Gå til innhold

Hvor er det flest jenter i forsvaret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sykestue på Værnes :love:

kun legen som var mann, var ikke ille jenter heller :)

 

edit: de holder vel ofte til i tjeneste som ikke er så alt for fysisk krevende.

f.eks sykestue, messe, og lignende.

finner ikke noe statestikk over hvor det er flest, men sanitet er vel noe å satse på.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
...hva tror du? :wee:

 

For å være ærlig så savnet jeg ikke det å ha jenter rundt meg det året.

 

Holder det ikke med en jente for trådstarter da. Blir for mye forlangt at han skal ha fem stykker henge rundt han hele tiden. Det jeg mente med komentaren min var jo egentlig det at hva har det å si hvor mange jenter som er på leiren, da det uansett ikke er lov å ha noe mer enn kameratslig kontakt inne på militært område. Som om det er 5 eller 50 jenter der så spiller jo det egentlig ikke noe rolle :) MEN ser selvfølgelig fordelen med flere jenter på leiren. Heldig jeg som får med meg sommerinnrykket til Sanbt på Setermoen :thumbup:

Lenke til kommentar
sykestue på Værnes :love:

kun legen som var mann, var ikke ille jenter heller :)

 

Hun asiatiske dama du snakker om?

 

Isåfall, rawr!

 

Forøvrig blir det god stemmning når det er bare gutter i troppen. Bare dritprat og annet tull :p

 

Klarte meg fint uten jenter i troppen min når jeg var inne. Var faktisk ikke ei eneste jente i kompaniet mitt :p

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
sykestue på Værnes :love:

kun legen som var mann, var ikke ille jenter heller :)

 

Hun asiatiske dama du snakker om?

 

Isåfall, rawr!

 

Forøvrig blir det god stemmning når det er bare gutter i troppen. Bare dritprat og annet tull :p

 

Klarte meg fint uten jenter i troppen min når jeg var inne. Var faktisk ikke ei eneste jente i kompaniet mitt :p

 

snakker om hun som kom på morgenen å tok tempen på meg.

og hun som tok blodprøve av meg på kvelden, var flere bra jenter der.

husker ikke noen asiatiske jenter der, men så var jeg bare der 1 gang også da.

Lenke til kommentar
For min del var bare kvinnfolk i troppen et helvettes mas og styr. Enkelte kom bare inn nettopp pga de ER kvinnfolk og forsvaret har ikke "lov" til å si nei til de.

MÅ bare få legge til en kommentar slik at man ikke oppfatter det som at alle jenter er ett helvete å ha med. Det finnes motiverte jenter som bidrar vel så mye som guttene gjør. Selv syns jeg det er mye værre når gutter syter, og det finnes jo endel av de også. Ja, jenter er "naturlig" fysisk svakere enn oss, men så lenge de gir 110 prosent tar jeg gjerne å hjelper til om de sliter. Det gjør jeg pokker meg ikke om en gutt som jeg vet er kapabel til å bære tungt.

Lenke til kommentar

Er en del jenter her i saniteten på Setermoen, selv om mesteparten er gutter. Men tror nok det er en ganske mye større andel av jenter her enn i de andre bataljonene. Godt mulig at det er fordi sanitet er en litt mer stereotypisk "jenteting"; de fleste jenter deler ikke gutters interesse for å kjøre tanks og sprenge ting. Men uansett tror jeg du møter flere jenter enn du forventer, uansett hvilken bataljon du havner i.

Lenke til kommentar
For min del var bare kvinnfolk i troppen et helvettes mas og styr. Enkelte kom bare inn nettopp pga de ER kvinnfolk og forsvaret har ikke "lov" til å si nei til de.

 

Det der varierer sterkt. De jentene som var Kp.A hos oss, var etter det jeg hørte både og. Noen var veldig motiverte og trakk sin del av lasset, mens andre rett og slett gav seg faen.

 

Søstern min fortalte meg om ei hun hadde i troppen som aldri gjorde noe. Ikke var hun med på noe særlig i rekrutten, og ikke gjorde hun en dritt tilgangs. Og atpåtil så sutret hun mer enn gutta.

 

Jenter som klager mer enn gutter i militæret burde seriøst ikke fått sluppet igjennom sesjon. Jeg og søstern satt og diskuterte dette og kom fram til at i samme situasjon, så er det værre at jenta sutrer, de er nemlig der frivillig. Ingen tvang de dit, og ingen tvang de til og skrive under villighetserklæringen.

 

Er en del jenter her i saniteten på Setermoen, selv om mesteparten er gutter. Men tror nok det er en ganske mye større andel av jenter her enn i de andre bataljonene. Godt mulig at det er fordi sanitet er en litt mer stereotypisk "jenteting"; de fleste jenter deler ikke gutters interesse for å kjøre tanks og sprenge ting. Men uansett tror jeg du møter flere jenter enn du forventer, uansett hvilken bataljon du havner i.

 

Har en søster der :p

 

Hvilken tropp er du i?

Lenke til kommentar
Jeg skal snart på sesjon...vet ikke om jeg orker være et år i forsvaret uten noe særlig jenter, så hvor er det flest jenter i forsvaret? og hvor mange ca % jenter er det der?

 

Vel, de jentene som søker seg inn til militæret er ikke akkurat mye til "jenter", men smak og behag.

 

Overaskende nok blir jentene søtere og søtere for hver dag som går når du ikke ser "normale" sivile jenter på en god stund:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...