Gå til innhold

World favourite Wii going HD


preppy

Anbefalte innlegg

UPDATE:

 

The "complete refresh" would arrive in 2011, sources said, and would be a true "next generation" Nintendo console. Davidson reports that the new system would be a true successor to the Wii, which launched to critical claim and continued success in November, 2006. Those developers who have seen the system in action have unofficially given it the "Wii HD" moniker, not Nintendo.

 

The anonymous sources have also described the transition from Wii to Wii HD as "similar to the shift from Game Boy to Game Boy Advance," in that key elements remain intact while the core hardware is made more powerful. Regardless of the final form, sources stated the "Wii" name will remain, in part.

 

And while sources were hesitant to spill the beans on all features they witnessed the new machine produce, they could confirm HD visuals, increased digitally distributed content, and backwards compatibility. A local storage medium was hinted at, but remains unconfirmed. 2011, coincidentally or not, is also about the time when many analysts predict downloadable movies, games and music will bury the need for physical media formats like Blu-ray.

 

Nintendo will also continue to focus on how people interact with the system, and not the power or processing under the hood.

 

Supporting Davidson's sources is evidence that goes beyond the typical "we do not comment on rumors" shtick that Nintendo normally fires off for such stories. And, as it so often is, all you have to do is follow the money.

 

As Nintendo has grown over the past two years, so too has its research and development budget. Since the launch of the Wii, Nintendo's spending on R&D has ballooned to more than ten times what it was five years ago, during the dying days of the GameCube. In the past three years spending has tripled.

 

The numbers are pretty telling: In 2003, Nintendo spent US$34 million on R&D. In 2006 the number climbed to $103 million. The following year it rose dramatically to $370 million.

 

"While this could be attributed to any number of additional projects, the level of spending suggests that a large project is in the works," Davidson said.

 

No kidding. A new Wii console--and we mean completely new, given the bump in research and development--is as sure a thing as giant enemy crabs appearing at a Sony press event.

 

Kilde: http://news.idg.no/cw/art.cfm?id=BAB29C48-...13BC16B185FA586

 

 

-preppy

Endret av preppy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel bare et rykte inntil vi hører noe fra Nintendo selv? Det er uansett ikke så vanskelig å tenke seg at den neste konsollen kommer rundt 2011 eller at den vil ha HD-støtte. Stor harddisk og video-støtte høres ikke særlig Nintendo-aktig ut, men hvem vet?

 

Jeg blir fornøyd om de lager like gode spill som de har lagd til Wii. De har gitt ut noen herlige spill hittil denne generasjonen.

Lenke til kommentar
Dette er vel bare et rykte inntil vi hører noe fra Nintendo selv? Det er uansett ikke så vanskelig å tenke seg at den neste konsollen kommer rundt 2011 eller at den vil ha HD-støtte.

Vi vet den vil få HD-støtte. Miyamoto sa dette kort tid etter Wii ble lansert.

 

Though no official announcement has been made,

 

Dette er bullshit folkens. Vent til Nintendo annonserer noe.

Datoen er kanskje feil, men Wii HD kommer. Og jeg tror fortere enn mange forventer.

Lenke til kommentar
Utrolig, Nintendo kommer med en ny konsoll og denne gangen med HD.

Bare de får noen skikkelig spill i tillegg så er jo alt bra :p

Skikkelige spill? Det er jo mer enn nok av det til wii.

 

Uten om Metroid prime 3, Super Mario galxy, Mario kart og Zelda (som alle er basert paa gamle serier) saa finnes det saa aa si ingen spill paa Wii. Alt det andre er nesten bare samlinger av smaaspill som er greit for spilling om du har venner paa besok, men som enspiller spill saa er det vel aldri lansert en konsoll med daarligere utvalg enn Wii.

 

Derfor haaper jeg en HD konsoll kommer og fokuserer mer paa oss som er interressert i spilling i tillegg til alle disse tulle greiene.

Lenke til kommentar
Utrolig, Nintendo kommer med en ny konsoll og denne gangen med HD.

Bare de får noen skikkelig spill i tillegg så er jo alt bra :p

Skikkelige spill? Det er jo mer enn nok av det til wii.

 

Uten om Metroid prime 3, Super Mario galxy, Mario kart og Zelda (som alle er basert paa gamle serier) saa finnes det saa aa si ingen spill paa Wii. Alt det andre er nesten bare samlinger av smaaspill som er greit for spilling om du har venner paa besok, men som enspiller spill saa er det vel aldri lansert en konsoll med daarligere utvalg enn Wii.

