Gå til innhold

mini undersøkelse - wow vaner TA TESTEN! :)


Anbefalte innlegg

Hvor gammel er du?

25

Gutt/jente?

Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

4

Spiller du noen andre spill?

CoD 4 og noen par RTS

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

Nei

Føler du at du spiller for mye?

Njaa...

Hvorfor spiller du WoW?

Tidsfordriv, venner og er jo veldig underholdende ^^

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

Middels, spørs om jeg har noe å gjøre på ingame.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Har blitt kjent med mange folk overalt i verden, snakker forsatt med noen av de jeg begynte å raide med når WoW med released.

Endret av zeus5k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?1-2

Spiller du noen andre spill? Nei

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?Nei

Føler du at du spiller for mye?Nei

Hvorfor spiller du WoW? Fordi det er gøy

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?Heller wow enn å se noe kjedelig på tv.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?Blir kjent med nye folk over hele verden.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 23

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 12-18

Spiller du noen andre spill? CoD4,Kun når WoW er nede, hver andre onsdag.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Ja, desverre så blir WoW prioritert fremfor det meste.

Føler du at du spiller for mye? Helt klart!

Hvorfor spiller du WoW? Fordi det i bunn å grunn er et jævla bra spill. Aldri før har et spill gitt meg så mange timer med underholdning.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Altfor stor.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Grubla vel å lenge, men klarte ikke å finne noe positivt, bortsett fra at man kommuniserer relativt enkelt mens man spiller å morer seg med venner å kjente, men det er vel felles for alle MMO der det massive ligger i fokus.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 29

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 2

Spiller du noen andre spill? Eve: Online,

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei, men jeg drikker mindre pga WoW.

Føler du at du spiller for mye? Nei

Hvorfor spiller du WoW? Fordi det er gøy. Å prate med de du spiller med på ventrilo gjør det enda mer gøy.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Meget stor, min kone spiller også.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? De med fordommer kan fucke off, 11 mill mennesker spiller spillet.

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar
Et lite tips til deg:

Ikke bruk ord som "raids" etc i oppgaven du skal levere inn uten at du beskriver nøye hva et raid er; f.eks. noe slik "Et såkalt raid er en gruppe bestående av opp til 40 spillere som slår seg sammen og samarbeider om en oppgave som er for vanskelig å løse enkeltvis eller som en mindre gruppe"

 

En god tommelfingerregel er at man skal tenke at den som skal lese oppgaven ikke kan noen ting om emnet, og alle ord og begrep som er bundet til emnet må forklares nøye.

 

Takker så meget for tips, men har allerede tenkt over det :)

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 17

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 1 eller mindre

Spiller du noen andre spill? Ja, masse Wii og DS spill

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei.

Føler du at du spiller for mye? Nei.

Hvorfor spiller du WoW? Fordi jeg liker å spille med venner, i forhold til å spille alene på Wii'en.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Ganske stor, i og med at jeg aldri spiller alene, og derfor som regel har det gøy når jeg spiller.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Forbedrede engelskkunnskaper, sammarbeids oppfattning og om du er raid leader så lærer man en god del om å lede en gruppe mennesker.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?18

Gutt/jente?Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?0-10

Spiller du noen andre spill? Av og Til

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei

Føler du at du spiller for mye?Ikke nå om dagen. Spiller relativt lite med untak av et par raids i uken maks.

Hvorfor spiller du WoW? For å spille sammen med et par kompiser

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Veldig stor veldig lenge. Men merker at WoW blir mindre og mindre artig om dagen.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Jeg føler at jeg har blit flinkere til å formulere meg på engelsk.

Endret av rln
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 17

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? Spiller ikke hver dag, om jeg spiller er det rundt 2-4 timer

Spiller du noen andre spill? Spiller litt Xbox 360

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei, spiller som regel med RL venner uansett

Føler du at du spiller for mye? Nei, følte det før, men for mange andre fristelser nå, redd jeg kommer til å bruke litt for mye tid foran skjermen når WoTLK kommer ut ;<

Hvorfor spiller du WoW? Tidsfordriv stort sett

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Ikke noe å hoppe i taket for, helt ok.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? WoW er ikke annerledes enn noe annet spill (Sikter til de vanligste fordommene mot WoW-spillere, at de er avhengige osv osv).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor gammel er du? 20

Gutt/jente? gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? Varierer veldig. Kan spille alt fra 0 timer dagen til 6-7 ++

