Gå til innhold

Graffiti er kunst og kultur


Anbefalte innlegg

For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen.

 

Taggere kommer til å tagge selv om det blir innført en slik lisens som du snakker om. Hvis det blir innført en lisens for å kjøpe kommer taggerne til å begynne å stjele. Tidligere var det vanlige i miljøet å stjele spraybokser, forsatt folk som gjør det i dag, og det kommer til å bli mer pga en slik ordning.

 

Til samenligning med alkohol, kommer fortsatt alkoholikere til å klare å skaffe alkohol selv om det blir innført en lisens som skal hindre at alkoholikere drikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal kategoriene "graffiti" og "hærverk" gjensidig utelukke hverandre? Kan man ikke synes det er begge deler? Jeg synes noe graffiti er tøft, men ikke faen om noen skal få komme og spraye ned veggen min uten at jeg blir spurt. Og hvor kommer det fra at bare man kan kalle noe "kultur" er det liksom legitimt? Alt er kultur. Blomstermønsteret på dasspapiret ditt er kultur, men TP-ing er fremdeles en pøbelstrek.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er klar over at spraymaling brukes til annet enn tagging, slik at de som gjør det kan få lisens. Hvordan lisensen skal utarbeides vet jeg ikke men uansett så er det uholdbart at 90% av all spraymaling jeg ser ute idag er tagging.

 

For å sammenligne med alkoholpolitikken vår idag, vanskeligere tilgang gir mindre bruk. Da hjelper det ikke med lovlige vegger men heller å gjøre det vanskeligere å få tak i malingen.

 

jobber du med detter her og driver med det selv kansje ?

Lenke til kommentar

Det er uansett vanskelig å få til en slik lisens: Hvem som helst kan vel si de trenger spraymalingen til ett eller annet hobbyprosjekt eller noe eller som nevnt over kommer nok flere til å stjele spraymalingen....

 

Edit: Skriveleif

Endret av Birthe
Lenke til kommentar
Grafifiti er kunst, men tagging er ikke kunst.

 

Det kan godt være graffiti i tunneler og på murer rundt omkring, bare det er pent.

Jeg er enig. Hvis du vil ha pen tagging/graffiti er den eneste måten å få lovlige vegger, da får kidsa øvd før de går rund å tagger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ingenting er diggere enn graffiti og tagging... skjønner ikke hva folk har imot tagging, det er bare en haug med signaturer overalt, graffiti er jo mer fargerikt og mange foretrekker det, men man må jo også tenke på at det tar lang tid å lage en piece og i tillegg så er det shiitgøy å bombe en t-bane hvis ingen er i vognen, man får et kikk og det r helt ubeskrivelig DIGG!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Grafitti som kunstform syns eg er stilig. Det har litt historie bak seg, og har vært litt opprørsrelatert verker det som.

Eg er framleis imot at ungdommen skriv ymse banneord dei tror ingen andre kan (type fitte og pule og ståpikk - dei har me jo aldri høyrt før). Men som kunst, dei som verkeleg kan det, er det utruleg stilig.

Kudos til dei som kan det. Dei andre kan berre gå hjem å skrive så mykje fitte dei vil på eit kvitt ark.

 

Redigert: Eg skreiv pule med to l'er. :)

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...