Gå til innhold

Fikk en artig mail idag fra Blizzard

Gjest Slettet+981287349

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981287349
Skrevet (endret)

I E-mailen nedenfor ser dere mailen jeg fikk, syns det var veldig gøy, fordi jeg har aldri spillt world of warcraft, og vil aldri prøve det.

Flere som har fått denne ?

Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here: WoW -> Legal -> End User License Agreement

and Section 8 of the Terms of Use found here:

WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account. If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.

In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.

To verify your identity please visit the following webpage:

https://www.wow-europe.com/login/login?serv...om%2Faccount%2F

Only Account Administration will be able to assist with account retrieval issues. Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft.

Sincerely,

Account Administration

Blizzard Entertainment

Så hva tror dere ? Real or Hoax ?

Endret av Slettet+981287349
Videoannonse
Annonse
Skrevet

den er nok ekte ja :p

de har nok bare sendt til feil epost, en bokstav feil elr noe sånt fra den riktige :p

bare send dem en mail tilbake om at de har sendt mailen feil, at du aldri har spilt WoW også videre :)

//Blarcky

Skrevet

Men hva er det som avslører dette som en falsk side? Så vidt jeg kan forstå så blir jeg loset inn på Blizzard sine https sider og kan ikke finne noe i kildekoden som tilsier en freehostia side...

Men når det er sagt så er slike mail 99,9% sikkert bare forsøk på å stjele accounts.

Gjest Slettet+130498
Skrevet

hehe fikk noe ala det samme på steam sin chat. trodde ikke steam måtte ha reklame fra steam på sidene sine :!:

Skrevet

Jeg fikk også samme mail, men da jeg faktisk HAR opplevd å bli bannet for akkurat suspicion of account trading vet jeg at det ikke er sånn det går. Det har kommet en ny type mail nå som ikke linker til freehostia men andre sider (blant annet en svensk en). Det er en ganske lumsk mail som det er lett å falle for om man ikke er spesielt datakyndig. Skremmer meg at disse keyloggerne plutselig har blitt så smarte -_-

Skrevet

It's a fake one. Slike mail blir somregel automatisk sendt ut i store bulker og e-post adressen som blir brukt er den samme adressen du oppgir når du registrerer WoW. Det er som oftest nærmest ingen mennesker som skriver disse adressene, alt går automatikk i. Så noe skrivefeil i adressen tviler jeg virkelig på.

Skrevet (endret)

Utruleg frekk måte å lure folk på det der.

Ved å skrive <a href="www.farlig-adresse-her.com">http://www.vg.no</a> vil du i mailen sjå http://www.vg.no så sant du har støtte for HTML i mail (noko dei aller fleste har). Eldste trikset i boka.

Sjekk alltid kor linken peiker før du trykker. Trur du kan høgreklikke og velje egenskaper for å sjå kor linken fører hen.

Edit: Syntaksfeil.

Endret av steffenz
Skrevet

Det er mulig eg driter virkelig på draget nå, men la gå.

Hvorvidt e-posten er falsk eller ikke skal eg ikke uttale meg om, men siden du kommer inn på er jo samme som man får opp ved å gå den offisielle kanalen. Hvordan dere da kommer frem til at det er svindel forstår eg ikke.

En grei måte å sjekke om noe slikt er svindel eller ikke er å gå inn på den offisielle siden til avsender og sjekke at adressene er like. Dvs om man får en e-post i fra Sparebanken Vest som ber deg verifisere kontoen din via https://konto.spvbank.com/ så ville eg først og fremst sjekket hva som var den offisielle eier av adressen og hva adressen faktisk er til banken.

Skrevet (endret)
Hvorvidt e-posten er falsk eller ikke skal eg ikke uttale meg om, men siden du kommer inn på er jo samme som man får opp ved å gå den offisielle kanalen. Hvordan dere da kommer frem til at det er svindel forstår eg ikke.
Fordi trådstarter kopierte den som tekst til innlegget sitt. Da blir den bakenforliggende adressen (heldigvis) fjernet.

Hvis dette faktisk er en ekte mail så har noen opprettet en WOW-konto med trådstarters mail.

Endret av Tordenflesk
Skrevet
Fordi trådstarter kopierte den som tekst til innlegget sitt. Da blir den bakenforliggende adressen (heldigvis) fjernet.

Hvis dette faktisk er en ekte mail så har noen opprettet en WOW-konto med trådstarters mail.

Da forstår eg det heller godt. Men dette burde det opplyses om i første post. Slik den står nå virker den svært legitim og spørsmålet til trådstarter blir (nesten) poengløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...