Gå til innhold

Den store HTC Touch HD samletråden


tommo21

Bruker du noen form for skjermbeskyttelse for å unngå riper?  

231 stemmer

  1. 1. Bruker du medfølgende veske (e.l.) til din HTC Touch HD?

    • Ja
      104
    • Nei
      127
  2. 2. Bruker du skjermbeskytter på din HTC Touch HD?

    • Ja
      139
    • Nei
      92
  3. 3. Hvis nei, opplever du at den blir fort oppripet?

    • Ja
      25
    • Nei
      73
    • Jeg svarte ja på spørsmål 1 og/eller 2, og vet derfor ikke om den blir raskt oppripet
      133


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er ikke helt sikker på hva du mener med "Og hva får det til å tro at du får bedre bildekvalitet om det gjøres direkte i mobilen før bildet lagres?"

mener du: "Og hva får deg til å tro at du får bedre bildekvalitet om det gjøres direkte i mobilen før bildet lagres?"?

 

I så fall, så kan jeg si at jeg ikke har hevdet at det blir bedre om det gjøres på mobilen før bildet lagres, selv om det

kan være et faktum om alternativet er å bruke paint.

 

Grunnen til at paint er så mye dårligere enn photoshop, gimp osv, er at paint er en bitmap bildebehandler.

det vil si at den bare ser pixel for pixel.

 

Photoshop (gimp også regner jeg med) ser ikke bare pixel for pixel, photoshop ser sammenhengende grupper av bildepunkter,

og kan derfor gjøre mye bedre utregninger, beregninger, når man skal strekke et bilde.

 

og det er alt jeg blir å si om den saken i denne tråden, for denne tråden handler om HTC touch HD,

ikke om digital zoom, og hvorfor mspaint ikke er en gunstig løsning om man skal strekke digitale

fotografier.

Lenke til kommentar

Meget interessant mobil. Den ser nærmest ideell ut. For meg betyr ikke kamera noe, så blitzen som noen er skuffet over, rammer slettes ikke meg.

 

Men det er to ting jeg kunne trengt hjelp fra dere. Det er to spørsmål som opptar meg:

1. Holdbarheten: Diamond vet jeg fort ble skrablet opp. Blant annet på baksiden, men visstnok også på skjermen. For en såpass dyr mobil, kan jeg ikke ha det slik at den ser langt styggere ut etter 1 måneds bruk. Har HTC gjort noen grep for å berde dette? Jeg behandler mobilene mine pent, så jeg snakker jo ikke om at den er ekstrem motstandsdyktig. Men iPhone virker som den utseendemessig holder seg veldig bra. HTC burde kunne matche det. Hvor mer utfyllende dere kan være, hvor bedre. Kansje vanskelig å si nå, men altså hvor godt vil skjermen holde seg, hvor godt vil resten holde seg? Evt. beskyttelsesfilm, vil det gjøre nytten, ødelegger det utseende/ følelsen av mobilen?

 

2. Touch opplegg: Jeg vet at iPhone har et annet touch system enn HTC. Man må jo trykke på HTC sine mobiler. Selv har jeg aldri hatt touch skjerm på mobil. Hva syns dere er det greieste? Burde HTC benyttet samme teknologi som iPhone? fordeler/ulemper... (Oppdatert: Jeg ser i begynnelsen

, at touch skjermen er mer responsiv enn Diamond. Den er visst likere iPhone, men altså ikke identisk. Men er fortsatt interessert i deres tanker rundt skjermen. Jeg har jo selv ikke noe kjennskap til hvordan iPhone skjermteknologien er. Altså hva som er bra/dårlig med denne contra HTCs teknologi.)

 

Tusen takk for svar.

Håper virkelig dere kan hjelpe meg litt her.

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Noen som kan informere en stadig mer langsynt herre om denne store skjermen vil ha større bokstaver og dermed bli enklere å lese for oss gamlinger ?

Se på videoen som er linket til i min post ovenfor. Så vil du jo få bedre inntrykk. Men det er klart at denne såpass store skjermen vil gagne deg. Jeg vil også virkelig tro at man kan stille inn skriftstørrelse mm.

 

Men kansje andre kan svare mer konkret her. Evt. skulle man jo tro det fantes alternative brukergrensesnitt for folk med behov for større skrift. Jeg søkte litt lett på nettet nå, men fant ikke noe konkret.

Lenke til kommentar
Nope. HD og Xperias skjermoppløsning er lik. Men blir HDs skjerm større enn Xperias 3", så vil Xperias skjerm være skarpere ja. Men jeg tror HDs vil være 3" av en enkel grunn:

 

HTC produserer Xperia for SE. Dvs at HTC bruker deres egne skjermer. Så tilfeldig at HTC HD skal lanseres rett etter Xperia? (sånn ca.) Neppe. Jeg vil tro at HTC vil bruke den samme skjermen som Xperia har. Ett ledetråd her er at oppløsningen er helt lik Xperias. Så sjansen for at den er 3" er svært høy.

 

På HTCs sider lanseres den nå med 3,8" skjerm. Er det noen grunn til å betvile dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...