Gå til innhold

Den store Macbook-dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10 990 kroner!? Og jeg som hadde håp om å endelig kunne kjøpe en MacBook. :( Mest sannsynlig faller heller ikke prisen med det første. Får vente et halvt år da og se. Håper inderlig at Apple snart innser at de går glipp av et enormt forbrukermarked ved å prise de såpass stivt. Det er tross alt mye sannhet i "Mac-skatt" påstanden.

Lenke til kommentar

Glossyskjermer på bærbare er noe forferdelige greier. Jeg satt ute med en splitter ny HP modell som har en meget god 17" skjerm.

 

Selv med full lysstyrke så jeg speilbilder av alt like godt som jeg så skjermen. Dette var utrolig irriterende å jobbe med og noen ting ble vanskelig å se selv med full lysstyrke.

 

Bånnkarakter på glossybærbar.

Lenke til kommentar
og den billigste macbooken bruker fortsatt intel grafikk.

 

og apple har droppet firewire fra alle ikke-pro modellene av macbook. noe som har skapt en smule bølger...

 

Whaaa? Tuller du ang. FW? Det er jo helt utrolig. Nå må man opp på MBP for å i det hele tatt få FW? Da snakker vi med en gang trillebårlaster med penger ut av vinduet. Uaktuelt. Jeg som hadde tenkt å kjøpe meg en MB.

 

... og for å være helt ærlig. Jeg hater det nye designet. Den svarte Macbooken så perfekt ut spør du meg. For å gjøre fadesen komplett har de beholdt den vederstygge hvite MB-en, og kuttet den eneste bærbare maskinen de hadde som så grei ut. Genialt.

Lenke til kommentar

jeg snakket vist for tidlig, underlig nok har apple beholdt firewire på en macbook, den nye hvite med intel grafikk.

 

men det er snakk om firewire 400 vs 800 på pro...

 

http://store.apple.com/no/browse/home/shop.../family/macbook

 

i utvidet utgave er den der morsom lesning.

 

17" pro = antiglare skjerm, men dårlige FSB den mindre pro og air, og av en eller annen grunn, en firewire 800 og en 400 port...

 

og slik fortsetter det, enkel gpu (8600M GT), 667Mhz DDR2 ram, DVI ut vs mini-displayport (godt eller dårlig aner jeg ikke).

 

alt i alt, omtrent eneste grunn til å gå for storebror må vel være skjermen...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Så ikke noe nytt rundt mac mini. Bummer. :ermm:

 

Ash

Venter også på en slik. Nå har det gått 435 dager. :wow:

 

Jeg kan tenke meg å kjøpe meg en MacBook når jeg kjøper bærbar neste gang. Jeg synes det er fint med aluminiums-skall, godt batteri, LED-skjerm, glassskjerm, touchpad i glass, fint design og OSX som skal være så bra. Derimot savner jeg SSD som standard, og et kort som ikke er fra Nvidia siden det kan dø om ett års tid. Venter på neste generasjon, eller den etter der igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg må humre litte av faceliften som får omtale som en oppgradering....

 

HP sine mobile arbeidstasjoner har hatt slike specs en stund nå...før de siste ble lansert som kan leveres med 4kjerner cpu og 8gb ram, samt ett kraftig open gl kort. Disse vil matche Apple i pris, men overgå dem i ytelse.

 

Viktig å poengtere her, dette er ikke noe "mot" apple som produkt eller Osx her, kun rene fakta at dette er mer nytt eksternt på design og funksjons siden enn på ytelsesfronten.

 

Apple skal ha for markedsføringen sin i det minste, for dem får både forbrukere, proffe brukere og journalister til å hoppe på dette uten å lese specs...og se hva de gamle hadde.

Lenke til kommentar
Apple skal ha for markedsføringen sin i det minste, for dem får både forbrukere, proffe brukere og journalister til å hoppe på dette uten å lese specs...og se hva de gamle hadde.

Jepp, her har Aftenposten skuffet meg. De svelger det Apple sier rått, og formidler det til massene.

 

De er nemlig utstyrt med nye NVIDIA GeForce 9400M, som skal gi en revolusjonerende ny integrert 3D-grafikk prosessor med 16 parallelle prosesseringer. Det skal gi en ytelse som er fem ganger sterkere enn i tidligere MacBook-er.

 

Jepp, her har vi banebrytende ny teknologi som Apple og Nvidia har samarbeidet med. Resultatet er raskere skjermkort. Dette blir ren raskeste MacBooken noensinne. :roll:

Lenke til kommentar
jeg snakket vist for tidlig, underlig nok har apple beholdt firewire på en macbook, den nye hvite med intel grafikk.

 

men det er snakk om firewire 400 vs 800 på pro...

 

http://store.apple.com/no/browse/home/shop.../family/macbook

 

i utvidet utgave er den der morsom lesning.

 

17" pro = antiglare skjerm, men dårlige FSB den mindre pro og air, og av en eller annen grunn, en firewire 800 og en 400 port...

 

og slik fortsetter det, enkel gpu (8600M GT), 667Mhz DDR2 ram, DVI ut vs mini-displayport (godt eller dårlig aner jeg ikke).

 

alt i alt, omtrent eneste grunn til å gå for storebror må vel være skjermen...

 

Har de egentlig gjort noe med den lille hvite? Er ikke det den samme som før?

 

Om de har fikset problemene med byggkvalitet, så er jo det noe, da går det nesten an å vurdere den, men hvorfor i alle dager beholde den hvite? Den er jo helt fantastisk stygg.

Lenke til kommentar
Har forsøkt å anvende HP Glossy ute - en meningsløs affære. Men vanlige LCD er ikke mye å rope hurra for utendørs de heller. Batteriet spises fort for å si det pent. Da er MacBook Air med LED Backlit en helt annen story.

 

Jeg vil ihvertfall ikke avskrive disse maskinene før jeg har sett hvordan skjermen fungerer i sterkt lys. LED backlit kan gjøre susen... Mange ganger kan det høres ut som om det er kun bakdeler med Glossy, og det kan vel ikke stemme?

 

Jeg har funnet frem artiklene/testene som omhandler b.la Glossy Vs Matt på MacBook Pro 17. De bruker en Eizo skjerm som referanse og de ser på dette i et pro-perspektiv.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.156905

http://www.idg.se/2.1085/1.158332

http://macworld.idg.se/2.1038/1.158335

 

Det man eventuelt sparer på LED-belysning blir nok spisst opp av at den nye varianten har svakere batteri.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...