 

Derfor haaper jeg en HD konsoll kommer og fokuserer mer paa oss som er interressert i spilling i tillegg til alle disse tulle greiene.

ha! latterlig. Du glemte det beste spillet; Super smash bros brawl. Du har i tillegg: wii sports, wii fit, boom blox, resident evil 4, okami, super paper mario, de blob, rock band, guitar hero, no more heroes og zack and wiki. Der har du 16 spill som er langt over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Utrolig, Nintendo kommer med en ny konsoll og denne gangen med HD.

Bare de får noen skikkelig spill i tillegg så er jo alt bra :p

Skikkelige spill? Det er jo mer enn nok av det til wii.

 

Uten om Metroid prime 3, Super Mario galxy, Mario kart og Zelda (som alle er basert paa gamle serier) saa finnes det saa aa si ingen spill paa Wii. Alt det andre er nesten bare samlinger av smaaspill som er greit for spilling om du har venner paa besok, men som enspiller spill saa er det vel aldri lansert en konsoll med daarligere utvalg enn Wii.

 

Derfor haaper jeg en HD konsoll kommer og fokuserer mer paa oss som er interressert i spilling i tillegg til alle disse tulle greiene.

ha! latterlig. Du glemte det beste spillet; Super smash bros brawl. Du har i tillegg: wii sports, wii fit, boom blox, resident evil 4, okami, super paper mario, de blob, rock band, guitar hero, no more heroes og zack and wiki. Der har du 16 spill som er langt over gjennomsnittet.

 

Zack and wiki er på det beste et ok spill, hverken mer eller mindre. Hadde det vært på en annen konsoll hadde det ikke fått i nærheten av oppmerksomheten det fikk på wii.

 

Super smash brawl bryr meg ikke, samt det er fighting spill og derfor ikke særlig bra enspiller underholdning.

 

Boom blox har jeg dessverre ikke prøvt. Kan være bra.

 

Okami er et PS2 spill som er lansert på Wii etterpå. Bra spill, men ikke verdt å spille enda en gang.

 

Resident evil 4 spilte jeg igjennom på gamecube, et spill jeg enda har og kjøper ikke et spill på nytt på grunn av tilrettelegging for Wii kontrolleren siden jeg vet historien i spillet uansett.

 

Super paper mario virket kjedelig det lille jeg har spilt, men har tenkt å legge litt mer tid inn i det og se om det tar seg opp utover, noe jeg tror det gjør.

 

Er rock band ute enda til Wii her i europa ?

 

Guitar Hero er greit nok, men også ikke noe jeg gidder alene.

 

No more heroes er genialt på en måte, men det fenger ikke særlig lenge.

 

Wii sports er genialt i 3 timer med besøk av kompiser og etter det er det utrolig kjedelig. Går uansett under småspill kategorien.

 

Glemte Wii fit som er genialt, men er heller ikke noe jeg vil kalle et spill.

Lenke til kommentar
Utrolig, Nintendo kommer med en ny konsoll og denne gangen med HD.

Bare de får noen skikkelig spill i tillegg så er jo alt bra :p

Skikkelige spill? Det er jo mer enn nok av det til wii.

 

Uten om Metroid prime 3, Super Mario galxy, Mario kart og Zelda (som alle er basert paa gamle serier) saa finnes det saa aa si ingen spill paa Wii. Alt det andre er nesten bare samlinger av smaaspill som er greit for spilling om du har venner paa besok, men som enspiller spill saa er det vel aldri lansert en konsoll med daarligere utvalg enn Wii.

 

Derfor haaper jeg en HD konsoll kommer og fokuserer mer paa oss som er interressert i spilling i tillegg til alle disse tulle greiene.

ha! latterlig. Du glemte det beste spillet; Super smash bros brawl. Du har i tillegg: wii sports, wii fit, boom blox, resident evil 4, okami, super paper mario, de blob, rock band, guitar hero, no more heroes og zack and wiki. Der har du 16 spill som er langt over gjennomsnittet.

 

Zack and wiki er på det beste et ok spill, hverken mer eller mindre. Hadde det vært på en annen konsoll hadde det ikke fått i nærheten av oppmerksomheten det fikk på wii.

 

Super smash brawl bryr meg ikke, samt det er fighting spill og derfor ikke særlig bra enspiller underholdning.

 

Boom blox har jeg dessverre ikke prøvt. Kan være bra.

 

Okami er et PS2 spill som er lansert på Wii etterpå. Bra spill, men ikke verdt å spille enda en gang.

