Gå til innhold

MSI Wind U90/U100 - Tips, triks og erfaringer


Blippblopp

Anbefalte innlegg

Ser ut til at det har dukket opp et behov for en egen tråd for tips og triks MSI Wind.

Jeg gjør et forsøk og starter her. Håper andre følger på...

 

Her holder vi oss unna spørsmål om levering, butikker osv.

Unngå unødvendige kommentarer og poster uten opplysende innhold.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Oppdaterte offisielle drivere finner du her:

MSI.com - Drivere

 

Siste BIOS:

MSI.com - BIOS

 

System Control Manager:

MSI.com - SCM

 

Oppgradere RAM? Slett ikke nødvendig. Men her er en guide:

Add RAM to your MSI WIND

 

Bytte harddisk:

How to upgrade the MSI Wind Hard Drive

Endret av Blippblopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

System control manager:

 

It is a tool to control your Laptop.

Sort of all functions in one place.

 

However, you can use your Laptop without.

 

It can control volume (level and mute), Brightness level control, Enable/Disable for: BlueTooth, ECO, Turbo, WebCam, Wireless, TouchPad.

At OSD screen.

Lenke til kommentar

Jeg vil kjøre virtual windows på min MSI WIND. (2gb minne).

//Jeg skal få den snart.

Men veit ikke hva slags virtual machine skal jeg bruke for at den skal passe MSI wind og i forhold til lite CPU, at den ikke henger opp ofte.

 

Valgene mine er:

- VMWARE virtual machine

- Microsoft Virtual PC

 

 

Hvem anbefaler dere mest for en MSI WIND bærebar??

Jeg har tenkt å kjøre andre windows og linux OS er.

Endret av arian88
Lenke til kommentar
Jeg vil kjøre virtual windows på min MSI WIND. (2gb minne).

Jeg kan ikke helt skjønne at du vil kjøre virtualisering på en netbook.

Om du kjører Linux i bunnen så blir det vmware. Dersom du kjører windows og skal virtualisere windows, har du valget mellom virtual pc og vmware. Dersom du skal virtualisere linux ville jeg valgt vmware.

 

Det beste ville være å sette opp en server som faktisk er i stand til å kjøre flere OS samtidig (masse ram og en kraftig 2 eller 4 kjerne cpu) og så koblet til med vmware server console eller remote desktop/vnc.

 

Bra tråd :thumbup:

 

Er det noen som har en guide til å installere en strippa versjon av XP med Nlite, ved å bruke minnepinne?

 

Kanskje denne siden kan hjelpe deg?

Endret av Shagma
Lenke til kommentar
Jeg vil kjøre virtual windows på min MSI WIND. (2gb minne).

Jeg kan ikke helt skjønne at du vil kjøre virtualisering på en netbook.

Om du kjører Linux i bunnen så blir det vmware. Dersom du kjører windows og skal virtualisere windows, har du valget mellom virtual pc og vmware. Dersom du skal virtualisere linux ville jeg valgt vmware.

Eller VirtualBox som går på begge deler.

 

Men jeg tviler på at det går noe særlig å bruke Wind til virtualisering. Jeg tror det er bedre å satse på dual booting på den.

Lenke til kommentar

Jeg blir forvirret av alle batteri alternativenen. Skal jeg bruke Windowss eget alternative for å bruke minst mulig strøm eller er det å sette Winden på 'eco mode' som er det beste?

 

Denne pcen kjører Vista Business helt fint. Helt uten problemer selv med tunge programmer som Office 2007. Riktignok med 2 gb minne.

Lenke til kommentar

Triple boot:

 

XP/Vista - MacOSX - Ubuntu

 

Har denne løsningen på en Wind (oppgradert med 2GB minne, 250gb disk, BIOS 1.08 med overklokking) med Vista Business. Ikke strippet med vLite. Dette fungerer faktisk aldeles utmerket. Alle OS virker som de skal, mangler bare et Dell WLAN-kort (som er bestilt) for å få opp WLAN i Ubuntu og OSX. Realtek-kortet som sitter i Wind er ikke støttet av så mye annet enn Windows - men er enkelt å bytte.

 

At noen vil ha XP i stedet for Vista skjønner jeg ikke helt, for Vista fungerer aldeles utmerket.

 

Fulgte oppskriftene på denne siden for å få ting opp og gå:

 

http://wiki.msiwind.net/index.php/Triple_B...tallation_Guide

 

Hvorfor? Because it's there...:-)

 

PS: Imponert over hvor raskt og responsivt OSX er...

Lenke til kommentar
At noen vil ha XP i stedet for Vista skjønner jeg ikke helt, for Vista fungerer aldeles utmerket.

 

At noe gidder å legge inn noe annet enn XP som kommer med Wind skjønner jeg ikke helt, for XP fungerer aldeles utmerket. :cool:

 

Med XP i standardkonfigurasjon med 1GB minne funker denne maskinen utmerket, men jeg mistenker at mange bruker den mer til å leke og eksperimentere med diverse OS enn som en kjekk liten netbook.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...