Gå til innhold

Verdens raskeste nettleser?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Gutter og jenter, angående Google Chrome, pass på!

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=784888

 

Ved å skrive inn eller vise innhold, gir du Google en uendelig, uoppsigelig, verdensomspennende, gratis og ikke-ekslusiv lisens til å reprodusere, bearbeide, endre, oversette, publisere, fremføre, vise frem og distribuere alt innhold som du sender inn eller viser ved bruke tjenesten.

 

Jeg avinstallerte min umiddelbart.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote fra artikkelen til DinSide:

Ved å skrive inn eller vise innhold, gir du Google en uendelig, uoppsigelig, verdensomspennende, gratis og ikke-ekslusiv lisens til å reprodusere, bearbeide, endre, oversette, publisere, fremføre, vise frem og distribuere alt innhold som du sender inn eller viser ved bruke tjenesten.

 

Så hvis jeg skriver en roman i ett nettbasert program, så kan Google distribuere denne uten at jeg får en krone?? Er dette riktig, så er det i beste fall spesiellt!

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Meh. Ser flott ut med Aero stil, det skal eg sei meg einig i. Men i hovudsak har dei kun tatt gode funksjoner fra Opera, Firefox, og IE.

 

Personlig liker eg å ha linja med Fil, Endre, Vis, Bokmerke osv. Chrome har gjort det på same måten som IE. Gjer ting mindre oversiktlig synts eg.

 

Forstår ikkje det store skrytet av fart, den er strengt tatt ikkje noko raskare enn Opera.

 

Men men lykke til google.

 

Edit: Visst det på dinside.no er like alvorlig som det virker, vel..

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Quote fra artikkelen til DinSide:
Ved å skrive inn eller vise innhold, gir du Google en uendelig, uoppsigelig, verdensomspennende, gratis og ikke-ekslusiv lisens til å reprodusere, bearbeide, endre, oversette, publisere, fremføre, vise frem og distribuere alt innhold som du sender inn eller viser ved bruke tjenesten.

 

Så hvis jeg skriver en roman i ett nettbasert program, så kan Google distribuere denne uten at jeg får en krone?? Er dette riktig, så er det i beste fall spesiellt!

Derfor du ikke skriver en roman ved å bruke google sine verktøy ;)

 

For min nettbruk, tror jeg egentlig ikke dette har noe særlig å si.

 

Men uansett, det er jo urimelig!

Lenke til kommentar
Gutter og jenter, angående Google Chrome, pass på!

 

[...]

 

Jeg avinstallerte min umiddelbart.

Litt paranoid? Selv om det faktisk skulle være at de har onde intensjoner med det, så vil de måtte ha noen mekanismer for å få tak i denne informasjonen. Chrome er open-source, hvilket vil si at de ikke vil være i stand til implementere noen slike mekanismer uten at noen ser det og slår alarm.

Endret av phear00
Lenke til kommentar

Synes det er dårlig av HW.no å ikke nevne noe om lisensen til produktet, selv om det ikke bør komme overraskende på fra et firma som Google.

"By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any content which you submit, post or display on or through, the services. This license is for the sole purpose of enabling Google to display, distribute and promote the services and may be revoked for certain services as defined in the additional terms of those services."

Vår kjære facebook-generasjon bryr seg sannsynligvis ikke om dette. De tenker absolutt ikke over hvorfor firmaer som Google tilbyr ubegrenset lagring på gmail, eller hvorfor Microsoft betaler enorme summer for 1 % av Facebook + alle rettigheter til alt innhold alle brukere har lagt opp "i" Facebook.

Til tross for at de fleste ikke bryr seg eller tenker over dette så finnes det fremdeles noen mennesker som setter pris på privatliv, og ikke mener at det bare er lovløse som får negative sider ved dette.

Lenke til kommentar

Synes nettleseren var veldig fin jeg.

 

Forsøkte å logge meg inn på Skandiabanken, men jeg får ikke installert sertifikatet :( Noen som har fått til ? Jeg får installert den første saken "Trykk her dersom du aldri har installert sertifikat på denne nettleseren før", men den siste skjer det ikke noe med når jeg trykker "neste".

Lenke til kommentar
Gutter og jenter, angående Google Chrome, pass på!

 

[...]

 

Jeg avinstallerte min umiddelbart.

Litt paranoid? Selv om det faktisk skulle være at de har onde intensjoner med det, så vil de måtte ha noen mekanismer for å få tak i denne informasjonen. Chrome er open-source, hvilket vil si at de ikke vil være i stand til implementere noen slike mekanismer uten at noen ser det og slår alarm.

 

sobient er kanskje litt paranoid, men Google lever faktisk av å ha "kontroll" og rettigheter knyttet til informasjon om surfevaner og hva hver enkelt av oss leser og publiserer på nett. At Chrome er Open Source hindrer ikke nødvendigvis implementering av mekanismer, de blir bare lettere synlige.

 

Så lenge Google sitt primære mål er økonomisk avkastning bør man også være noe skeptisk til hvorfor Google gjør bestemte valg. Ikke det at man skal være paranoid, men man bør konsekvent stille spørsmål om det kan finnes langsiktige negative effekter.

Lenke til kommentar
Hmm.. Vel, uansett hva jeg trykker på der i Youtube får jeg "We're sorry this video is no longer available" med Chrome. Krysssjekket med Firefox og da er det ikke noe problem med å få opp klippene.

 

:hmm:

 

Jeg opplevede det på ett par av videoene som det var linket til på Chrome sin How To, men tenkte de bare var fjernet av ukjent årsak... Sitter på jobb med IE nå så får ikke sjekket, men er sikkert noen andre som kan svare på om Youtube fungerer eller ikke. Prøv en reinstall, det kan jo gjøre underverker ;)

Lenke til kommentar

den lisensen, såvidt jeg forstod når jeg skumleste den (ja, jeg gjorde det før jeg installerte)

sier at ting du leverer til google sine tjenester, tar de rettighetene til.

det er stort sett den genrelle google lisensen som gjelder ved bruk av deres tjenester,

picasa gmail, google calender osv.

 

ved å bruke chrome, så leverer du ingen ting til google som de kan ta rettigheter over,

untatt kanskje brukerstatistikk.

 

*ansvarsfraskrivelse*

Slik var det nå JEG forstod det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...