Gå til innhold

Randeboy

Medlemmer
  • Innlegg

    2 220
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Om Randeboy

  • Bursdag 15. mars 1987

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

18 343 profilvisninger

Randeboy sine prestasjoner

898

Nettsamfunnsomdømme

2

Hjelpsomme svar

  1. Randeboy

    Tesla - kaféen

    Så nettopp en Kinesisk test av bilen.
  2. Randeboy

    Tesla - kaféen

    Rart om ikke YL kommer til Europa. Ser jo ut som en bra bil, og ikke mange konkurrenter i 6+ kategorien. Noen specs: Høyere bakkeklaring, Adaptive støtdempere, elektrisk justering av lårstøtte, Større skjerm foran, ventilerte seter 1. og 2. seterad + elektrisk justerbart armlene. Alle setene bak legges ned/opp elektrisk. Bilen har samme batteri og motorer som Juniper, litt høyere forbruk så man må regne med litt kortere rekkevidde.
  3. Kjørt privat og arbeidsbil i over 10 år uten innmat i DPF. Kjørt igjennom X antall kontroller hos vegvesenet i flere landsdeler og aldri blitt sendt videre på noen kontroll.
  4. https://www.sykkelkomponenter.no/sykkeldeler/hybrid-city-sykkel-deler/dekk/dekk/schwalbe-marathon-winter-plus-42mm-622mm-piggdekk Disse vil passe perfekt. Samme størrelse og bredde. Beste vinterdekkene til sykkel også.
  5. Randeboy

    Elbil-tråden

    Varmetråder er det eneste som funker når det er skikkelig kaldt, og snør som der jeg bor. Har man ikke det, selv med full blås på ruta så vil snøen smelte, renne og fryse så fort den er utenfor sonen det blåser. I tillegg må man ha mye luft fram på ruta på min Model 3, med tilhørende bråk for å holde det vedlike. Faktisk helt suverent i kaldt klima. Lager 0 lyd og smelter snø, is og det selv i 80 km/t i -10 med snøvær.
  6. Rust rundt jekkepunkt på gamle biler er ganske vanlig. Selv de med helt flate punkt også. Lakken blir skadet der når man legger mye vekt på liten flate. Og derfor er det selvfølgelig lurt med så stor flate eller flere flater samtidig når man løfter.
  7. Null problem. Bare å tilpasse den og skjær ut. Evt bare skaff en helt rund å sloss et spor i den. De fleste jekker uten noe imellom. Det går også helt fint. Kan bøyes den kanten, men det er bare en kosmetisk skade under bilen.
  8. Første du burde gjøre er å lese instruksen i håndboka, der står alt. Løftepunkt er som oftest markert. Trenger ikke å kjøre oppå planker og whatever som han over her skriver. Helt unødvendig. Skaff deg en god jekk og kjøp en slik gummikloss med spor. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/jack-pad-o-160-mm-2000017051 Og et et hjulspyd er fint å ha med store og tunge hjul.
  9. De har selvfølgelig bedriftsavtaler. En helt annen pris enn det vi vanlige har. På min jobb sender vi pakker verden rundt med fly, og betaler overraskende lite for det også.
  10. Hegra festning kan nevnes. En festning som faktisk var i kamp mot tyske okkupanter i 1940. Kan nevne at det sitter et kanonskudd i veggen på et hus i hegra som man ser fra veien.
  11. Det er godt gjort isåfall. Tror jeg har kjørt igjenom 2-3 kontroller som ikke har vært varslet, på 3 år.
  12. Randeboy

    Elbil-tråden

    Rart det blir dyre forsikringer gitt. https://dinside.dagbladet.no/motor/vraket-etter-dette/81369397
  13. Rundt en halvliter på mila ca.
  14. Gratulerer med flott hus! 😄👌
  15. Det er ikke noe overkomplisering. 3 etasjer, og mange rom krever såpass. Veit ikke hvor du har de prisene ifra angående boring, men det har blitt som alt annet mye dyrere de siste par årene. Rundt 350-400 kr per meter og godt over 600 kr/m med kollektor. At du har vært heldig betyr ikke at det er feilfritt. Et anlegg der men har massevis av komponenter er det større fare for at ting ryker. Å bytte en bergvarmepumpe og sette opp dette er det er fåtall og nesten ingen som gjør selv. Frikjøling er fint det, men de viftekonvektorene koster flesk og er ganske fordyrende.
×
×
  • Opprett ny...