Gå til innhold

Itbutikken konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jævla svindleren Per Sunesen! Nekter å rette seg etter forbrukertvistutvalgets dommer, trikser og mikser med SHG for å trenere kravet mot han, så nå går hele bøtteballetten konkurs. Håper karma eksisterer.

Endret av captain_obvious
Skrevet

dette med reklamasjonen er helt lovlig desverre...

Dette skjedde også en gang med nettbutikken pyton.

Men der tok nye eiere med seg garantiansvaret for å holde kundene til nettstedet....

Skrevet

Dette er VELDIG gode nyheter for oss som selvfølgelig har klart å kjøpe et logitezh Z-5500 anlegg fra shg som blir ødelagt og det nå ikke er reklamasjon på.

jaja hva betyr vel det, er bare 2600 BORTKASTA, herregud :wallbash:

Skrevet (endret)

kjenner flere med z5500 anlegg, de plagdes med at sikringen gikk og har skifta den ut med spiker :p

ikke glem at du har som regel garanti hos produsent, ta kontakt med de og hør. Som regel er produsentene greiere enn butikkene når det gjelder garanti =)

Endret av VikinGz
Skrevet

Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker.

Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker.

Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig :)

Skrevet

Det er de som har tapt flere ganger større beløp enn deg, Gamezor. Og dette på dommer fra Forbrukertvistutvalget som har stått over lengre tid fordi Per Sunesen som styrer bandittsjappen ITbutikken/SHG ikke respekterer norsk kjøpslov.

Skrevet

Man har full anledning til å reklamere mot tidligere/høyere salgsledd ved en konkurs. De som har f.eks utstyr fra Logitech, kan reklamere mot Logitech Norge (eller evt distributør).

Skrevet (endret)

Også hvis dette gjelder kjøpsloven, ikke garanti?

 

Altså hvis jeg har et utestående krav fra Forbrukertvistutvalget på Itbutikken/shg/Per Sunesen swindle as, kan jeg rette kravet mot produsenten?

Endret av captain_obvious
Skrevet (endret)

Reklamasjonsretten din er nedfelt i forbrukerkjøpsloven (når du som privatperson kjøper av et firma. KJØPSLOVEN gjelder mellom privatpersoner, eller mellom næringsdrivende). Glem alt som har med "garanti" å gjøre - det er ikke relevant i denne sammenhengen. "Garanti" er noe en produsent KAN tilby, men for at det skal kunne kalles "garanti" må det gi deg som kjøper rettigheter UTOVER det som du allerede har lovmessig krav på.

 

Hvis et produkt du kjøper i en butikk som senere går konkurs, er produsert av f.eks Logitech, og det fremkommer en feil som dekkes av din reklamasjonsrett (som forbruker, ikke firma) - kan du rette denne reklamasjonen mot Logitech.

 

Se litt i Forbrukerrett-tråden angående dette. Det er mange forklarende innlegg der:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=439

Endret av Caze
Skrevet
Man har full anledning til å reklamere mot tidligere/høyere salgsledd ved en konkurs. De som har f.eks utstyr fra Logitech, kan reklamere mot Logitech Norge (eller evt distributør).

 

Gitt at de aktuelle varene er kjøpt via importør/distributør i Norge. Ved parallellimport/direkteimport, som er blitt mer og mer vanlig, kan man risikere å måtte gå til utenlandsk distributør, og det er ikke selvsagt at opplysning om denne fremkommer noe sted.

Gjest Slettet-wtZtqAvs
Skrevet

Til: Gamezor

 

Vis anlegget ditt er ødelagt eller den sikringen har gått så er det bare og gå inn på logitech sin nettside og support, så sender de deg en ny helt gratis.

 

Du kan også dra til en bensin stasjon eller elektro butikk og kjøpe en ny koster 5-20 kr kanskje max.

 

Mvh donnieakalefty

Skrevet
Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps.

Holder meg til dem jeg stoler mest på, lokale forhandlere hvor man kan snakke med selgeren personlig og få tips og triks, og et godt tilbud om man handler en del om gangen.

Skrevet
Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker.

Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker.

Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig :)

 

 

Burde kanskje ha lært andre gangen da at du burde ha kjøpt noe annet.

Skrevet
Ifølge nettsidene til Itbutikken betyr dette for deg som kunde at reklamasjonsretten faller bort, i alle fall i teorien. Har man et produkt fra nettbutikken som man ønsker å reklamere på, må man selv få reparasjonen gjennomført.

 

Har det ikke alltid vært slik med itbutikken?

Skrevet
Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps.

Holder meg til dem jeg stoler mest på, lokale forhandlere hvor man kan snakke med selgeren personlig og få tips og triks, og et godt tilbud om man handler en del om gangen.

Det er det vel like stor sannsynlig at en lokal sjappe går over ende som en av de større nettbutikkene, dersom det er poenget her. Man vet aldri hvor solid butikken man handler i er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...