Gå til innhold

Fler som vil ha Warcraft IV? - Warcraft, Starcraft, Diablo eller WoW?

Hvor mange ønsker seg Warcraft IV  

428 stemmer

1. 1. Hva er det du helst vil ha

• Warcraft IV
      158
    • Mer Diablo
      115
    • Mer Starcraft
      43
    • Fornøyd med WoW jeg
      27
    • Jeg kunne tenke meg noe helt nytt fra Blizzard
      56
    • Jeg liker ikke Blizzard
      12
    • Jeg klarer ikke bestemme meg
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, sitter og lengter etter en fortsettelse på Warcraft historien og lurte på om det var fler enn meg som kunne tenke seg noe slikt eller om dem heller ville ha noe annet?

WoW synes jeg personlig ødelegger ganske mye ved historien siden alle dør. Så håper dem kan utelate WoW I evt fortsettelser til strategi spillet. Skulle også selv ønske Blizzard kunne lage en fortsettelse til Warcraft enn Diablo eller Starcraft

Begrunn svaret ditt.

Hva er det du helst vil ha?

- Warcraft IV

- Mer Diablo

- Mer Starcraft

- Fornøyd med WoW jeg.

- Jeg kunne tenke meg noe helt nytt fra blizzard

- Jeg liker ikke blizzard

- Jeg klarer ikke bestemme meg :S

Endret av Jimmarn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diablo er nok først på ønskelisten min :) Starcraft på en god andreplass og warcraft på tredje. Warcraft 2 var konge, men synes spillet tapte seg en del med treern. Dog, dota og TD moddene er jo morro :)

Skrevet (endret)

Warcraft miljøet har død ut de siste året. Progamers legger opp siden det ikke er nok som spiller, noe som fører til mindre pengesummer. Viss blizzard skal komme med et nytt Warcraft, så må det ikke ta utgangspunkt i WoW, men heller begynner der hvor The Frozen Throne sluttet. For å redde Warcraft miljøet må de komme med nyheten om nytt Warcraft spill endten årets BlizzCon eller neste.

Lenge leve Warcraft - i strategi format.

Endret av decophly
Skrevet

Siden de to siste spillene fra Blizzard var WoW og WC3 ville det jo vært skandale å lansere WC4 før D3 eller SC2 (værtfall for min del!). Elsker WC, spesielt 2'ern, men der er det campaign som gjelder for meg. SC derimot er omvendt. Diablo går man aldri lei av...

Nei, bring on SC2 før jul så jeg har noe å gjøre fram til D3! :D

Skrevet

Ikke noe nytt mmorpg hvertfall. Nå får vi et nytt Starcraft og Diablo, så det vet vi jo alt. Men et nytt Warcraft RTS hadde vært nydelig! Ellers håper jeg egentlig litt på en helt ny franchise, gjerne i form av en spillsjanger Blizzard ikke har prøvd seg på enda. Et single og multiplayer fps for eksempel kunne jo vært morsomt. Blizzard er jo eksperter på gode historier og enspiller-kampanjer. Multiplayer har de også bevist at de kan. Et mmofps kunne jo også vært interessant. Men helst et singleplayer-spill med multiplayer-muligheter.

Skrevet

Snorre: Vel, Blizzard har jo sagt at de holder på med en helt ny franchize. Hadde vært intresangt med en fps ja :)

Noen som har prøvd wow boardgame og starcraft boardgame? Begge to helt fantastiske brettspill ^^ Selv wow boardgame (helst med expansions) er konge, og jeg liker ikke mmo'en.

Skrevet

Jeg kunne godt ha tenkt meg et adventure-spill fra Blizzard, og likte godt det lille jeg så og hørte om Lord of the Clans før det ble kansellert. Annet enn det så jo Starcraft: Ghost også morsomt ut, så jeg tror ikke et FPS-spill hadde vært så dumt. Er vel ikke akkurat noen hemmelighet at det aller, aller meste Blizzard tar i blir til gull :)

Skrevet (endret)

Da Diablo 1 og Warcraft 2 kom ut syntes jeg Blizzard var flink til å lage banebrytende spill med godt innhold. Men de siste årene har alt de har utgitt luktet barnespill lang vei. Og det ser ut som Diablo 3 blir i samme gate... så jeg er for min del ferdig med Blizzard.

