Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Data-animasjon


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Final fantasy er en av de verste filmene jeg noensinne har sett... drit kjedelig film!

 

Min liste med de 10 filmene kulturo har dratt fram, basert på personlig oppfatning av hele filmen da jeg så de for første gang(siden en del er filmer for unge som jeg så da jeg selv var ung/yngre):

 

1. Shrek - En film jeg faktisk likte veldig godt og kan gjerne se igjen takket være meget god humor.

2. Toy story - Likte den veldig godt da den kom ut (var veldig ung). Hadde ikke giddi å se den nå.

3. Oppdrag nemo - Så den for lenge siden på kino da den kom. Var morsom men jeg fulgte mest på dama jeg hadde med meg. Men kunne kanskje sett den igjen...

4. Terkel i knipe - En grei film...

5. Istid - Litt morsom... Men irriterende hvor mye jenter digger det jævla ekornet.. lol

 

666. Final Fantasy - Jævlig dårlig film... Bortsett fra grafikken...

 

Resten har jeg ikke sett...

Forøvrig så kan jeg nevne at de fleste filmene i denne kategorien har norsk dubbing, men min mening er at dubbingen som oftest(et par unntak) ødelegger filmene så derfor anbefaler jeg alle å se de på det "originale språket", altså engelsk i de fleste tilfellene.

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Hmm, hva definerer du som "yngre"? For du kan ikke være veldig gammel...

jepp, er 18 (blir 19 i år). Yngre er +-14 år og veldig ung 6-10år. Og nei jeg påstår ikke at jeg ikke fortsatt er "ung" ;) Poenget var bare å forklare at da disse filmene har kommet ut så har jeg gått fra å være 6 til 18 år. Og gjennom den tiden så endrer det man ser på/liker ganske mange ganger ;)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Spirits Within ble ingen hit i det hele tatt, og de tapte masse penger på den.... Vet ikke helt hvorfor den ble så dårlig motatt, den er ikke den beste der ute, men filmen har action og en midtpåtreet historie som de fleste andre filmer. Fansen av spillserien ble vel også veldig skuffa, du forventer lissom mer av de folka der. Men det greide jo å lage en god film til FFVII spillet.

 

Når det er sagt å er det jo mange filmer som f.eks Madagaskar, Lille Kylling og Over the Hedge, som kunne fått en plass på den lista. Beowulf fortjener kanskje ingen plass.... Toy Story er og blir den beste, mens Småkryp kommer nok litt lenger nede på lista hos meg. Madagaskar var jo helt konge.

 

Når jeg var liten spilte ikke dubbinga så mye rolle, dubba tegneserier er ok enda, men når det kommer til data animasjon og real life kan man se at leppene snakker engelsk. Siste filmen jeg så var Turtles, og iritterte meg over den norske versjonen på grunn av at leppene ikke synca.

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar

Hvordan du mener Little Chicken kan være på den listen der er et lite mysterium. Kan ikke huske at selve animasjonen utmerket seg spesielt, og selve filmen er heller ikke særlig god.

Beuwulf er ikke full-animert, den brukte vel noe motion capture på samme måte som 'Sky Captain and the World of Tomorrow' og 'The Polar Exress'

Kilde

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...