Gå til innhold

Megapiksler og annet snadder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt en interessant nyhet for dere cannonister der ute. Det mest spennende er vel kanskje skjermen + ny prosessor? Hvis denne prosessoren klarer å dra nytte av 15Mpix, er det jo muligens nesten en god nyhet :)

 

Angående "testbilde" som lå ved annonsen; Ser ut som det har mistet litt detaljer i støyredusering... Skulle likt å sett uten noisereduction.

Lenke til kommentar

Etter mitt første dslr, 350D, har jeg gått ruta 20D-30D-40D, men jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å oppgradere denne gangen.

 

Jeg liker ikke å ha forrige modell, men denne gangen tror jeg jeg skal klare meg.

 

Jeg er normalt ikke stor fan av stor økning i megapiksler så lenge brikka er like stor,

MEN hvis generasjon 4 av digic prosessoren viser seg å være mye bedre enn 3. generasjon så kan det være verdt oppgraderingen.

 

gleder meg til ISO testene.

Lenke til kommentar

Dette var Canon nødt til for å møte Nikon sin offensiv. Det blir spennende å se på RAW-filene hva som _egentlig_ skjer på sensoren. Vi ser jo at noen av DSLR'ene sine JPEG-motorer begynner å ligne på dem vi finner i kompaktkameraene - det går fra realisme til impresjonsisme.

 

Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken...

Lenke til kommentar
Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken...

Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det :D

 

Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ...

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg håper, håper, at vi ikke blir belemret med megapixel-race og blir jaget opp til mellomformat. Kredittkortet ynker seg i lommeboken...

Det er jo muligheter i fullformat også da. Ikke det at kreditt-kortet blir i noe bedre humør av det :D

 

Blir kanskje noen gode tilbud på 40D utover nå da ...

 

Tom

 

Hehe. Jeg har jo fullformat jeg, da. Null crop på four-thirds :)

Lenke til kommentar
AF-justering? ... please enlighten me...
Mulighet for fin-tweaking av fokus på objektiver, får fortrinnsvis effekt når man bruker AF, da manuell fokus ikke bryr seg stort om hva kameraet har stilt inn :-)

 

Pentax K20D og Nikon D3/D700/D300 har dette, og jeg tror toppmodellene til Canon også har det. Nå kommer det for fullt i semipro-klassen, så E-4/E-5 får nok også det vil jeg tro...

Lenke til kommentar
AF-justering? ... please enlighten me...

Det betyr at du kan legge inn en +/- offsett på fokus, slik at vi som bruker Sigma endelig treffer riktig på fokus ;)

 

Tom

 

Det er vel ikke helt umulig at det kommer EOS500D også da, vil jeg tro? Som arvtager for 450

Den kommer, men neppe før om et år.

 

Tom

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...