Gå til innhold

Tråden for gode serviceopplevelser


:utakt

Anbefalte innlegg

Dette forumet flommer over av dårlige serviceopplevelser. Ofte er det jo sånn at det er lettere å klage når vi føler oss urettferdig behandlet, enn det er å gi litt skryt til de som faktisk gjør en god jobb. Så jeg tenkte å lage en liten feelgood-tråd. :)

 

Første kandidat ut er Canal Digital!

 

Jeg var internettkunde hos dem i et års tid. Bortsett fra drøy ventetid på montør for å få lagt inn nødvendig boks, og at linja falt ut innimellom, var dette et helt greit kundeforhold. Med to historier jeg vil dele med dere.

 

#1:

Jeg hadde bestilt nett av typen "gjør det selv", da nettsiden til Canal Digital opplyste om at det var en mulighet jeg kunne benytte meg av. I min leilighet skulle det være så enkelt som å plugge ledningen i vegg og modem, videre til pc og voilá. På nett. Jeg fikk pakken min, og hentet den blid og fornøyd på postkontoret. Kommer hjem, pakker opp, og gjør som anvisningen sier. Tror du jeg kom på nett? Å neidu. Etter litt knoting gir jeg opp og ringer kundeservice.

 

Jeg forklarer problemet, og kundebehandleren begynner å taste på pc'en i andre enden. Stiller litt standardspørsmål; "trekk ut kontakten på modemet" o.l. Mens vi prater sammen faller visst datasystemet hennes ut. Det sier hun. Greit nok det. Jeg er midt i middagen, så jeg spiser litt mens jeg venter. "Er det godt?" hører jeg plutselig fra andre enden. :D Datasystemet hennes var nede i en god stund, og vi fikk skravla ganske lenge. Om alt annet enn hvorfor jeg ikke kom på nett. Haha, nesten så jeg angrer på at jeg ikke spurte om nummeret hennes etterpå, hu var jo rett koselig. :) Etter en halvtime i telefonen er systemet hennes oppe og går igjen, og det ender med at hu sender over en montør til meg.

 

Hun kunne ikke løse problemet mitt der og da, men hun var så blid og hyggelig å skravle med at jeg ble glad likevel. Takk til flinke jenta hos Canal Digital i Porsgrunn. :)

 

#2:

Det nærmet seg flyttetid for meg, og jeg skulle si opp abonnementet mitt. Jeg visste at jeg kom til å måtte betale avslutningsgebyr fordi jeg sa opp kundeforholdet etter (for) kort tid, men det var jeg inneforstått med. Det var greit. Så får jeg kundeservice på tråden igjen. Jeg forklarer at jeg vil si opp abonnement, damen i andre enden spør hvorfor, jeg sier jeg skal flytte. Greit. "Du skal egentlig betale litt, men du har jo bare noen uker igjen av den perioden", hører jeg fra kundebehandleren. "Du skal slippe å betale det gebyret".

 

:wow:

 

Går det an? Hun har regelverket på sin side, jeg er klar til å betale, men så...slipper jeg? Jeg måtte spørre for å være sikker jeg, "mener du det"? "Jada, klart det". Takk til denne kundebehandleren også! Slike gaver er sjelden kost! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

så desperat er du vel ikke at du glemmer problemene når et kvinnfolk spør om maten smaker godt eller ikke!!!? jeg skulle helst hatt en seriøs kundebehandler som kunne kommet rett på saken og spart tel.nr. byttingen til et annet sted

Endret av Alastor
Fjerna unødvendig quote.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg selv en god del erfaring med salg i butikker og lignende og føler selv jeg gir ganske god service.

 

Vil derfor benytte sjansen til å fortelle om en historie fra min karriere på Skeidar Interiør.

 

Det er sommer og en kunde kommer inn for å handle hagemøbler. Etter ca 30 min jatting og overbevisning kjøper hun et stort bord med 8 stoler pluss en grill.

Det var mye varer og kunden har ikke mulighet for å ta med eller hente varene selv. Hun må derfor benytte seg av frakt fra oss (noe som er ganske dyrt).

Da vi skriver kontrakt finner jeg ut at hun bor samme vei som meg. Å da sier jeg til henne at jeg kan godt ta med meg varene med meg når jeg går hjem å levere de til deg.

Så da tar jeg privatbilen min å låner en tilhenger fra lageret å fyller opp med møbler å kjører møblene til henne når jeg er ferdig på jobb. Helt gratis:)

 

Men så vil jeg jo fortelle om en god serviceopplevelse jeg har hatt hos andre:)

 

Ruta til bilen min knuser av en svær stein som detter fra tunnelen. Ringer Hurtigruta som henter bilen min helt gratis. 3 timer senere ringer de å forteller at bilen er klar.

Da kommer jeg til hurtigruta for å hente bilen; splitter ny frontrute. Bilen er vasket både innvendig å utvendig. I baksetet ligger en rute spray samt noen t-skjorter. Så spør jeg hva jeg skal betale; ingenting!

Det er god service det!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er vel ikke bare at ting er gratis som tilsvarer god service, men mere det at selgeren/firmaet yter noe ekstra som er uventet i situasjoner som ikke nødvendigvis krever det.

 

Som f.eks en på jobben min følte var helt fantastisk god service da han fikk en kaffe og en banan fordi han måtte vente noen minutter på en service-behandling.

 

Eller som noen andre på jobben sa: Kjempe god service her, ihvertfall sett i forhold til (nevner ikke firmaet med navn) konkurrenten, fordi selgerene hadde god tid og kunden opplevde at man ble satt pris på og hadde det litt morro mens de handlet, ikke bare ble slått inn salget og sendt til kassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...