-
Innlegg
2 603 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
8 873 profilvisninger
ps5 sine prestasjoner
2,3k
Nettsamfunnsomdømme
-
ps5 begynte å følge Vurderer å lære Python, forslag?
-
boot.dev er nok et relativt trygt valg gitt de som står bak. Tror også du kan komme fint i gang med ren ai veiledning for å se om dette er noe for deg - tror selv jeg ville startet der i dag. Fordelen er at du kan definere startprosjekt basert på noe du er interessert i.
- 4 svar
-
- 1
-
-
- python
- programmering
-
(og 2 andre)
Merket med:
-
"Trygge midler" i bedrifter blir en utopi. Dette er grunnen til at vi trenger lønnsgarantiordningen.
- 5 579 svar
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Diskusjonen gikk på hvorvidt feriepenger er en tvunget sparebøsse som avsettes sammen med utbetaling av lønn. Det er uten betydning at det frem til og med i fjor fantes en sperret bankkonto for kortsiktig avsetning av skatt på utbetalt lønn.
- 5 579 svar
-
- 1
-
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
I bedriftsammenheng (slike som har ansatte) er det kun dette man snakker om. Staten bryr seg fint lite om hvilke fysiske konti pengene står på (så lenge de betales).
- 5 579 svar
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Disse kostnadsføres på konto 5092 i regnskapet. Feriepenger til ansatte er en kostnad for bedriften som føres på denne kontoen etter som de ansatte får rett til feriepengen.
- 5 579 svar
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Feriepenger er enkelt og greit en tvungen «sparebøsse» der 10-12% av bruttolønn avsettes av arbeidsgiver som feriepenger neste år. Du får altså i realiteten lavere lønn resten av året for å fylle opp sparebøssa. Det er ikke et gode men tvungen sparing for å sikre mot manglende inntekt i ferie blant den allmenne ansatte.
- 5 579 svar
-
- 2
-
-
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Problemet er nok i hovedsak det at døra blir stadig trangere for juniorer og spesielt de som kommer rett fra skole. Videre er det nok mange som oppdager at den "sikkerheten" man har som ansatt er rimelig verdiløs etter nok tid på benken. Det er også stor forskjell på område der enkelte roller fremdeles har stor etterspørsel og andre nærmest ubegrenset konkurranse.
- 5 579 svar
-
- avdeling
- utdannelse
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Hodler foreløpig alt men kan nok være jeg går over til 50/50 etterhvert. Det første jeg minet av (eth direkte konvert til) bitcoin var praktisk talt verdiløst inntil jeg bare lot de ligge noen år - med flott verdistigning. (Minet alt for lite den gangen ) Pussig ikke enda fler har kastet seg på denne bølgen - men interessen kommer vel om prisene fortsetter opp. Strømprisen betyr svært lite med slike resultat. -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Kjøpte en dedikert 5080 og miner nå på 5080 + 5090 - når de ikke brukes aktivt ellers - som gir inntil 25 prl pr døgn (typisk noe mindre). Hvis prisene fortsetter eventyrreisen oppover kunne det friste med litt fler. Edit: Litt usikker på hva som skjer her men nå går det virkelig unna. -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Det har vært et par tøffe uker for PRL men ser ut som vi er tilbake i en fin fase nå med opp 25% bare i dag. https://safetrade.com/exchange/PRL-USDT?type=basic -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
https://safetrade.com/exchange/PRL-USDT?type=basic Ramler inn ca 25 per dag her nå så håper denne tar seg litt opp igjen. Dette er vel første coin av noe størrelse som ikke er mulig å benytte asic på så rart om denne ikke får litt varig interesse. -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Men for de som har noen nyere kort i stallen er det bare å hive seg på mens man har muligheten. Dette var sjokkerende lønnsomt (så lenge det varer). -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Nei foreløpig standard config. Fikk da opp 5080 også og den gir temmelig nøyaktig halve hashraten for ca 360w kontra 615w. Men godt og varmt blir dette med ca 1000w gående kontinuerlig bare i gpu -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Legg til denne for riktig belastning av 5090: -e PEARL_DIFFICULTY=1048576 skal se ca slik ut i gpuz om alt virker: -
Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.
ps5 svarte på Kryptodebunker sitt emne i Skjermkort
Begynner føle meg som chatgpt, men dette er bare et navn som du finner igjen i dashboardet. Du kan vel bare prøve om det virker?
