Gå til innhold

– Nytt Knights of the Old Republic annonseres snart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker godt MMO og Starwars, så dette gleder jeg meg til.

Og jeg likte KOTRO 1 og 2 SVÆRT godt, men jeg klager ikke over ett Star Wars MMO spill for det, Bioware har ikke akuratt sakt "Lulz guyz, we are nut goin 2 maek moar KOTOR!!11"

Vi vet jo faktisk ikke noe som helst om spillet en gang, ikke ett navn en gang.

Dette _tviler_ jeg på at er oppfølgeren til KOTOR folkens, dette er bare ett Star Wars MMO i samme era'en så vidt jeg har forstått.

Endret av Banandan
Lenke til kommentar
Argumentet ditt er like enkelt å motbevise: Spore er i all hovedsak et spill med enkeltspillermodus. At de valgte å legge SecuROM på demoen kan være pga at de ville at fullversjonen skulle være vanskeligere å knekke. Det kreves ikke noen månedtlig avgift for å spille Spore. EA vet at slike spill kan knekkes slik at man ikke trenger noen aktivering, og da innføres kopibeskyttelse da de ellers ville med høy sannsynlighet tapt penger for hver spiller som ikke kjøpte spillet, men piratkopierte istedet..

Dette holder ikke vann. Spore følger med SecuROM, uansett om man kjøper spillet på butikk eller laster det ned. Det er med andre ord ingen grunn i verden for å tvinge SecuROM på Spore Creator (som er 1. gratis 2. en demo 3. ikke har SÅ mye med Spore-spillet å gjøre) annet enn å sjekke andre EA-produkter allerede innstallert på maskinen. Ditt argument er i tillegg motsigende: siden de leverer den nye SecuROM allerede på demoen gir det en gullmulighet for piratene for å knekke koden før spillet kommer ut.

 

EA har i det siste møtt mange problemer pga. SecuROM og begynner forhåpentligvis å lure på om det er så lurt. Bl.a. har Spore blitt mer nedlastet enn kjøpt, og de har i tillegg en rettsak på nakken. Men hvis alt dette ordner seg for dem slik at de er sta nok til å fortsette å bruke opplegget på SP-spill kommer de garantert til å gjøre det også i forbindelse med et MMO. Det hadde vært drømmen for dem å få dritten på alle PCer rundtom.

 

Jeg har forresten aldri sagt at det EA utgir er søppel. Det er en ganske dum ting å si med tanke på at EA er som regel ikke utvikler. Det er som å si at alt som finnes på Coop Mega er dritt.

Endret av Khogn
Lenke til kommentar
Dette holder ikke vann. Spore følger med SecuROM, uansett om man kjøper spillet på butikk eller laster det ned. Det er med andre ord ingen grunn i verden for å tvinge SecuROM på Spore Creator (som er 1. gratis 2. en demo 3. ikke har SÅ mye med Spore-spillet å gjøre) annet enn å sjekke andre EA-produkter allerede innstallert på maskinen. Ditt argument er i tillegg motsigende: siden de leverer den nye SecuROM allerede på demoen gir det en gullmulighet for piratene for å knekke koden før spillet kommer ut.

 

EA har i det siste møtt mange problemer pga. SecuROM og begynner forhåpentligvis å lure på om det er så lurt. Bl.a. har Spore blitt mer nedlastet enn kjøpt, og de har i tillegg en rettsak på nakken. Men hvis alt dette ordner seg for dem slik at de er sta nok til å fortsette å bruke opplegget på SP-spill kommer de garantert til å gjøre det også i forbindelse med et MMO. Det hadde vært drømmen for dem å få dritten på alle PCer rundtom.

 

Jeg har forresten aldri sagt at det EA utgir er søppel. Det er en ganske dum ting å si med tanke på at EA er som regel ikke utvikler. Det er som å si at alt som finnes på Coop Mega er dritt.

 

Da har du nok ikke sett at noen spilldemoer blir gitt ut med kopibeskyttelse. Dette er for å beskytte .exe-filen. .exe-filen på fullversjonen har nok noen endringer, men er stort sett lik.

 

Det høres kanskje selvmotsigende ut, men slik er det og har vært i noen år, dette gjelder da noen demoer og ikke alle.

 

Jeg har heller ikke påstått at du mener at alle EA-spill er søppel, det var et generelt utsagn mht alle som hater EA for tiden og ønsker dem dit pepperen gror, eller enda varmere steder.

 

Forøvrig anbefaler jeg at diskusjonen omkring SecuROM flyttes over til tråden som er dedikert til dette, siden denne tråden vi er i nå skal omhandle KotOR MMO.

