Gå til innhold

FM09: Football Manager 2009


Anbefalte innlegg

Og der fikk jeg sparken i Liverpool. Lå på en 7 plass i PL, og selv om jeg hadde heng på 4 plassen, var godt med i UEFA cupen og i semifinalen i FA så fikk jeg sparken. Ikke mye å skryte av, men jeg var på vei oppover og var inne i en god steam, men etter to dårlie kamper 0-0 mot West Ham og 2-0 tap for Newcastle var det over og ut. Skal se om jeg finner noe jobb umiddelbart hvis ikke starter jeg en ny game, vet ikke hvilket lag enda, mulig Liverpool igjen, men er ikke sikker. Kommer i hvertfall ikke til å ta lang tid før jeg er i gang med de igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes dette spillet var en STOR skuffelse, var jo nesten sånn som 2008 bare med det elendige 3d-greia som bare er dritt, ser jo ut som en oppgradert versjon av pacman. Er så urealistisk at det ikke skulle vætr mulig.

 

Og det er så mange bugs, man får så mange skader, mange spillere som er på feil lag - nesten INGEN forskjell!

Lenke til kommentar
Synes dette spillet var en STOR skuffelse, var jo nesten sånn som 2008 bare med det elendige 3d-greia som bare er dritt, ser jo ut som en oppgradert versjon av pacman. Er så urealistisk at det ikke skulle vætr mulig.

 

Og det er så mange bugs, man får så mange skader, mange spillere som er på feil lag - nesten INGEN forskjell!

Tror ikke du er en ringrev på FM akkurat, masse endringer. Men fjortiser som deg legger vel ikke merke til det. Du forventet kanskje full 3D kvalitet, men det er ikke mulig ;)

 

Takk for meg!!

Lenke til kommentar
Synes dette spillet var en STOR skuffelse, var jo nesten sånn som 2008 bare med det elendige 3d-greia som bare er dritt, ser jo ut som en oppgradert versjon av pacman. Er så urealistisk at det ikke skulle vætr mulig.

 

Og det er så mange bugs, man får så mange skader, mange spillere som er på feil lag - nesten INGEN forskjell!

Detaljert, detaljer...

Man har så sinnsykt mye mer frihet på 09, dvs at man kan snakke med spillerene om ting de kan begynne og gjøre eller ting de kan slutte og gjøre noe som ikke har vært en mulighet på fm før..

Nå funker det faktisk også og settte opp en detaljert taktikk der spillerene faktisk følger det man ber dem og og gjøre og laget spiller bedre.. Min erfaring med tidligere fm er ihvertfall at man faktisk spiller best med vanlig 4-4-2 uten og endre på noe..

 

Og det er ikke så sinnsykt mange bugs heller.. Noen vil det alltid være uansett hvor mange patcher som kommer men det er vel sånn det skal være:)

Lenke til kommentar
Har de endret måten å gå på ferie?

Jeg trykker "Manager" -> "Valg" -> "Dra på ferie", men får ikke opp den menyen som man fikk opp på 08 versjonen.

 

Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre?

 

Dette er vell årets "bug" med den cracka versjonen.

 

Jeg skal ikke komme med "gå og kjøp spillet" talen, siden jeg spiller like mye cracket versjon selv. Men det fungerer ikke, etter hva jeg har forstått.

 

 

 

Hva er egentlig dealen med at Portsmouth starter med 0 Mill uansett hva du velger som forventinger? Skuffende.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Forsatt litt bittert.

 

Valget falt på Valencia! Åpnet ganske fint med å vinne SuperCupen mot Real Madrid på straffer, etter to 1-0 kamper.

 

Laget jeg har valgt å stille med så langt;

----------------- David Villa ----------------

Vicente ----------- Mata --------------- Silva

------------ Albelda - Baraja ----------------

Del Horno --- Albiol --- Helguera ---- Miguel

------------------ Hildebrand ----------------

 

Mitt eneste kjøp er Emiliano Insua fra Liverpool, desverre er han på utlån og kommer ikke før i Januar!

