Gå til innhold

Kulturo: Fritt vilt II


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det finnes norske filmer som ikke suger.

 

Fritt Vilt er ikke blandt dem og jeg tviler på at 2'eren e rnoe bedre.

 

VG tviler ikke :):p

Oppfølgeren bedre enn originalen

 

Jeg gleder meg. Jeg likte 1'eren, og kommer sikkert til å like denne også. Norsk film er på vei oppover, både i kvalitet og i å gå nye veier (i forhold til hva som er norsk). Klart, Fritt Vilt var ingen enormt bra film, ingen klassiker, men jeg ble underholdt og det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Med kommentaren "i forhold til hva som er norsk" mente jeg heller ikke kvalitetsmessig i forhold til andre filmer, men at det er bra at noen tør å satse, tør å lage noe annet enn de uendelige dramafilmene som pøses ut i Norge. Ikke at det er noe galt med dem heller, men det er tøft at noen vil lage norsk skrekkfilm, norsk actionfilm, og lignende.

Lenke til kommentar

Det er gjennomsnittskarakteren på ukas kinopremierer. Men så er 7 en veldig grei karakter å gi.

 

Norsk film er på vei oppover, både i kvalitet og i å gå nye veier (i forhold til hva som er norsk).

 

Jeg kan ikke se det at det forandrer seg så mye. Kvalitetsmessig handler det vel mye om at mye eldre norsk film er teit å se med dagens øyne. Men det er bra at det lages film i mer enn to sjangere om dagen, bl. a. slasher. Uansett om filmene er gode eller ikke.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller får rundt 50 % av alt som anmeldes på kulturo 7/10?

 

Jeg vil tro at det er sånn at jo bedre filmen er, jo større sjanse er det for at den kommer på kino og på dvd. Så selv om du også har en god del dårlige filmer som får release, så vil snittet ligge litt høyere enn 5.5, som jo er der det burde ligge om en hadde vurdert alle verdens filmer med samme kriterier.

 

Av norske og amerikanske filmer blir veldig mye utgitt, mens feks en film fra Asia skal være veldig god og/eller spesiell for å få release.

 

Det er nok langt flere grunner enn dette også, men jeg tror det spiller inn.

Lenke til kommentar
Kjapt spørsmål til hele gjengen her inkludert anmelder: Ville dere ha sett filmen og gitt den samme karakter om den ikke hadde vært norsk? Hva om den for eksempel hadde vært svensk eller dansk? ;)

 

Hadde filmen vært helt lik ville jeg gitt den samme karakter selv om den var svensk eller dansk, eller islandsk for den del. Men annet land kan jo bety andre skuespillere og annen regi, kanskje hadde den vært bedre, kanskje dårligere. Men lik film, lik karakter - uansett språk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...