Ja, løpet var forsåvidt kjedelig, dersom man helt utelukker det taktiske. Med det taktiske, så var det jo spennende å se hva de forskjellige teamene ville gjøre, og om de ville klare å utnytte det hadde sett for seg. RB og Williams klarte det, Mercedes klarte det ikke denne gangen.
Jeg er litt både og om Monaco bør fortsette slik det er.
Slik det er/har vært, så er det lørdagen som har vært den heftigste dagen, også er det presset om å klare å kjøre 78 runder feilfritt og uten tekniske problemer på søndag.
Endrer man på det, blir det et veldig annerledes Monaco, og lørdagen blir kanskje ikke så viktig lenger. Men, det kan bli mer spennende, men også likere alle andre løp.
Jeg heller kanskje for å beholde det slik det er, for teamene må tenke HELT annerledes for denne helgen enn ALLE andre helger i løpet av året, både på det tekniske og det taktiske. Det er jo en utfordring i seg selv.
Men 2 pitstop fungerte nok ikke. Det gjorde bare at RB og Williams holdt tilbake 40 sekunder istedet for 20. Kanskje Atle Gulbrandsen sin ide, ikke er så dum? Han foreslo at man kan kutte sjikanen etter tunellen et par ganger i løpet av løpet, litt som i rallycross der man MÅ velge alternativ rute en gang pr løp.