Gå til innhold

Newbie i Neverwinter Nights


Anbefalte innlegg

Jeg leste en ganske god omtale her om Neverwinter Nights og tenkte å prøve det, men det var veldig mye å sette seg inn i.

 

Først gikk jeg gjennom en ganske så lang stats greie før jeg fikk begyne, så en lang turoriel for å lære veldig basice ting i spillet, og nå går jeg rundt og snakker med folk.

 

Får noen ganger lvl up, også tar jeg bare recomended... ser ut som jeg enten må droppe å spille mer nå, eller bruke 1 ukes og virkelig studere spillet... lese lese lese...

 

Noen tips om hvordan ting egentlig funker? Er det veldig viktig å sette "skillpointene" "riktig" ?

 

Og til slutt et annet spørsmål... bør jeg spille gjennom spillet på singleplayer først før jeg prøver multiplayer, eller kan jeg gå rett på multiplayer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du er ny til RPG trur eg det vil hjelpe å finne ut litt meir om slikt først da men...

Heilt i begynnelsen skal du finne og snakke med alle trenerene, og så finne et stort "hovedrom" der du finner aribeth, din leder. Prat med ho, og så får du fortsette reisen din :)

 

er nok en idè å gå gjennom det i SP før du begynner online jah ;)

Lenke til kommentar

OM du ikke er rpg fan som betyr at du ikke vet så mye om dd regler, personutvikling osv osv er jeg helt sikker på at du må bruke en uke får å komme inn i atmosfæren + hvordan spillet funker.

 

Om du foeks vill være en paladin må du både passe på hva du sier og hvem du dreper for å ikke miste muligheten til å bli nettop en bra paladin eller en paladin i det hele tatt.

 

Men det er vært det, så du burdet bruke lang tid på det

Lenke til kommentar

les manualen veldig nøye. vær også en sloss type, og ikke noen wizard eller sorcerer med en gang (utrolig vanskelig første gang du spiller spillet)

hvis du er en fighter, da trenger du bare å pøse ut skillpoints i constitution og strength(eller dexerety hvis du bruker light weapons og har weapons finesse featen) og bare ignorere de andre.

 

Hvis du vil ha litt mer utfordringer, kan du prøve å spille druid, de har et begrenset antall våpen de kan bruke, så da anbefaler jeg deg å ta første lvl som fighter. Da bør du høyne Wisdom til 17 Constitution 15 og

strength 15, bare pass på å få intelligence til å være 10+ ellers snakker du som en idiot. Da kan du både caste drit bra magi, og ta imot en god del harde slag

Lenke til kommentar
spillet er sucky så hva er vitsen med å sette seg inn i det?

:woot:

 

Ekstremt objektivt :roll:

 

Fant denna flotte starter-character build'en. Kanskje den er noe for deg?

 

my favorite build for a powerfull tank is this

race dwarf

str 18 ending at 23

dex 14

con 16

int 10

wiz 8

cha 6

 

classes:

1-4 barbarian

5+6 fighter

7-20 barbarian

 

feats:  

1 weapon focus greataxe (pick this at level 1)

2 weapon specialization greataxe (pick this as a fighter)

3 improved criticals greataxe

4 power attack

5 cleave

6 toughness

7 knockdown

8 improved knockdown

others: maybe will save or disarm  

 

skills:

discipline, discipline, discipline

no other skills mattered just get whatever else you want. Maybe heal if you can not rest very often

 

note: when you level up, make sure to get all your hit points

 

pros of this character build:

1) great hit points (better with rage)

2) best damage potential (better with rage)

3) great damage reduction  

4) high ac of heavy armor or ac and speed bonus in med

5) highest bab + very high strike bonus

Lenke til kommentar

Jeg har spilt RPGs i flere år! Paper-stylee.

Neverwinter skal liksom være basert på D&D 3rd edition, men det er mange ting som ikke er det samme.

Barberian er mye bedre. Paladin mye dårligere.

Hvis du akkurat har startet er vel den letteste classen fighter eller barbarian.

Lenke til kommentar

Ja, om du synes det er vanskelig, bør du nesten finne et spill som er lettere å forstå. Morrowind er ganske forskjellig, men mye lettere, synes faktisk det er gøyere også. Satt meg inn i det ganske raskt, men jeg som har spilt det en del, skjønner enda ikke helt hva alle de tallene under armorene og våpenene betyr eller hvor viktig det er. :)

Lenke til kommentar

JEg spiller en del D&D 3rd ED sammen med noen kamerater i tilleg til nwn, og jeg må si det er imponerende åssen dem har klart å lage spillet etter dem reglene. Genialt spill. Mangler bare prestige classes, men det kommer noen i x-packen.. På D&D er jeg en fighter/order of the bow 7/2..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...