Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på batteriet, nye mobilers batterier tåler å lades når som helst, en trenger ikke å lade det helt ut. Det kan faktisk være gunstig å ikke lade det helt ut.

 

Er det slik på HD?

Alle telefoner har det. Jeg er 99.9% sikker på at den har det som alle andre telefoner nå til dags.

Lenke til kommentar
1. Holdbarheten:

 

Vanskelig å si nå. Personlig behandler jeg teknologi som mobiler/iPod etc. pent, så jeg er ikke så bekymret for riper, og det er ikke vanskelig å unngå etter min erfaring. Man kan ganske enkelt bruke en lett, liten "lomme" laget av samme materiale man kan bruke for å pusse briller, samtidig som man husker å ikke slenge nøkler ol. i samme lomme. Det som er vanskeligere å forhindre er at en mobil med blank, svart finish, blir lett stygg med fingermerker. Hvis du har brukt en svart iPhone, så vet du hva jeg mener. Derfor liker jeg at HTC HD har en matt, svart bakside, det kan fort bli litt for mye blank finish på en del mobiler.

 

2. Touch opplegg:

 

Skjermen til iPhone synes jeg er veldig bra og responsiv. Men personlig liker jeg helst en skjerm man må gi et lett trykk, da det føles mer responsivt. Enda litt bedre er det med litt haptic feedback, som på Samsung Omnia. Mobile burn skriver at HTC HD kommer med haptic feedback, men det står ikke noe om det på HTCs sider. En ekstra fordel med en slik skjerm, er bruken av stylus, som er nyttig i situasjoner der man ønsker økt presisjon. Feks ved handwriting recognition, som er en funksjon på HTC HD.

Lenke til kommentar
Er det bindende for butikken hvis man forhåndsbestiller for en bestemt pris? Hvis ikke er det jo fritt frem å sette ned prisen for å få mange til å forhåndsbestille, for så å sette prisen opp igjen senere.

 

Ja, det er bindende for dem. Når du (forhånds)bestiller så foreligger det en kjøpsavtale. Du betaler den AVTALTE prisen for varen, de sender den til deg (når de får den).

 

Det er inngått en avtale, å avtaler skal holdes. Pacta Sunt Servanda som det heter på latin.

 

Dette er sikker jus, så butikkene kunne jo bare prøve å påstå noe annet. :p

Lenke til kommentar
1. Holdbarheten:

 

Vanskelig å si nå. Personlig behandler jeg teknologi som mobiler/iPod etc. pent, så jeg er ikke så bekymret for riper, og det er ikke vanskelig å unngå etter min erfaring. Man kan ganske enkelt bruke en lett, liten "lomme" laget av samme materiale man kan bruke for å pusse briller, samtidig som man husker å ikke slenge nøkler ol. i samme lomme. Det som er vanskeligere å forhindre er at en mobil med blank, svart finish, blir lett stygg med fingermerker. Hvis du har brukt en svart iPhone, så vet du hva jeg mener. Derfor liker jeg at HTC HD har en matt, svart bakside, det kan fort bli litt for mye blank finish på en del mobiler.

 

2. Touch opplegg:

 

Skjermen til iPhone synes jeg er veldig bra og responsiv. Men personlig liker jeg helst en skjerm man må gi et lett trykk, da det føles mer responsivt. Enda litt bedre er det med litt haptic feedback, som på Samsung Omnia. Mobile burn skriver at HTC HD kommer med haptic feedback, men det står ikke noe om det på HTCs sider. En ekstra fordel med en slik skjerm, er bruken av stylus, som er nyttig i situasjoner der man ønsker økt presisjon. Feks ved handwriting recognition, som er en funksjon på HTC HD.

Angående touch-opplegget til iPhone, fungerer vel det på en slik måte at det kan skape problemer i kalde og varme omgivelser, har jeg hørt. Den reagerer på varme-endringer / forskjeller eller noe slikt???

Lenke til kommentar

såvidt jeg har hørt, uten at jeg skal si det 100% sikkert, så er skjermen til iPhone en kapasitiv skjerm.

det betyr at den reagerer på det elektriske feltet, eller kanskje heller forskjellen i det elektriske feltet

mellom skjermen og fingeren din. hvordan dette påvirkes av varme og kalde omgivelser vet jeg ikke,

men jeg skal ikke se bort ifra at det kan påvirkes av det.

 

Touch-skjermen er trykkfølsom, dvs at man må trykke på den. en enkel sammenlikning er at

iPhone sin skjerm er berøringsfølsom ;)

Lenke til kommentar

Damn, det er ikke helt lett og bestemme seg.. Står mellom Touch HD og Xperia X1..

 

Egentlig tror jeg at jeg faktisk kommer til og gå for X1, siden den har fullt qwerty tasteratur, desktop opplegg ser i grunn litt stilig ut.. Jeg liker egentlig ikke touch-flo opplegget og jeg liker heller ikke og bruke fingerene når jeg trykker på mobilen.. Jeg bruker alltid pennen, liker ikke at skjermen ser så fettete ut etter litt bruk.. Lyden i xperia er stereo høytalere(kjekt til youtube/høre på musikk osv) mens Touch HD har bare en enkel høytaler..

 

Men så bruker jeg mobilen mest til internettsurfing, og da er jo 3,8" skjerm fantastisk.. Og det at det er glasskjerm gjør nok at den ikke får så mye riper så fort, også ett stort pluss..

De to punktene trekker mye opp..

 

Åhoi, får vell vente på litt flere tester og håpe en av de kommer dårlig ut så jeg kan kjøpe den andre med god samvittighet, hehe..

