Gå til innhold

Kulturo: Topplista: Data-animasjon


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At ikke Final Fantasy Advent Children er på den lista skjønner jeg ingenting av.

Samme her, greitt nok at den som en oppfølger til ett spill kan virke forvirrende for mange.

Ikke lett å hoppe inn i en historie hvor man har hatt ca 30-50 timer med story fra før. ( kansje mer om man tar med prequels? :) )

Men animasjonene i seg selv gjør at den overgår alt annet jeg noen sinne har sett CGI-filmer.

Final Fantasy VII: Advent Children :dribble:

Lenke til kommentar
Hva med Appleseed? eller muligens Ghost in the Shell 2.

 

FF burde forsåvidt få ekstra oppmerksomhet fordi de prøver å ha realistiske mennesker i filmen, ikke karikaturer som i de aller fleste andre. Mye vanskligere å få til troverdige mennesker som ser ekte ut enn troverdige skapninger ingen har sett før.

 

Disse to og annen anime ville ha hørt hjemme på vår forrige toppliste i sjangeren, Tegnefilmer.

Lenke til kommentar
Hva med Appleseed? eller muligens Ghost in the Shell 2.

 

FF burde forsåvidt få ekstra oppmerksomhet fordi de prøver å ha realistiske mennesker i filmen, ikke karikaturer som i de aller fleste andre. Mye vanskligere å få til troverdige mennesker som ser ekte ut enn troverdige skapninger ingen har sett før.

 

Disse to og annen anime ville ha hørt hjemme på vår forrige toppliste i sjangeren, Tegnefilmer.

Hmm, Appleseed er da data-animert, og Ghost in the Shell 2 er delvis data-animert. Hvis toy-story kan være med, kan Appleseed også. Siden FF er med så regner jeg med at listen ikke er eksklusivt vestlig.

Lenke til kommentar

Til tross for at det finnes under 100 3D data animasjonsfilmer så klarer jeg å si meg veldig uenig i denne listen. Mange andre her også som i det minste er delvis uenig.

 

Liste over 3D animasjonsfilmer

 

Min liste ville blitt seendes ut noe slikt:

-De Utrolige (synes jeg kunne vært nominert til Oscar for scenograi/kulisser elle noe sånt)

-Monsters inc.

-Toy Story 1

-Toy Story 2

-Finding Nemo

-Shrek

-Robots

-Cars

-Surfs Up

 

 

Har ikke sett Wall-E, men tror jeg kommer til å plassere den høyt oppe på listen :)

Har kun sett den første Ice-Age filmen og var ikke imponert (men Scrat er jo vannvittig morsom da)

Heller ikke begeistret for Shrek 2. 3-ern har jeg ikke sett ennå

Lenke til kommentar

Egentlig kunne 2.plass og 10.plass ha skiftet plass, Final Fantasy fimen var tross alt den største revolusjonære dataanimerte filme når den kom, ingen dataanimert film hadde noen gang vært i nærheten av den, og den la listen for andre å stekke seg etter i flere år etter den kom...

 

Nå går jeg ut fra at det er animasjonsjobben listen vurderer, ikke filmen som helhet, nemo imponerte ikke meg visuelt, mye blått hav..... lite utfordrende animering...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Egentlig kunne 2.plass og 10.plass ha skiftet plass, Final Fantasy fimen var tross alt den største revolusjonære dataanimerte filme når den kom, ingen dataanimert film hadde noen gang vært i nærheten av den, og den la listen for andre å stekke seg etter i flere år etter den kom...

 

Nå går jeg ut fra at det er animasjonsjobben listen vurderer, ikke filmen som helhet, nemo imponerte ikke meg visuelt, mye blått hav..... lite utfordrende animering...

Du kan lese i introduksjonen til listen hva kriteriene er. Hos Kulturo er målet å lage en liste over filmer de føler fortjener oppmerksomhet (derav de merkelige valgene), og da er det naturlig at filmer som Nemo og Toy Story (og Monsterbedriften..) havner høyt, mens smale filmer som FF ender opp lenger nede.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...