Endret av Khogn
Skrevet
Siden de to siste spillene fra Blizzard var WoW og WC3 ville det jo vært skandale å lansere WC4 før D3 eller SC2 (værtfall for min del!). Elsker WC, spesielt 2'ern, men der er det campaign som gjelder for meg. SC derimot er omvendt. Diablo går man aldri lei av...

Nei, bring on SC2 før jul så jeg har noe å gjøre fram til D3! :D

Det er jo ikke snakk om å lansere, men å komme med nyheten at de jobber med Wc4.

Skrevet

Warcraft 4 FTW! På tide at Blizzard legg vekk WoW og går tilbake der det heile starta, Warcraft RTS.

No kjem riktignok Starcraft 2 snart, det hjelper på, men eg håpar ikkje dei er ferdige med WC som RTS.

Skrevet
Warcraft miljøet har død ut de siste året. Progamers legger opp siden det ikke er nok som spiller, noe som fører til mindre pengesummer. Viss blizzard skal komme med et nytt Warcraft, så må det ikke ta utgangspunkt i WoW, men heller begynner der hvor The Frozen Throne sluttet. For å redde Warcraft miljøet må de komme med nyheten om nytt Warcraft spill endten årets BlizzCon eller neste.

Lenge leve Warcraft - i strategi format.

Enig med deg, jeg synes WoW bare ødelegger, som jeg sa så dør jo alle, vel nesten alle folkene fra Warcraft. Så jeg synes også at dem skal fortsette fra WC3 Frozen Throne. Og også se bort i fra det som skjer i WoW når (hvis) det kommer flere etterfølgere.

Lurt litt på hvordan et spill kunne vert i et "Adventure Game" som var i Warcraft universet. Tredjepersons spill som fortalte en historiet som det gjør i strategi utgavene. Noe litt som Uncharted, for eksempel bare tenk dere historien til Arthas. Hvis man kunne styrt arthas i tredje person under hele hans historie. At han får sverdet også videre. men vet ikke om det hadde fungert. Mest av alt nå ønsker jeg meg et nytt Warcraft spill i det gode Strategi formatet. Har aldrig sluttet å spille Warcraft III.

Og virker som noen av dere tror jeg mener en oppfølger til WoW og det gjør jeg så absolutt ikke.

Skrevet
Da Diablo 1 og Warcraft 2 kom ut syntes jeg Blizzard var flink til å lage banebrytende spill med godt innhold. Men de siste årene har alt de har utgitt luktet barnespill lang vei. Og det ser ut som Diablo 3 blir i samme gate... så jeg er for min del ferdig med Blizzard.

Ok, først av alt. Hvorfor lukter det barnespill i lang vei? Jeg mener å huske at både Warcraft 1 og II brukte relativt fargerik grafikk. Jeg kan forsåvidt være enig i at det kan være skuffende for fansen at Starcraft II går bort fra enerens noe mørke og skumle miljø. Samme gjelder vel Diablo III. Men har dette virkelig noe å si for hvor vidt spillene er barnespill eller ikke? Diablo III kommer jo til å ha minst like mye hack and slash-ing i fokus som II-eren. Og Starcraft II vil fortsette med det som gjorde 1-eren så populær, nemlig dyp strategi og micro-managing på høyt nivå.

Joda, grafikken har kanskje blitt mer "barnevennlig", men spillbarheten er absolutt fortsatt beregnet på ungdommer og mennesker godt opp i årene. Småbarn vil nok ikke ha en sjanse i Starcraft II da de slett ikke vil takle strategier og micro-management på samme nivå som oss voksne. Og tror neppe noen ansvarlige foreldre vil la sine småbarn løpe rundt i Diablo III og regelrett slakte monstre. Alle husker vel hvor blodig Diablo II var. Tror ikke III-eren blir mindre blodig.

Grafikk er ikke det eneste som avgjør hvilken målgruppe spillet har vet du. ;) Samtidig forstår jeg jo hva du mener. Både Starcraft og Diablo 1 og II hadde en mørk og dyster grafikk som stod mer i sammenheng med historien i spillene. Men ikke la deg skremme vekk av den tegneserie-aktige grafikken. Spillene kan fortsatt bli meget gode.

Skrevet

Når Arthas reiste rundt i gruvene i Northerend (?) var det ganske mørkt og dystert. Fargane er kvasse og leikne, men historien, karakterane og måten det blir fortalt og lagt fram på får det til å virke mørkt og dystert når det skal være det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...