Gå til innhold

Cyclo og Juliess nye brukermoderatorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikkje at eg kjem til å gå deg i saumane som mod Cyclo, men med dette innlegget friskt i minnet, har eg stor tru på det du kan gjer:

Jeg har gjort meg noen tanker rundt det som har skjedd på hele forumet i det siste. Jeg har en tanke om at mye av problemet (utover det tmfa har nevt om "klasseforstanderen", som jeg er helt enig i), er at man ikke har noen som helst kjøreregler på subjektivitet og dokumentasjon. Jeg har sett det gang på gang. En glimrende debatt blir på et øyeblikk revet i stykker når en tilfeldig person kommer inn i debatten og effektivt dreper den med et utsagn av typen "xxxx er mye bedre enn yyyy. Bare idioter bryker yyyy" og andre innlegg som ikke fører noe annet enn flaming med seg.

 

Å ha subjektive meninger på forumet er helt greit, men i mine øyne er en passende subjektiv mening "Selv liker jeg xxxx", "Jeg kan ikke tenke meg å leve i en verden hvor...." eller tilsvarende. Det er himmel og hav mellom det å ha en subjektiv mening, og det å ha en nedlatende "jeg vet best holdning". Den siste er en effektiv måte å drepe en god diskusjon på, og i mine øyne ikke noe som burde høre hjemme på diskusjon.no.

 

En annen sak er dokumentasjon og kilder. Hvor mange gode diskusjoner har blitt ødelagt fordi en person kommer med påstander han ikke kan eller vil dokumentere. Plutselig vris tråden over i en diskusjon om dokumentasjon, og det er ikke bra. Og særlig ille er det når vedkommende prøver å late som om han kan fortsette sin argumentasjon, selv om han ikke klarer å dokumentere den (de fleste av oss ville kalt det kverulering tror jeg).

 

Begge disse scenarioene er så vidt jeg vet noe som ikke direkte faller inn under noen forumregler. Kjøreregler for slike ting, og moderatorer som er villige til å gjøre noe med slikt tror jeg hadde hevet kvaliteten. Det som svært ofte skjer med slike tråder er at de blir sperret for opprydding, åpnes igjen og ganske fort oppstår samme problem igjen. I mine øyne er det ikke feil av en moderator å kreve dokumentasjon dersom debatten skal fortsette, men da må det først lages kjøreregler. Men da må også vedkommende styre debatten inn på rett kjøl igjen. "Om diskusjonen rundt xxxx skal ha noen hensikt, må vi få en dokumentasjon på påstanden xxxxx. Inntil dette skjer er det ikke noen poeng å fortsette den diskusjonen.

 

Forøvrig så [sett inn en saklig og dokumentert påstand som faller inn under trådens orginale tema]. La oss diskutere"

Det er et par aktive moderatorer her på forumet som er ekstremt flinke i den teknikken, og særlig en har reddet et utall tråder på denne måten. Slikt skulle jeg gjerne sett langt mer av. :thumbup:

 

PS! Som twfa var så vidt inne på, yttringsfrihet betyr ikke at du får lov å skrive hva du vil på et lukket forum. Det betyr at dersom du er uenig i måten forumet styres på står du helt fritt til å opprette ditt eget, som styres slik du vil, uten at du tvinges til taushet.

 

 

 

Du er forhåpentlegvis byrjinga på ei oppstraming i PRS-delen av forumet. Gratulerer så mykje, til begge to.

Lenke til kommentar

Takker og bukker alle sammen.

har eg stor tru på det du kan gjer:
Cyclo er uten tvil et meget godt valg! :)

Takk for tilliten, jeg skal gjøre mitt ytterste for å leve opp til forventingene.

Gratulerer. cyclos tittel er litt skummel, men:

 

post-33254-1220632277.png:scared:

I am Locutus of Borg. Resistance is futile. Your life as it has been is over. From this time forward, you will service us. ;)var det dotten sa da han sendte pm og lurte på om jeg ville bli moderator (for ordens skyld, jeg spøker, han sa ikke det)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...