Spiller du noen andre spill? Veldig sjelden

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei

Føler du at du spiller for mye? Niks

Hvorfor spiller du WoW? Fordi det er artig og avslappende

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Veldig stor. Er jo derfor jeg spiller

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Fellesskapet blant annet i guilds etc.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? jeg er 15

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? Normalt spiller jeg ca 7 timer hver dag men nå har pcen min blitt ødelagt så rundt 4

Spiller du noen andre spill? Nei faktisk ikke.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Det kan hende det

Føler du at du spiller for mye? Japp

Hvorfor spiller du WoW? Fordi jeg syns det er avslappende;) og morro

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? 10/10

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Du lærer deg bedre engelsk:) tjener penger også;o

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hvor gammel er du? 15

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 0 på hverdager - 5-6 i helgene

Spiller du noen andre spill? Counter strike, Team fortress og andre småspill.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei.

Føler du at du spiller for mye? Nei.

Hvorfor spiller du WoW? Avslappende, morsomt og bedre enn å sitte på MsN som resten av klassen gjør.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Stor. Sier det samme som Elvorn: Derfor jeg spiller.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Samme som alle andre spill? Bedre engelsk, romforståelse (ifølge norskboka), konsentrasjonen blir høyere i arena/raids osv. Synes det er veldig mye positivt med wow.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 16

Gutt/jente? Gutt

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 5-6

Spiller du noen andre spill? Noen skyte spill ikludert CoD4, crysis og GRAW 2

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Nei

Føler du at du spiller for mye? Av og til ja, men jeg belønner en godt spilt dag med en times gå tur

Hvorfor spiller du WoW? Det er utrloig spenndene og det virker ikke som at Blizz stopper og overaske oss.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Stor, da mener jeg så stor som dette >-----------------------------------------< sååååå stor.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? Tja, engelsken kan jo bli hakket bedre og det er faktisk relativit sosialt. (Hvis du bare gidder)

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

19.

Gutt/jente?

Boi.

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

3

Spiller du noen andre spill?

Spilte cs aktivt, spiller mye company of heroes. Kommer til å begynne med Red Alert 3 uten tvil.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

Absolutt ikke.

Føler du at du spiller for mye?

Før gjorde jeg det, nå har jeg jobb og spiller aktivt fotball ved siden av. WoW blir som å se på TV, ikke noe jeg prioriterer foran andre ting.

Hvorfor spiller du WoW?

Siden første gang jeg spilte det har jeg vært fascinert av vedenen i wow og det sosiale. Muligheten til å slappe av som man samtidig gjør noe veldig gøy, istedenfor å f.eks bli hjernevasket av TV'en, passer meg ypperlig. Andre spill som CS, COH, WC3 etc er spill man ofte spiller 30m-1t av gangen før man gjør noe annet. I WoW kan man slappe helt av.

 

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

Middels, det var større før. På en skala fra 1-10 vil jeg si 6.5. Pre-TBC og min første character var vel nesten 11/10. Etter TBC kom ut har det vært opp og ned heletiden og det har egentlig bare blitt kjedeligere å spille for vær gang.

 

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Spillet er sosialt, på lik måte med facebook/msn. Forskjellen er at du blir kjent med ukjente folk og gjør noe med en virtuell figur. Facebook er det digitale svar på narsissisme (Å føle en trang for å vise seg frem/være i selskap/vite at andre tenker på deg el. gir deg oppmerksomhet gjennom f.eks å kommentere alt fra bilder til status, ikke minst legge ut album osv. Facebook status er praktbeviset på det. Hvem faen bryr seg egentlig om hva DU gjør akkurat nå?) Mens WoW kan bikke i samme retning når folk tussler rundt i store byer eller der det generelt er mange folk, for å vise frem nytt gear e.l.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 20

 

Gutt/jente? mann

 

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

2-3 timer

 

Spiller du noen andre spill?

 

bilspill

 

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

nei

 

Føler du at du spiller for mye?

nei

 

Hvorfor spiller du WoW?

billig og ufarlig tidsfordriv

 

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

ca 4/5

 

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

wow er positivt, ja

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? 17

 

Gutt/jente? mann

 

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

skal vi se, det er 24 timer i døgnet. jeg kan heller nevne hva jeg gjør når jeg ikke får spilt. Jeg går på skole fra kl 8:00 er hjemme fra skolen 13/15:00 avhengig av om jeg skulker eller ikke. jeg sover MAX 6timer, noen ganger legger jeg inn at jeg tar sovingen på skolen. Resten er World of fuckings Warcraft.