 

Ut dørene har Hugo Viana, Curro Torres, Og Fernando Morientes gått. Samt er Maduro og Hernandez på utlån, med klausuler om kjøp!

Lenke til kommentar

Taktikkdelen er i alle fall oppgradert, det er vanskeligere og mye mer realistisk å finne en bra taktikk.

 

Jeg elsker 3D, et stort sprang i forhold til runde klumper som beveger seg etter en ball.

 

Dette med å gi spillerne egne instrukser på hva de skal øve på. Torres sugde for meg, men så ba jeg han lure offsidefella, og han ble kåret til verdens beste spiller to sesonger på rad :)

Lenke til kommentar
Forsatt litt bittert.

 

Valget falt på Valencia! Åpnet ganske fint med å vinne SuperCupen mot Real Madrid på straffer, etter to 1-0 kamper.

 

Laget jeg har valgt å stille med så langt;

----------------- David Villa ----------------

Vicente ----------- Mata --------------- Silva

------------ Albelda - Baraja ----------------

Del Horno --- Albiol --- Helguera ---- Miguel

------------------ Hildebrand ----------------

 

Mitt eneste kjøp er Emiliano Insua fra Liverpool, desverre er han på utlån og kommer ikke før i Januar!

 

Ut dørene har Hugo Viana, Curro Torres, Og Fernando Morientes gått. Samt er Maduro og Hernandez på utlån, med klausuler om kjøp!

Dumt av deg å selge Morientes før du har fått inn backup vil jeg si. Plutselig er Villa skadet halve sesongen og da har du ikke mange på topp som faktisk er veldig farlige. Hadde aldri kvitta meg med Hernandez heller. Jeg hadde også et game med Valencia, men hele sesongen gikk til helvete på grunn av skader. =/

 

Edit: Torres suger for meg også. Eller, har 12 mål på 26 kamper. Vil si det er dårlig for hans standard da hvertfall. :p Sa til han ett eller annet han kunne gjøre bedre, og det hjalp litt, men nå får jeg ikke skifta det igjen. Har man bare én sånn greie i løpet av sesongen eller?

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jeg har et problem jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Riktignok på 08, da jeg ikke har kjøpt 09 enda.

 

Jeg bruker Rosenborg, men sliter med en sinnsvak måltørke. Jeg spiller meg gjennom til 95% sjanser hele tiden, men de går som regel til helvete over eller midt på keeper. Jeg har Daniel Nannskog, som visstnok skal ha 19 på avslutninger, men som så vidt har scoret mål på en sesong. Jeg har prøvd å skru opp skuddtrening og angrepsspill, for deretter å skru de ned igjen.

 

Hva er lurest å gjøre?

Lenke til kommentar

Nannskog er helt rå mot vanskelige lag, da jeg legger meg bakpå og sender ham på løp i bakrom, men er så jævlig irriterende at han aldri klarer å putte. Hva annet er viktig? Er vel angrepsspill og hurtighet, slik jeg har forstått. Hjelper taktikk mot de evinnelige offsidene hans?

 

Slo Everton med slik taktikk.

 

Har svidd av 147 mill på diverse talenter, men de blomstrer jo faen ikke. Kjøpte halve førsteelveren til SLavia Praha. :p

Endret av vanquish
Lenke til kommentar

Uten ball, ro og "anticipation" skal ha noe å si, men det aller viktigste er vel hans fysiske stats. Ettersom han er rundt 33 år på spillet ditt, vil jeg si at det var et totalt bomkjøp fordi spillere over 30-31 år rett og slett daler ned i stats, spesielt de fysiske. Dette med her var forøvrig et av FM 2008s svakeste punkt fordi Nannskog kan i virkeligheten herje i tippeligaen i et år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...