Gå til innhold

Guide: Hemmelige Firefox-triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det mulig å flytte den øverste "meny-linjen", den som viser "minimer, maksimer og lukk"(+ litt info, hos meg vise f.eks nå: Guide: Hemmelige Firefox-triks - Forum - Hardware.no - Mozilla Firefox)

 

Siden jeg bruker Msi WInd med liten skjerm og ganske få pixler i høyden blri det litt "sløsing" med pixlene å ha en hel linje for dette, hadde vert greit å få flytte lukk, ... knappene ned på hovedlinjen, og få bort den andre informasjonen,,

 

Har noen en løsning?

 

Disse elementene er vel ikke i utgangspunktet en del av Firefox, men styres av Windows sin windowmanager. Så vidt jeg vet.

 

Jeg hadde forsåvidt også ønsket meg en tastekombinasjon + lukk.

 

Legg inn en mouse gesture addon, så kan du gjøre det med musa :) F.eks https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/12

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Et punkt hvor det lukter pubertale college-gutter av Firefox, er i navngivningen av den nye adresselinjen. Det offisielle navnet er "Awesome bar," og vi tør ikke engang prøve oss på en oversettelse til norsk her.

 

Og hva er problemet med denne? Den er jo ekstremt nyttig!!

og en kan jo spørre om det er mye bedre at apple kaller sin hjelpeavdeling i butikkene for genious bar (ja, folka bak der skal være de mest kunnskapsrike i butikken når det gjelder apple produkter, og området er designet som en bar, men genious blir vel å ta litt hardt i?)...

Lenke til kommentar
Tools -> Options -> Main -> When Firefox starts -> Show my windows and tabs from last time

:)

:thumbup: og litt flaut at jeg ikke visste om det.

 

2. that... :blush:

 

Takker :)

 

Men, skulle fortsatt likt å få opp alternativ, for det er ikke alltid jeg ønsker at alt skal åpnes igjen. Faktisk sjelden.

 

fant ikke noen tastekomboer, men fant denne (experimental):

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/8604

 

alternativt så har en gode gamle tab mix plus:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1122

 

men der må en gå for dev build (url i teksten), for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser ikke ut som det fungerer helt bra her. Jeg har endret begge de to som skulle gjøre at jeg slapp å få opp bokmerker når jeg skrev inn en URL. Noen tips?

 

Og går det an å endre status-baren slik at den fungerer på samme måte som Chrome sin? Jeg bruker den kun til å se på linker når jeg holder pilen over en. (Noe som ikke ser ut til å fungere akkurat nå :confused:)

Lenke til kommentar
Et punkt hvor det lukter pubertale college-gutter av Firefox, er i navngivningen av den nye adresselinjen. Det offisielle navnet er "Awesome bar," og vi tør ikke engang prøve oss på en oversettelse til norsk her.

 

Og hva er problemet med denne? Den er jo ekstremt nyttig!!

 

Nei. Istedenfor å bare skrive "har" og trykke ned en gang for å komme seg ikke på hardware.no så må jeg skrive hele adressen siden det dukker opp en haug med dritt sånt som dette:

post-42627-1222879405_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ser ikke ut som det fungerer helt bra her. Jeg har endret begge de to som skulle gjøre at jeg slapp å få opp bokmerker når jeg skrev inn en URL. Noen tips?

 

Fungerer ikke her heller. Dårlige greier. Bare sprøyt. Endret slik det stod i guiden for at adresselinjen bare skulle vise adresser jeg har skrevet inn selv, men nå kommer det ikke opp en dropdown boks i det hele tatt når jeg trykker på adresselinjepila.

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til hvordan jeg får endret området FF bruker som pagefile/ temp location?

 

Dersom du er en smule paranoid, kan du jo installere en portabel Firefox :)

Da får du alt samlet i ên og samme mappe :)

 

http://portableapps.com/news/2008-09-28_-_..._portable_3.0.3

 

Det er ikke nødvendig å installere "PortableApps.com Suite".

 

Greia er at jeg har en OCZ core SSD som ikke er veldig glad i mange skrive/lese operasjoner samtidig. Dersom jeg har en del youtube / web sider oppe, vil hele OS'et mitt låse seg i 5-10sec en gang i minuttet, sånn gjenomsnittlig iallefall. Dette er et kjennt problem for disse ssd'ene, og ocz klarer ikke / driter i å finne en løsning.. Blir aldri noe mere OCZ for meg pga den skuffende supporten.

Lenke til kommentar
Greia er at jeg har en OCZ core SSD som ikke er veldig glad i mange skrive/lese operasjoner samtidig. Dersom jeg har en del youtube / web sider oppe, vil hele OS'et mitt låse seg i 5-10sec en gang i minuttet, sånn gjenomsnittlig iallefall. Dette er et kjennt problem for disse ssd'ene, og ocz klarer ikke / driter i å finne en løsning.. Blir aldri noe mere OCZ for meg pga den skuffende supporten.

 

Høres ikke bra ut :( Og jeg som hadde sånn klokketro på at SSD begynte å bli knall.

 

Tenker at fordelen med en portabel Firefox, for din del, er at du kan legge den på en annen disk uten at den bruker standard mappe for cache og historikk på systemdisken din. Med forbehold om at du har en annen disk da :p

 

Du kan vel endre hvilke mapper en vanlig Firefox bruker ôg, men med en portabel installasjon så sparer du deg det styret :)

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...