Gå til innhold

FIFA 09: Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

fifa01kt4.png

 

fifa02cg6.jpg

 

Platformer

 

boxshot_uk_small.jpgboxshot_uk_small.jpgboxshot_uk_small.jpgboxshot_uk_small.jpg

 

boxshot_uk_small.jpgboxshot_uk_small.jpgboxshot_uk_small.jpg

 

 

Screenshots

 

 

 

 

Omtaler

 

Det er ingen tvil, FIFA 09 er det beste i serien på lenge. Det ligger på samme nivå som UEFA EURO 2008 og Champions League 2006-2007 gjorde da de kom ut. FIFA 09 føles friskt, fritt og uhyre stort – her blir du neppe lei før neste utgave kommer om et drøyt år. Her kan du kose deg alene med «Be A Pro»-modusen, eller sammen med en venn eller tre i sofaen. Det blir også spennende å se hvordan ti mot ti over nett vil fungere når fotballhordene slipper til.

 

Noen minuser er det likevel å sette fingeren på. Skriptingen under kamper er fortsatt litt for synlig, noe som gir enkelte trege vendinger og mottak – og det er ikke noe som er mer irriterende enn å miste ballen når du faktisk ikke kontrollerer spilleren. Alt sett under et er imidlertid FIFA 09 et svært godt produkt, fotballelskere kan bare glede seg.

 

Anmeldelsen baserer seg på Xbox 360-utgaven av FIFA 09. Spillet kommer også på PC, Playstation 2, Playstation 3, DS, PSP og Wi, og utgis 2. oktober.

 

8 / 10

 

Endret av Points
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir et vanskelig valg for meg og jeg skal kjøpe spillet til min gamle PS2 som teller på knappene, eller invistere i en Xbox360/PS3 først. Hvor ligger prisen på en Xbox 360 these days?

 

Og er det noen som har en forklaring på at Ronaldinho har Brasil-drakt på Nintendo DS-coveret?

 

Elkjøp har tilbud på 360 ut uka ;)

Premium koster 1900, husker ikke de andre...

Lenke til kommentar

+ Skudd har blitt forbedret.

+ Lettere å gjøre feil, miste ballen når man tar finter osv.

+ Hvis man slår en pasning er det ikke sagt at man da får den, ballen er på en måte ikke låst til deg som tidligere.

 

- Latterlig mye blåsing fra dommern, ødelegger MYE.

- Alt for lett å løpe gjennom et forsvar med raske spillere som f.eks. Ronaldo.

- Man må oppdatere squad HVER ENESTE GANG man skal spille en match?

- At jeg taper en kamp fordi dommeren (!!) spiller gjennom motstandern med en fantastisk heading på overtid.

- Keeperen kan ikke bevege seg raskt langs linja på straffer.

- Ballen skrur enormt.

- Dårligere grafikk enn 08 versjonen, gressmattene er jo forferdelige.

- Veldig vanskelig å skifte taktikk, hvorfor kan man ikke bruke sin standard lagrede taktikk når man spiller online? Utrolig dritt å måtte skifte før hver eneste kamp.

- Irriterende at man må se så mye repriser, feiringer osv, video av spillere som kommer ut på banen.

- 40 sekunders pause når man skal skifte taktikk online.

Endret av Points
Lenke til kommentar

Høres ut som at FIFA 09 har FIFA 99-syndromet: ballen skrur støtt og stadig. Det sagt, så syns jeg ballens oppførsel alltid har vært preget av mye skru i FIFA-serien. Dessverre for dere FIFA-fans, så er ballfysikken i PES helt klart et nøkkelpunkt for spillet med en riktig oppførsel. Så her har ikke E.A. gjort jobben sin godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...