Lenke til kommentar
Er det sansynlig at vi vil få se HTC Touch HD PRO? Med samme forbedringer som sist. Kameralys/blits og ikke minst fult tastatur?

 

Det er alt som skal til for at jeg skal få så lyst på denne at den blir kjøpt

 

 

Ok, jeg har lyst på denne.. men hvis vi får en HD PRO så er det et MUST å eie! Enkelt og greit! :D

Lenke til kommentar
Er det sansynlig at vi vil få se HTC Touch HD PRO? Med samme forbedringer som sist. Kameralys/blits og ikke minst fult tastatur?

 

Det er alt som skal til for at jeg skal få så lyst på denne at den blir kjøpt

 

 

Ok, jeg har lyst på denne.. men hvis vi får en HD PRO så er det et MUST å eie! Enkelt og greit! :D

Det er selvfølgelig smak og behag. Selv vil jeg helst slippe fullt tastatur. Dette fordi mobilen blir mye tykkere. Nå har ikke jeg holdt en Touch Pro, men den så uhyre tykk ut på videoene og bildene. Bare sammenlign HD med Diamond. Touch Pro ble til Diamond, det en evt. HD Pro blir til Touch HD. Med andre ord vil en HD pro bli et beist.

 

Selv om HTC nå spytter ut fantastiske mobiler på løpende bånd, så tviler jeg egentlig på at det vil komme en HD Pro. Touch HD er den iPhone killeren de har villet komme ut med. Slik HTC spyr ut mobiler, må dette også koste dem mye penger! Diamond ble jo kun nylig sluppet ut, å nå kommer allerede Touch HD.

 

HTC er virkelig ivrige på å øke sin andel i mobilmarkedet. De er også meget ivrige på å levere virkelig kvalitet. Men spesielt i dagens svært usikre verdensøkonomi, kan de bite over for meget. Nå er jeg off-topic. Men når USA lever i resesjon, å resten av verden beveger seg inn i det. Vil dette prege mobilbransjen. Etterspørsel av nye mobiler vil minke betraktelig. Dette på grunn av stor minking på kjøpekraft. HTC må ha dette i bakhodet. De kan ikke fortsette å pumpe ut mobiler. De bruker nok veldig mye penger nå, å det er nok tanken å ta dette inn igjen når HTC blir et stort navn. Men de må vite at hele mobil-markedet vil være ganske redusert i tiden framover.

 

Så jeg må bare si til slutt at det antakelig kun er snakk om tid, før noen større eller mindre mobil-produsenter vil slite. Jeg vet Nokia er innrettet på en tøff fremtid. Men jeg tror også det at de er forberedt på dette, vil holde dem levende. Men vi kan se en slutt på SonyEricsson. Om HTC nå biter over en for stor del av kaka, at de satser for hardt, så kan også de gå overende.

 

Som sagt er dette off topic. Men vit at den svært ustabile økonomiske verdenen vi har i dag, vil få føle på ALLE områder. Alt fra bil til mobil, elektronikk til klær, eiendom til personlig økonomi. Grunnen til at jeg nevner det her, er: 1. at HTC kan slite. 2. som er mer on-topic - at HTC mest trolig vil dempe sin enorme satsing nå etter Touch HD.

Lenke til kommentar
Ja, når fingrene mine er kalde, så reagerer ikke iPhone-skjermen på trykkene til tider. Samme når jeg er fuktig på fingrene.

Nettopp. Skal ha samme effekt når du f.eks. er midt i solsteiken i Spania eller under skiferie på Geilo med 10 minusgrader i lufta - skjermen slutter å reagere på trykkene. Og da er det bedre med HTCs "ikke-kapasative" skjerm.

 

Enig med Lansky, personlig vil jeg slippe fulltastatur. Hadde ikke HD kommet hadde jeg gått for Diamond.

Lenke til kommentar

Er det noen som har en formening om hvilken telefon som kommer til og ta best bilder av denne og xperia x1..

 

Touch HD har 5 mpixel og xperia x1 har 3.2 mpixel..

Men det er jo en del andre ting som spiller inn, begge kan filme 30fps med 640x480 oppløsning?

 

Touch HD er jo rimelig tynn, så er kanskje bedre opptikk i Xperia?

 

Kanskje vanskelig og svare på siden det ikke er så mange tester ute enda, jeg føler Sony Ericcson er rimelig gode når det kommer til kamera, men er kanskje HTC som står for kamerat denne gangen?

Endret av datating
Flyttet av moderator
Lenke til kommentar
Er det noen som har en formening om hvilken telefon som kommer til og ta best bilder av denne og xperia x1..

begge kan filme 30fps med 640x480 oppløsning?

Touch HD er jo rimelig tynn, så er kanskje bedre opptikk i Xperia?

Som du skriver så har Xperia 3.2 MP, mens HTC HD har 5 MP. Xperia har den fordelen at den har et LED lys. Vanlig led lys på mobil kameraer er som kjent ikke mye å snakke om i forhold til ordentlig xenon flash. Men hvis det er litt mørkt og bjektet er en meter unna, så er Led lys helt klart bedre en ingenting. Og personling har jeg brukt LED lyset som lommelykt med min gamle mobil, og jeg kommer til å savne den funksjonen litt. Som et tredje pukt synes jeg at det er fint av Xperia å inkludere en dedikert knapp for kameraet. På HTC HD må man trykke på skjermen. Jeg har ikke sett noen indikasjon på at Xperia har bedre optikk enn HTC HD.

 

Her kan du se en sammenligning mellom kameraet på HTC Diamond vs HTC Touch PRO, vs Omnia vs Xperia. Det ser ut til at Xperia kommer dårligst ut når det kommer til bildekvalitet. Bildene ser litt uklare ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...