Gå til innhold

Den store Macbook-dagen


Anbefalte innlegg

Er merkelig at prisen går opp i Noreg på macane når dei blei billigare eller har samme pris som før i USA, noke som ikkje stemme da.

Er ikke så merkelig når Apple priser maskinene sine i dollar og så konverterer til andre markeder. Prisene har gått ned før, fordi dollaren ble billigere, så nå går det motsatt vei når dollaren blir dyrere.

 

Har de egentlig gjort noe med den lille hvite? Er ikke det den samme som før?

Den har endelig fått DVD-brenner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Pris og firewire er visst et hett tema her inne. Tipper at hver og en av dere bruker godt over hva en Macbook koster i PC-deler hvert år. Prøv en Mac før dere dømmer.

 

Har selv akkurat bytta fra hvit Macbook til ny Unibody, og jeg er meget fornøyd. Fins ikke en eneste PC med samme byggekvalitet og finesse som det Apple gjør med all sin hardware. Med tanke på hvor bra deres hardware og OS smelter sammen synes jeg prisen er lav. Og nei, hackintosh er absolutt ikke det samme.

 

Firewire bryr jeg meg lite om, da jeg aldri har brukt det. For de som absolutt må ha det så er den hvite fortsatt tilgjengelig, samt Pro for de som trenger mer kraft.

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Jeg vet at det er de norske prisene det klages på her, så denne artikkelen er vel kanskje ikke så dekkende for vårt marked, men her er i alle fall en delvis okbjektiv sammenligning av priser på mac og tilsvarende pc'er

 

http://technologizer.com/2008/10/19/is-the...book-expensive/

 

Jeg er dog enig i at de priser seg fullstendig ut i norge. I sommer var det billigere å fly til NY, kjøpe seg Macbook Pro og så fly tilbake igjen enn å kjøpe den her i landet.

Lenke til kommentar
Pris og firewire er visst et hett tema her inne. Tipper at hver og en av dere bruker godt over hva en Macbook koster i PC-deler hvert år. Prøv en Mac før dere dømmer.

 

Har selv akkurat bytta fra hvit Macbook til ny Unibody, og jeg er meget fornøyd. Fins ikke en eneste PC med samme byggekvalitet og finesse som det Apple gjør med all sin hardware. Med tanke på hvor bra deres hardware og OS smelter sammen synes jeg prisen er lav. Og nei, hackintosh er absolutt ikke det samme.

 

Firewire bryr jeg meg lite om, da jeg aldri har brukt det. For de som absolutt må ha det så er den hvite fortsatt tilgjengelig, samt Pro for de som trenger mer kraft.

Det er ikke byggekvaliteten som skal være topp vi klager på, det er heller hovedkort, minne, skjermkort og prosessor.

Lenke til kommentar
Det er ikke byggekvaliteten som skal være topp vi klager på, det er heller hovedkort, minne, skjermkort og prosessor.

Lurer på om selv den mest innbitte Mac-fantast kan forsvare slike priser: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=531078 :whistle:

 

17 660 kroner for 8 GB RAM til MacPro. Vel verdt pengene ja...

 

Prisen har i hverftfall ingenting med Apple-kvalitet å gjøre, for det er jo ikke Apple som lager denne hardwaren. De kjøper bare inn minne fra ymse produsenter (akkurat som PC-leverandører), og bare setter navnet sitt på.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som påstår noe annet enn at minne-prisene er galskap. De som vet bedre kjøper selvsagt fra en webshop.

 

Nå er det jo selvsagt ikke Apple selv som lager alle delene, men det er de som står for det ferdige produktet.

 

Til Fruktkake over: Nå er jo Apple de første til å ta i bruk Nvidia's nye chipset med 9400M skjermkort + DisplayPort. De er også tidlig ute med DDR3 og 45nm Penryn. Teknologien i Apple produkter er det aldri noe å utsette på.

 

Akkurat det at PC brukere kan krunsje flere tall unner jeg dem, de trenger det jo sårt når de skal kjøre operativsystemet sitt samt all anti-virus/anti-spyware og firewall software sin.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som påstår noe annet enn at minne-prisene er galskap. De som vet bedre kjøper selvsagt fra en webshop.

Jeg er fullt klar over at man kan kjøpe langt billigere minne, og det kommer også fram i artikkelen jeg linket til. Men siden Apple faktisk selger slik overpriset minne, så må vel noen kjøpe det? Ellers hadde de vel ikke giddet å tilby i webshopen sin? Uansett om disse kundene måtte være tilbakestående eller ikke, så har Apple et alvorlig forklaringsproblem - det er useriøst og smakløst å forsøke å svindle kundene sine med såpass overprisede varer. Egentlig betaler man alle de ekstra tusenlappene bare for et Apple-klistremerke.

Akkurat det at PC brukere kan krunsje flere tall unner jeg dem, de trenger det jo sårt når de skal kjøre operativsystemet sitt samt all anti-virus/anti-spyware og firewall software sin.

Har ikke hatt hverken virus eller antivirus på noen av linux-maskinene mine i >10 år ;)

 

Firewall har jeg riktignok, men denne er svært effektiv. Følger med firewall i MacOS X også. Forskjellen er bare at linux sin firewall er mye kraftigere og funker bedre.

Lenke til kommentar
Har ikke hatt hverken virus eller antivirus på noen av linux-maskinene mine i >10 år ;)

 

Firewall har jeg riktignok, men denne er svært effektiv. Følger med firewall i MacOS X også. Forskjellen er bare at linux sin firewall er mye kraftigere og funker bedre.

 

Jaså, hva er det netfilter gjør som ipfw ikke kan gjøre? Nå er du ute på tynn is her.

Lenke til kommentar
Har man dualboot kjører man vel gjerne antivirus i Windows, så holder det.

 

Argumentasjonen din kan sammenlignes med at man skulle brukt kondom samtidig som dama går på pillen. Duh!

 

kan være smart, en vet jo aldri ;)

 

belte og bukseseler, backup både på området og hos tredje part minst noen kilometer unna.

 

når det gjelder it-admins er paranoia en dyd...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Poenget er at Linux brukere fint kan spre filer som inneholder virus og ant. gjør det, men som kun rammer windowsbrukere.

 

Er du selv imun mot et virus som du er bærer av så fratar det ikke deg ansvaret fra å ikke spre det videre. Vanskelig? Alle blir lidende av at vi har millioner av bots på internett som følge av virusspredning, ikke bare windowsbrukere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...