Gå til innhold

oophus

Medlemmer
  • Innlegg

    13 980
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    56

oophus vant dagen sist 3. februar 2021

oophus hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

18 573 profilvisninger

oophus sine prestasjoner

11,3k

Nettsamfunnsomdømme

  1. oophus

    Tesla - kaféen

    Ja, med litt svindel uten straff, så kommer man langt.
  2. oophus

    Tesla - kaféen

    Interessant intervju av Martin Eberhard.
  3. oophus

    Elbil-tråden

    Nå skulle jo disse bilene kollidere, da det var poenget, så man har nok gjentatt testene til bilene feilet. Så får disse gutta litt kjeft for å klippe sammen alt uten å få se hele fasiten. Her er jo et av flere eksempler: Det er jo ikke vanskelig å se at dette ikke akkurat var en veldig videnskapelig test? Mulig de satte bilene til den øverste mulig hastighet som ADAS kunne aktiveres på, men det man kjører i 20-25 km/t kjappere på noen biler mot andre i tillegg til disse store forskjellene i avstand gjør jo testen mer useriøs. Eventuelt så klarte ikke f.eks Tesla testen over 115km/t, mens andre måtte opp i over 130km/t før de fikk videoen de trengte av at dem ikke klarte testene? Burde ikke Baidu i Kina og Waymo i USA gi bedre svar på hva som lønner seg for akkurat dette?
  4. oophus

    Elbil-tråden

    Om den ikke er rigget, så er det jo uansett dårlig utført? Se f.eks på hastigheten til bilene ved de ulike testene, samt avstanden mellom bilene når "situasjonen oppstår"?
  5. oophus

    Tesla - kaféen

    https://waymo.com/safety/impact/ Får litt mer innsikt der.
  6. oophus

    Tesla - kaféen

    Må huske at den statestikken inkluderer alt, inklusivt uhell de ikke har en skyld i. Så da må den vokse i takt med utrullingen.
  7. oophus

    Tesla - kaféen

    Selv i starten så kunne de få fjernstyrt bilene, og de testet selvfølgelig den funksjonaliteten før sikkerhetssjåføren tok over. Så ikke helt det samme. Nei, det er ingen der som aktivt overvåker bilene. Bilene selv sier ifra og plasserer seg i køen for å få hjelp når noe skjer. Typen feil avgjør hastighet mot hjelp.
  8. oophus

    Tesla - kaféen

    Det har dem jo akkurat nå med en person i passasjersetet på hver bil. Det blir ikke særlig annerledes enn FSD på generell basis, de bare tar en mye større risiko med "handover" tid som tilsier samme nivå som før. Altså nivå 2.
  9. oophus

    Tesla - kaféen

    Du kødder? Vi snakket akkurat om en fyr som stoppet en bil, hoppet ut og kjørte den av gårde? Han overvåker situasjonen 100% av tiden. Alle biler må ha en mulighet for manuell overkjøring. Det finnes ingen unntak for det, og Tesla har nå nylig startet å jobbe med funksjonaliteten, uten at det tydeligvis fungerer siden personen som de har satt på feil plass må ut av bilen og kjøre bilen videre manuelt, fremfor å teste en slik løsning. Hos Waymo så foregår "handover" uten at et menneske aktivt må aktivere den. Systemet gjør alt slikt autonomt. Du prater om funksjonalitet som burde virke slik innunder SAE nivå 2. En selvkjørende bil på nivå 4 trenger ikke ratt og pedaler, og må ha "handover" på en annen metode. Men det er enorm forskjell på en "handover" på flere sekunder til brøkdels av et sekund som jo FSD fungerer med. Er vell heller tvilsomt at Tesla plutselig skal svare på spørsmål angående FSD og denne "robotaxi" lanseringen, så lenge de har nektet til nå, og ønsker at DNV og NHTSA skal holde kjeft?
  10. oophus

    Tesla - kaféen

    Jeg trur vi blir nødt til å definere hva som menes med ordet "overvåking". Trur du at Waymo har en person per bil som "overvåker" bilene når de ferdes der ute?
  11. Jeg regner med at Tesla filtrerer disse slik at de slår "prognosene". Ja, nå har dem jo bokført inventar, altså biler de ikke har fått solgt mot mulig fortjeneste gjennom robotaxi. 😅
  12. oophus

    Tesla - kaféen

    Burde ikke dette være en test med en ny patch og liksom klar versjon for "unsupervised"? Denne lanseringen beviser jo bare at overvåkningen er 100% nødvendig, og hvis disse sikkerhetssjåførene forsvinner, burde vi ikke da bare anta at fjernstyring tar over med tilsvarende behov for overvåking? Altså atter et luftslott?
  13. oophus

    Tesla - kaféen

    Er jo ikke rart, du har jo vært innom en greit plausibel forklaring tidligere. Optisk illusjon på en lovnad idioten EM kom med for ca 6 måneder siden angående denne lanseringen for å "pynte" på det. Det skulle jo egentlig være "unsupervised" FSD. Men så fikk de det ikke til og gjør ting vondt verre med en fyr på passasjersiden fremfor direkte bak rattet. Alt den fyren gjør handler om å passe på aksjen og dens kurs.
  14. oophus

    Tesla - kaféen

    Trur det sier sitt jeg på hvor bra det er. Si ifra når folk som Missy Cummings og Dan O'Dowd får lov til å teste dem.
  15. Kilder, for den kilden du bruker må komme fra feil plass.
×
×
  • Opprett ny...