Gå til innhold

Adobe CS4 presenteres 23. september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Photoshop 7.0 er fortsatt kongen på stabilitet og spesielt ytelse, og til enkelt bruk som ikke krever funksjoner og/eller endringer gjort i de senere versjonene funker det utmerket. Overgangen 7.0 til CS var heller laber men CS til CS2 var virkelig solid og CS2 til CS3 fulgte samme spor. Kanskje får vi 64-bit støtte slik at man kan bruke mer enn fire GB minne?

 

 

Helt enig. Photoshop 7 var genialt. Synes egentlig at CS3 er vesentlig bedre enn CS2. CS var jo en fiasko. Husker også Premiere CS som en stor kalkun. Permiere CS 1.5 var vesentlig bedre, og Permiere CS3 er rimelig bra!

 

Specsene på CS3 master collection husker jeg ikke i farta, men vet at du ikke får installert premiere uten å ha minimum 2GB ram i alle fall.

 

Har enda ikke skjønt poenget med verison cue og alle de andre småprogrammene som følger med dagens pakker, men nå har jeg ikke brukt adobe programmene i aktiv produksjon siden 7.0 heller (og da var standarden 6.0 på skolen, men brukte 7.0 hjemme). De siste pakkene har jeg bare brukt i ny og ne på jobb og hjemme.

 

Er spent på om jobben kommer til å kjøpe CS4 lisenser, eller om vi skal forholde oss til CS3 en stund denda. 50 Mastercollection lisenser KOSTER for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Det er jo liten tvil om at systemkravene for Photoshop øket betraktelig etter versjon 7.0 og ut over, men det har jo også vert en jevn økning i systemkravene helt fra starten. Hele Creative Suite 3 fremstår jo som en aldri så liten koloss, og jeg tviler på systemkravene blir noe lettere enn for forgjengeren. Det man derimot kan håpe på er at fullverdig støtte for 64-bit og muligens en drastisk forbedring av GPU-assistert jobbing vil føre til store ytelsesforbedringer på områder som i dag begrenses av hardware.

Lenke til kommentar
Helt enig. Photoshop 7 var genialt. Synes egentlig at CS3 er vesentlig bedre enn CS2. CS var jo en fiasko. Husker også Premiere CS som en stor kalkun. Permiere CS 1.5 var vesentlig bedre, og Permiere CS3 er rimelig bra!
Litt OT, men Premiere Pro vart ikkje med i Creative Suite før CS3. Versjonane før heitte Premiere Pro 1.0 (nokre stader 7.0), 1.5, 1.5.1 og 2.0.
Lenke til kommentar
En ting jeg syns PS mangler er en del funksjoner som man kan bruke som curves, osv, ikke slik at man må bruke et nytt bilde. Slik at man kan redigere mye uten å måtte gjøre det på et eget lag, slik at mye kan gå tapt om laget skal endres...

 

Funksjonen er der!

Layer mask først layeren, deretter legger til du din adjustment layer (curves f.eks) og deretter trykker du ctrl+I og så bruker du en brush til å legge til den "effekten" du ønsker på den spesifike plassen.

 

F.eks: DU ønsker å framheve din øyne mer, ved å gjøre dem lysere.

Lenke til kommentar
En ting jeg syns PS mangler er en del funksjoner som man kan bruke som curves, osv, ikke slik at man må bruke et nytt bilde. Slik at man kan redigere mye uten å måtte gjøre det på et eget lag, slik at mye kan gå tapt om laget skal endres...

 

Funksjonen er der!

Layer mask først layeren, deretter legger til du din adjustment layer (curves f.eks) og deretter trykker du ctrl+I og så bruker du en brush til å legge til den "effekten" du ønsker på den spesifike plassen.

 

F.eks: DU ønsker å framheve din øyne mer, ved å gjøre dem lysere.

 

Hehe, nei du misforstår nok ;) Den måten du beskriver funker ikke på f.eks filter - USM... fjerner man ei kvise, skarper opp laget, gjør masse endringer som å fjerne rynker, osv osv, og vil så ha bildet slik det er, men bare uten oppskarpingen. Så er man fucked...

 

Ikke for en slik setting jeg trenger det da, men har noen verktøy /plugin jeg skulle fått til å funke på samme måte som curves osv gjør når man går via "create new fill or adjustment layer"

Lenke til kommentar
Hehe, nei du misforstår nok ;) Den måten du beskriver funker ikke på f.eks filter - USM... fjerner man ei kvise, skarper opp laget, gjør masse endringer som å fjerne rynker, osv osv, og vil så ha bildet slik det er, men bare uten oppskarpingen. Så er man fucked...
Faktisk ikkje, i CS3 kom akkurat ein slik funksjon: Smart Filters. Ein konverterer laget til eit smart object, og når ein då legg til eit filter (usikker på om dette fungerer med alle filter), har ein mogelegheit for å skru av filteret, endre innstillingane i ettertid, eller maskere bort deler av filteret (det får ei eige maske). Shadow/Highlight (trur eg det var) fungerer ogso som eit smart filter, sjølv om det ligg under Image --> Adjustments.
Lenke til kommentar
En ting jeg syns PS mangler er en del funksjoner som man kan bruke som curves, osv, ikke slik at man må bruke et nytt bilde. Slik at man kan redigere mye uten å måtte gjøre det på et eget lag, slik at mye kan gå tapt om laget skal endres...

 

Funksjonen er der!

Layer mask først layeren, deretter legger til du din adjustment layer (curves f.eks) og deretter trykker du ctrl+I og så bruker du en brush til å legge til den "effekten" du ønsker på den spesifike plassen.

 

F.eks: DU ønsker å framheve din øyne mer, ved å gjøre dem lysere.

 

Hehe, nei du misforstår nok ;) Den måten du beskriver funker ikke på f.eks filter - USM... fjerner man ei kvise, skarper opp laget, gjør masse endringer som å fjerne rynker, osv osv, og vil så ha bildet slik det er, men bare uten oppskarpingen. Så er man fucked...

 

Ikke for en slik setting jeg trenger det da, men har noen verktøy /plugin jeg skulle fått til å funke på samme måte som curves osv gjør når man går via "create new fill or adjustment layer"

 

Stemmer, jeg misforsto, haha. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet om CS3 vil selges med gratis oppdatering CS4 en stund før det kommer? Har dette blitt gjort med tidligere oppdateringer? Vet at endel andre selskaper gjerne gjør dette i alle fall, så lurte på om noen visste noe omAdobes historie på sånnt.

 

Skal kjøpe CS-pakke så fort som mulig, men venter noen dager om dette fører til gratis, eller betydelig rabbatert oppgradering til CS4.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...