.

Lenke til kommentar
Hvis det kan bli mer spilling og mindre cutscenes, samt at det faktisk kommer til Xboxen, så er det det som må til for at jeg skal få med meg dette mesterverket (virker som riktig ord utifra de fleste som har spilt det) av et spill.

 

Hvorfor skulle det bli mindre cutscenes? Alle cutscenes er realtime rendret, og tar veldig liten plass. I tillegg er de viktig for å kunne fortelle historien i spillet. Lyden til cutscenene får de heller komprimere til mp3. Og mer spilling? Hvordan skulle det skje? Tror du konami vil legge til store deler gameplay?

Endret av Camrot
Fjernet OT
Lenke til kommentar

Nei, men det virker som (utifra hva jeg har sett av gameplay) at det er en cuscene 'rundt hvert hjørne', og jeg vil helle spille meg igjennom cutscenes alà CoD4 eller Assassin's Creed. Det å få info igjennom gameplay har fungert vannvittig bra i de spillene, og kan ikke tenke meg at det skulle være annerledes for MGS4. :)

Lenke til kommentar

Joda, hver sin smak. Men det er vel ikke vanskelig å tenke seg at om MGS4 kommer til xbox 360 så blir det så med samme historie og samme gameplay. De vil ikke bruke tid på slikt. Så du får heller håpe at utviklerene tenker som deg når de lager neste metal gear spill.

 

Disse lange og kjedelige cutscenene er vel noe av det som fans av serien elsker mest. Så hvorfor i alle dager skulle de kutte dem ut. Den dagen alle spill blir "dumbed" ned slik at de skal passe alle, er den dagen jeg slutter å spille spill. Er det ikke flott med spill som passer forskjellig folk? Noen elsker lange og kompliserte historier i spill, gjerne fortalt gjennom lange cutscenes med høy kvalitet. Så da bør alle være såpass "store" at de lar dem få disse spillene. Gears of War og army of two spill er det vel nok av.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Nei, men det virker som (utifra hva jeg har sett av gameplay) at det er en cuscene 'rundt hvert hjørne', og jeg vil helle spille meg igjennom cutscenes alà CoD4 eller Assassin's Creed. Det å få info igjennom gameplay har fungert vannvittig bra i de spillene, og kan ikke tenke meg at det skulle være annerledes for MGS4. :)

Cutscenes i MGS-spillene er veldig nyttige om man har lyst til å skjønne hva som foregår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

OT-innlegg er fjernet. Herfra vil jeg ikke ha flere innlegg om hva "ps3-folka" har eller ikke har sagt i tidligere tråder. Det er uansett lite relevant for ryktet som diskuteres i dennne tråden.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Dette er jo bekreftet for lenge siden...

 

mgs4xbox360oj1.png

 

 

:p

 

En ting er sikkert, skal du ta en SPEED-RUN velger du 360 utgaven med 5-6 DVD'er!

Går raskere enn disse forbannade installasjonene mellom vært brett på PS3 versjonen.

Og ontopic, har det på PS3. Orket aldri å fullføre Act III.

 

Sant det KEELr, det er 3 minutter install/loading mellom, 3 minutter mellom act 2 og 3, 2 minutter mellom act 3 og 4 og 1 minutt mellom act 4 og 5. Men ellers i spillet er det lite loading. Så at ett spill må loade kanskje 10-15 minutter i løpet av 15 timer spilling er vel ikke så ille? Har egentlig ikke forsøkt å sammenligne med andre spill. Men det kunne da umulig være derfor du ikke giddet å fullføre act 3. Er vel heller det at spillet ikke passet deg.

 

Kilde på loadingtidene mellom actene

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Joda, hver sin smak. Men det er vel ikke vanskelig å tenke seg at om MGS4 kommer til xbox 360 så blir det så med samme historie og samme gameplay. De vil ikke bruke tid på slikt. Så du får heller håpe at utviklerene tenker som deg når de lager neste metal gear spill.

 

Disse lange og kjedelige cutscenene er vel noe av det som fans av serien elsker mest. Så hvorfor i alle dager skulle de kutte dem ut. Den dagen alle spill blir "dumbed" ned slik at de skal passe alle, er den dagen jeg slutter å spille spill. Er det ikke flott med spill som passer forskjellig folk? Noen elsker lange og kompliserte historier i spill, gjerne fortalt gjennom lange cutscenes med høy kvalitet. Så da bør alle være såpass "store" at de lar dem få disse spillene. Gears of War og army of two spill er det vel nok av.

 

 

Slenger meg på denne.. Om 360en får en port, så bør spillet nytes som det i utgangspunktet var ment for (Akkurat det som gjør spillene i MGS serien unik og orginal). En interaktiv film, på sitt beste, med en knakende god historie i en visuell, koreografisk action-stil, elsket av fansen.

Lenke til kommentar

Jeg har begge konsollene, men jeg mener at det bør forbli eksklusivt for ps, det er slike eksklusive spill som gjør hver konsoll litt spesiell eller "eksklusiv", de gir konsollen en viss identitet. Jeg er ikke en som setter meg inn i krangler angående hvilken konsoll som er "best", men jeg mener det er bra at det er ulike konsoller med unike spill (såvel som felles!). Det gir hver konsoll fans som liker sin maskin, og de titlene man får til denne, spilling bør handle om litt glede av denne typen, ikke bare at man skal kunne få alt.

 

 

Til spillet og cutscenes: Jeg har ikke spilt de forrige MG(S)-spillene. Jeg begynte å spille MGS4, og det var drittkjedelig, alle filmene som hele tiden avbrøt var frustrerende, og selve gameplayet var ikke enkelt. Og med videosnutter jeg ikke forsto noe som helst av, ble spillet lagt vekk i langt over en måned.

 

Så kjøpte jeg meg et stort blad om MGS, hvor historien sto skrevet ned i minste detalj. Jeg satte meg inn i historien, fikk kontroll over alle begreper og alle karakterer. Så spilte jeg på nytt... Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er det beste spillet jeg noensinne har spilt. Historien er fantastisk, hvordan alt blir knyttet sammen og historien utvikler seg. Her har man klart å få med følelser, humor og kvalitet. Man gleder seg til neste filmklipp. Nå har jeg spilt gjennom 3 ganger, og Hideo Kojima er en genial man, det er god humor og uendelig mange "easter-eggs", som fører til økt holdbarhet etter man har spilt gjennom "seriøst".

 

Jeg har selvsagt også skaffet meg de tidligere spillene nå, for dette er verdt å sette seg godt inn i. Dette er en storfilm i form av et spill.

 

Dette er også litt av grunnen til at enkelte spill bør forbli eksklusive. Hideo Kojima har vel forøvrig sagt at han aldri kom til å lage metal gear til annet enn playstation... Men penger/markedskrefter kan vel forandre de fleste :)Men, selv om denne tittelen kommer til 360 kommer de aldri til å kutte ned på filmene... For det er disse som skaper spillet.

 

Vel, dette er min mening.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...