Gå til innhold

– Si farvel til laser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IE Tab for Firefox

 

Ved bruk av IE Tab, fungerer hele hjemmesiden til Microsoft og andre fiendtlige sider i Firefox. Du må bare switche over til IE-motor på siden eller sette http://www.microsoft.* etc. som regel for å konstant vise Microsoft med IE motor.

 

---

 

Btw; mus er mus..så lenge den fungerer fint så trenger man vel ikke en übermus med x-stråler og innebygd kryptonittakselerator

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Ved bruk av IE Tab, fungerer hele hjemmesiden til Microsoft og andre fiendtlige sider i Firefox.

Vet det, men IE Tab virker bare i Firefox for Windows. For oss som bruker Firefox i Linux er vi like langt.

 

PS: Nå hadde jeg tenkt å følge opp med å skrive et lengre innlegg om Microsofts grenseløse arroganse overfor nettstandarder, men jeg skal la være fordi det a) er off-topic og b) for en gangs skyld har Microsoft vært innovativ og laget noe som kan bli nyttig.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
for en gangs skyld har Microsoft vært innovativ og laget noe som kan bli nyttig.

Jepp. En kan si hva en vil om operativsystemene og programvaren de lager, men hardware, det kan dem. Har hatt mye ulik hardware fra Microsoft opp gjennom årene og har stort sett bare gode erfaringer med dem. :yes:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Microsoft sine egne sider er notoriske med å bryte web-standarder. Noe som gir ymse resultater i nettlesere som følger standardene. Microsoft ønsker rett og slett ikke å kapre tilbake kunder som enten ikke har tilgang på IE pga manglende OS-støtte eller ikke gidder å starte IE bare for den spesifikke oppgaven å gå inn på microsoft.com. Som om ikke det var nok genererer også Microsoft Frontpage/Sharepoint notorisk nettsider som bryter med standardene. Heldigvis klarer Opera og Firefox å tolke slike sider til tross for Microsofts innsats for det motsatte.

 

Frontpage: Eldgammel HTML-editor fra MS. Er død for lenge siden. Erstatningen er Expression som skriver 100% compliant HTML.

 

Sharepoint: En portal-server som leverer akkurat den HTML'en du vil. Feks http://www.statoilhydro.com/ benytter Sharepoint.

 

Nå er det engang sånn at vi fremdeles har IE6, og må lage sider som støtter IE6.

 

Så tiden der MS stenger noen ute for de ikke har klart og lage en standardbasert side er nok forbi. Vi har lenge hatt ASP.NET som lager HTML som funker i alle browsere.

 

Når det gjelder den spesifikke siden, så får noen arrestere Microsoft her. Basert på en gammel side som kjører quirks-mode. Ikke bra!

Lenke til kommentar

Nå kan jeg endelig realisere drømmen om databord i granitt eller marmor :p

 

Ser ikke helt vitsen med denne musa til stasjonære, vil nok være mest til bærbare Pcer :D

 

Hadde tenkt meg et helt nytt konsept med bare en hanske du trer på hånda... noe i likhet med en sykkelhanske, og like lett..

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte på når jeg så bildet var den blå kanten som gikk hele veien rundt musen. Så jeg tenkte at den ikke bare tok opp X og Y bevegelser, men også rotasjon.

 

Hadde ikke det vært noe? En mus som føler rotasjon?

 

edit: det eneste du trenger er en til føler på undersiden.

Endret av Eike_Oak
Lenke til kommentar
Første jeg tenkte på når jeg så bildet var den blå kanten som gikk hele veien rundt musen. Så jeg tenkte at den ikke bare tok opp X og Y bevegelser, men også rotasjon.

 

Hadde ikke det vært noe? En mus som føler rotasjon?

 

edit: det eneste du trenger er en til føler på undersiden.

 

Ja, det hadde vært kult og spenende :D

 

Da får man jo helt nye muligheter :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...