Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Pc'en starter på en rar måte!


Anbefalte innlegg

Hei kjære pc experter! :-P

 

Min Compaq Presario Family pc er nå helt forskrudd!

Jeg drev forleden og spilte CS på min pc, da jeg plutselig ikke fitt begynt spillet mer, og jeg fikk beskjed det var noe gærent med minne. så jeg søkte opp problemet på google, og fant et svar. Svaret var at jeg skulle gå inn på msconfig og gjøre noe med alternativ oppstarte eller hva det eheter... jeg krysset av alt det som var krysset, og reestartet pc'en!

 

MEN det som skjedde da var at når jeg startet pc'en var alt så grått og gammelt! så hværtfall sånn ut! så i den frykt av kjeft fra foreldre for ødelagt pc.. byttet jeg tilbake til vanlig.. tok generell oppstart på msconfig.. og trodde alt var bra... men så brøt h*****e løs! når jeg reestarta pc'en (skrudde den av og på) fikk jeg denne meldingen! (se bilde!)

 

2ij4thu.jpg

 

Meldingen er der i ca 3- 5 sekunder, og jeg rekker jo ikke og bytte alternativ engang! Herregud.. hva skal jeg gjøre for og slippe den fu** driten vær jævla gnag! :@

 

Pliz noen hjelp meg!! pliz!

 

 

 

PS: eneste sm står i blitzen er home edittion og windows....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klarer ikke lese hele meldingen pga den "fine" blitzen. ;)

Men regner med detta er et gammelt Operativsystem, som skaper det vi Kaller Dualboot (?).

 

Det er winodws xp home edition. Hadde du lest hele innelegget mitt, så skriver jeg i bånn at jeg beklager blitzen, også forklarer jeg hva som står -.-

 

Hva er dualboot O.o ?

Endret av NeedHelpOnCS
Lenke til kommentar
Klarer ikke lese hele meldingen pga den "fine" blitzen. ;)

Men regner med detta er et gammelt Operativsystem, som skaper det vi Kaller Dualboot (?).

 

Det er winodws xp home edition. Hadde du lest hele innelegget mitt, så skriver jeg i bånn at jeg beklager blitzen, også forklarer jeg hva som står -.-

 

Hva er dualboot O.o ?

 

Nei det gjorde du ikke.

Lenke til kommentar

Dette er et helt normalt bilde for ferdig-pc'er med winxp home. Foreldrene mine har det samme på en HP maskin. Alternativ en starter XP, alternativ to starter recovery fra en recoverypartisjon på pc'en. Greit å bruke om du får trøbbel og må reinstallere etc.

 

Forstår ikke hva problemet er egentlig. Klarer du ikke leve med at oppstarten forsinkes med 4 sek? Trykker du på enter starter XP direkte. Dette er da ikke noe å klage over....

Lenke til kommentar
Dette er et helt normalt bilde for ferdig-pc'er med winxp home. Foreldrene mine har det samme på en HP maskin. Alternativ en starter XP, alternativ to starter recovery fra en recoverypartisjon på pc'en. Greit å bruke om du får trøbbel og må reinstallere etc.

 

Forstår ikke hva problemet er egentlig. Klarer du ikke leve med at oppstarten forsinkes med 4 sek? Trykker du på enter starter XP direkte. Dette er da ikke noe å klage over....

Selvfølgelig er dette noe å klage over, jeg ville ikke ventet et sekund lenger på den lange ventetiden når det gjelder oppstart av systemet (Med mindre du har en ssd disk :p ).

 

Dualboot er kort sagt to operativsystemer i en og samme Pc, altså f.eks Vista og XP på samme Pc. Men tviler på det er dette siden du har slettet noen filer som åpenbart er viktige.

 

Det jeg ville gjort var å formatere hele harddisken og legge inn et "clean" Operativsystem på nytt - med mindre du ser deg villig til å google og spørre andre om alt og ingenting (Hvis ikke du husker eksakt hvilke(n) fil du slettet?).

Lenke til kommentar

prøv dette.. funker ihvertfall på xp pro når jeg har lagd det inn på nytt og ikke alle gamle filer har blitt borte..

 

høyreklikk på min datamaskin, velg "egenskaper".

Trykk på fanen "Avansert", nederst på den sida står det "oppstart og gjenoppretting", trykk på "instillinger" i det feltet.

Fjern krysset ved "tiden operativsystemlisten skal vises".

 

Neste gang du starter maskinen på nytt bør lista være borte.. om det er den samme lista som brukes for å dual boote da.

 

Eller så kan du redigere boot.ini fila, men dette vil jeg ikke anbefalle, for gjør du noe feil der, kan det ende med at du ikke får starta windows.. og må begynne å tukle med recovery konsollen, eller legge inn windows på nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...