 

Resident evil 4 spilte jeg igjennom på gamecube, et spill jeg enda har og kjøper ikke et spill på nytt på grunn av tilrettelegging for Wii kontrolleren siden jeg vet historien i spillet uansett.

 

Super paper mario virket kjedelig det lille jeg har spilt, men har tenkt å legge litt mer tid inn i det og se om det tar seg opp utover, noe jeg tror det gjør.

 

Er rock band ute enda til Wii her i europa ?

 

Guitar Hero er greit nok, men også ikke noe jeg gidder alene.

 

No more heroes er genialt på en måte, men det fenger ikke særlig lenge.

 

Wii sports er genialt i 3 timer med besøk av kompiser og etter det er det utrolig kjedelig. Går uansett under småspill kategorien.

 

Glemte Wii fit som er genialt, men er heller ikke noe jeg vil kalle et spill.

gidder ikke svare mer for har egentlig ikke noe med tråden å gjøre. Jeg synes det er kult at wii grafikken skal få et kick, selvom jeg synes grafikken er god nok på flere av toppspillene.

Lenke til kommentar

Tror også Nintendos neste konsoll blir litt av et krafthus, i hvertfall i forhold til den som finnes. Sier ikke nei takk til Zelda, Mario osv i HD-grafikk jeg.

 

At de da blir en gjeng med hyklere ("Det er gameplay som er viktig!" Noen som husker?) får bli en annen sak :p

 

Måtte bare svare på dette:

 

 

Zack and wiki er på det beste et ok spill, hverken mer eller mindre. Hadde det vært på en annen konsoll hadde det ikke fått i nærheten av oppmerksomheten det fikk på wii.

 

Zack and Wiki er et utrolig vellagd spill, at det som ligger i bunn er solid spillmekanikk kan ingen nekte for. Så kan en heller sette mindre pris på spillets mer subjektive kvaliteter (etter min mening), som art designen og sjangeren "puzzle" generelt. Ellers er jeg enig i at Wii har stor mangel på kvalitetstitler, spesielt 3. parts. Det er bare slike bombastiske uttalelser forkledt som faktasetninger som provoserer litt.

 

(For at jeg ikke skal virke like teit, se snittet spillet har fått fra anmeldere, da har jeg i hvertfall litt mer grunnlag å uttale meg på :innocent: )

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
HD er bare en ekstra ting hvor oppløsningen blir bedre. Forskjellene er bedre farger og akkurat oppløsningen. Så det er vel mer spillene som gjelder?

 

Jauda, det stemmer vel det, men det er allikevel det visuelle som pyntes på, og det var "setningen" jeg nevnte Wiis talspersoner nesten mekanisk tydde til når journalister sammenlignet Wiis beskjedne grafikkmuligheter mot Sony- og Microsofts.

Lenke til kommentar
HD er bare en ekstra ting hvor oppløsningen blir bedre. Forskjellene er bedre farger og akkurat oppløsningen. Så det er vel mer spillene som gjelder?

Det er alltid spillene som gjelder, men med HD kommer ikke bare bedre oppløsning.

 

En høyere oppløsing gjør at begrensninger som få polygoner og dårlige teksturer kommer inn i bildet. Å gjøre bare oppløsningen bedre vil fører til at kraft kastest vekk. Når Nintendos neste konsoll går inn i HD-eraen vil den bli langt kraftigere enn Wii. Det er nesten garantert at prosessoren får to eller flere kjerner. Grafikkbrikken må også bli langt kraftigere for å takle bedre teksturer, høyere oppløsning og flere polygoner. Noe som blir helt nødvendig for å unngå at spillene vil se værre ut enn de er. Skjermkortet vil nok ikke få flere kjerner, men vil trolig bli betydelig kraftigere enn Hollywood. Jeg tror faktisk det blir en ny type brikke i motsetning til Hollywood som er en forbedret Flipper-brikke. Arkitekturen på selve hovedkortet vil nok få en oppgradering også, men det er ingenting galt med designet slik som det er nå. Faktisk er Wii en meget effektiv maskin, slik som Gamcube også var.

 

Det skal bli interessant å spekulere i de tekniske spesifikasjonene "Wii HD" får. Om den blir så kraftig som de neste maskinene til Sony og Microsoft tviler jeg litt på, men det blir ikke like stor glipe som denne generasjonen. Nintendo har så mye penger nå at de har råd til å invistere i en langt kraftigere maskinvare denne gang.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...