 

Spiller du noen andre spill?

har ikke tid. Hender det blir noe Lord of the rings Battle for middle earth 2.

 

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

omtrent alltid. hvertfall siste året. eller 2årene.

 

Føler du at du spiller for mye?

føler wow er lifstilen min, så da "spiller" det vel ingen rolle hvor mye tid som blir disponert til gaming ;D

 

Hvorfor spiller du WoW?

Er blit utrolig godt kjent med guilden, også IRL. Har det så ubeskrivelig mye fetere med dem i wow og igjennom VT enn de fleste andre kan innbille seg på min alder.

Og en smule avhengig av DKP systemet guilden kjører med.

 

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

wow. er DKP og communetyet i guilden som er verdien for meg. Wow er ikke mer enn ett og et annet digitalt nettsted. spillets senere balance patches og CASUALisering som blizztard holder på med, hva faen er poenget med å være pro ? når du får alt gratis om 2uker i neste patch. så. selve spillet 3/10

 

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Det eneste som er posetivt er å ganke alliance når dem raider out-door bosses. KNUSE gnomes i Bg/Arena. Resten av det posetive er det IRL mates og guild communetyet som står for.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

27

 

 

Gutt/jente?

Mann

 

 

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag?

0-14 (mest 4-5)

 

 

Spiller du noen andre spill?

Iblandt.

 

 

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter?

Iblandt.

 

 

Føler du at du spiller for mye? Nei. Jeg spiller mye når jeg kjeder meg eller ikke har noe annet å gjøre. Av en eller annen grunn er det ganske ofte :)

 

 

Hvorfor spiller du WoW? Som sagt over. Både fordi jeg kjeder meg, og fordi det er morro.

 

 

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg?

Det bølger opp og ned. Det har i lang tid avtatt, men fikk en stor boost med 3.0 patchen.

 

 

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt?

Helt klart. Jeg tror WoW undervurderes av mange. Samtidig misbrukes også dataspill av mange som sliter som en flukt. Men det er ikke så lett som å si at det er hovedsakelig godt eller hovedsakelig dårlig. Som alt annet i livet er det begge deler. F.eks har vi folk i guilden som sliter med depresjon og har tatt seg et hvileår ifra videregående osv. som finner stor nytte i å takle depresjon ved rett og slett å tenke på andre ting og å ha det morro. Den sosiale kontakten i en god guild kan faktisk være stor, om ikke like god som ellers. Jeg møtte min nåværende kjæreste på WoW for et par år siden... så for min del har det helt klart vært noe enormt positivt. En balansert person med et balansert liv henger seg ikke opp i WoW 16 timer i døgnet. Istedet for å klage på at WoW skaper avhengighet burde man finne ut av hvorfor det er så mange millioner av ungdommer som sliter med depresjoner og det å leve lykkelige og balanserte liv. Problematikken er med andre ord satt på hodet når media og andre henger ut WoW som noe negativt og farlig. Som alltid er det gjerne foreldre og andre overformyndere som ikke vil se inn i seg selv og se at de kanskje har feilet.

Endret av anonymouse
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvor gammel er du?17

Gutt/jente? Male

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? 12 timer

Spiller du noen andre spill? ja xbox Cod waw, sr2, fable 2.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? ja innimellom.

Føler du at du spiller for mye? egentlig. men klarer ikke og slutte.

Hvorfor spiller du WoW? Morsomt spill som varer og varer.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? Veldig stor. større en Film og Tv.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? det er logic i spillet + du lærer engelsk og samarbeid med andre spiller.

 

 

Zurka - Frostwhisper pvp

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? "X".

Gutt/jente? Mann.

Hvor mange timer spiller du i gjennomsnitt WoW hver dag? Jeg spillte 7 timer hver dag før som oftest mer.

Spiller du noen andre spill? Spillte CS på samme tid når det var oppdateringer ol.

Lar du WoW gå foran familie, venner og arbeid/aktiviteter? Jeg gjorde det når jeg spillte.

Føler du at du spiller for mye? Nei.

Hvorfor spiller du WoW? Sosialt og morro.

Hvor stor underholdningsverdi har WoW for deg? 50/10.

Mange har sikkert negative fordommer mot WoW, men er det noe positivt? De som har fordommer har ikke opplevd gleden av å spille ett fabelaktig spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...