Lenke til kommentar
Jeg siterer (nok en gang) fra artikkelen:

 

"Dermed må vi nok vente en god stund på et eventuelt Knights of the Old Republic 3. Trøsten får være at vi kan bruke våre lyssabler sammen med kompiser i en massiv onlineverden om ikke så alt for lenge."

 

Med andre ord - KOTOR MMO skal bli lansert. Det er ingen fra Bioware som har så mye som hintet at MMOet skal ha navnet KOTOR 3.

 

Ja, og siden du skrev "Og om du leser artikkelen sier den jo at KOTOR MMO != KOTOR 3..." så begynte jeg å lure hva du egentlig mente. For om jeg tolket riktig så mente skrev du først det du sier her, og så at KOTOR MMO = KOTOR 3, altså det samme. Men det du skrev sist er det samme som jeg fikk ut av artikkelen også, nemlig at et KOTOR i samme stil som 1&2(som fansen ønsker å kalle KOTOR 3 for øyeblikket) kun er et ønske så langt.

 

Hadde håpet på et offline KOTOR først, men en kan vel ikke få alt heller. Alle vil jo ha en bit av MMO kaka om dagen :)

Lenke til kommentar

Vel, så vidt jeg forstår er det ikke 100% sikkert at det blir MMO, men om det blir det så blir jeg skuffet :(

 

KOTOR serien er noe av det beste innen RPG på grunn av historien. I MMO er det så å si umulig å implementere en ordentlig god historie.

 

Føler på meg at dette er noe EA har presset fram. Men la oss håpe at det er KOTOR3 og ikke KOTOR MMO som kommer.

Lenke til kommentar
Vel, så vidt jeg forstår er det ikke 100% sikkert at det blir MMO, men om det blir det så blir jeg skuffet :(

 

KOTOR serien er noe av det beste innen RPG på grunn av historien. I MMO er det så å si umulig å implementere en ordentlig god historie.

 

Føler på meg at dette er noe EA har presset fram. Men la oss håpe at det er KOTOR3 og ikke KOTOR MMO som kommer.

 

 

Nå var vell det mye som tydet på at et KOTOR MMO-spill var under utvikling før EA kjøpte opp BioWare da, så tror ikke EA er skylden i dette.

 

Jeg håper på et MMO og et nytt KOTOR3 jeg da, vil gjerne ha i pose og sekk :p

 

 

EDIT: Bioware er vell forøvrig den utvikleren sammen med Blizzard som jeg overhode ikke har noe imot å betale 100kr i måneden til.

 

Blizzard, Bioware og Sports Interactive er de utviklerne jeg har mest respekt for og syntes fortjener hver eneste krone jeg gir dem! Bare så synd at pengene sikkert går til Electronic Arts som er et av selskapene jeg overhode ikke unner noe som helst ekstra :thumbdown:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Forøvrig må jo alle SW fans få med seg den nye HD-animation serien "Star Wars:The Clone Wars" som er i s01e03 nå :). Meget godt gjennomført selv om episodene er litt korte.

 

Jeg kunne tenkt meg et SW spill med en slik type historie/episode drevet modus.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Med mindre det er en månedsavgift på dette og Obsidian holder seg unna: Count me in!

Ikke diss Obsidian for det som skjedde med KOTOR2. Det er ikke deres skyld at de fikk en skrotdynge av et uferdig spill i fanget deres som de skulle gjøre ferdig til en umulig deadline. Er det noen å klandre så er det de originale utviklerne selv som tydeligvis ikke gadd gjøre ferdig deres eget spill til fordel for Jade Empire - dårlig planlegging.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke all skepsisen. Dette for min del er årets beste nyhet så langt.

 

Jeg regner med at dette blir noe a la hva Blizzard har gjort: de lagde først Warcraft 1-3, så lagde de World of Warcraft, som forsåvidt er i samme universet, men som ikke hører til den samme serien.

 

MMO-konseptet er et veldig godt konsept med mye potensiale, men veldig mange har bare kopiert tidligere spill i sjangeren, samt lagt opp til mye kjedelig gameplay som "drep 500 edderkopper".

 

Jeg har virkelig tro på at Bioware klarer å lage et MMO som er originalt på mange plan, genialt og gøy å spille.

 

Det sies også ifølge gamespot.com at James Ohlen, prosjektlederen bak KotOR 1, skal være prosjektleder for det nye MMO.

 

Jeg håper at dette ikke bare er noe tull som EA har prakket på Bioware, at dette faktisk er noe utviklerne i Bioware selv har lyst tl slik at vi kan få se et nytt legendarisk spill lagt til KotOR-universet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...