Gå til innhold

To lekre nyheter fra Cowon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

O2 blir vel ein større versjon av D2. Dei kunne godt lagt på ein tomme så den kan konkurrere med Archos 5. Med D2 sine spesifikasjoner, større skjerm og støtte for SDHC er det ein potensiell vinnar.

 

Med SDHC-støtte har du med ein gang mogelegheit for å utvide minnet så mykje du vil. 16GB-brikkene er på markedet, 32GB kjem. Fristar litt med O2 altså, eg er ikkje så glad i HDD-baserte spelarar, som Archos er.

 

Ei forbetra TV-Out-støtte hadde ikkje vore å forakte heller.

 

Når kjem dei her til landet?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
O2 blir vel ein større versjon av D2. Dei kunne godt lagt på ein tomme så den kan konkurrere med Archos 5. Med D2 sine spesifikasjoner, større skjerm og støtte for SDHC er det ein potensiell vinnar.

 

Med SDHC-støtte har du med ein gang mogelegheit for å utvide minnet så mykje du vil. 16GB-brikkene er på markedet, 32GB kjem. Fristar litt med O2 altså, eg er ikkje så glad i HDD-baserte spelarar, som Archos er.

 

Ei forbetra TV-Out-støtte hadde ikkje vore å forakte heller.

 

Når kjem dei her til landet?

 

O2 er ikke arvtageren til D2, det er S9. O2 tar over for A serien

Lenke til kommentar

Har siklet litt på D2, men disse virker jo knall.

Synes det burde bli informert om at T-DMB jo er det Mobil-TV formatet som NRK faktisk kommer til å satse på, så hvis det skjer så vil jo all logikk tilsi at disse vil komme hit med støtte for det etterhvert :yes:

 

Specs på S9:

 

480 x 272, 16 Million Color

3.3" AMOLED Display

Capacitive Touch Screen

500MHz Dual Core CPU

Music / Movie / Picture / Document

T-DMB / Bluetooth

FM Radio / Voice Recorder

Dynamic Dictionary

BBE + EQ Filter JetEffect

Full UCI / All Flash UI

G-Sensor / TV-Out

USB 2.0 / Music 40 hours playback

 

 

Info om O2:

 

4.3" Touch Screen / Movie / Music / Picture / Text /

T-DMB / Dictionary / Recording / SD Card Slot /

8GB, 16GB, 32GB / USB 2.0 / 10 Band EQ + EQ Filter /

BBE JetEFfect / TV-Out / Speaker / Real Compact Design

 

 

Format-støtten til O2 :ohmy:

 

DivX 3.11/4/5/6, XviD, MPEG-4 SP/ASP, WMV 9/8/7, H.264, M-JPEG, MPEG1, MPEG1 Layer 1/2/3, WMA, AC3, AAC, FLAC, OGG Vorbis, OGG FLAC, APPLE Lossless, True Audio, Monkey Audio, MusePack, WavPack, G.726, PCM

Endret av Claw
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

er nå tre nye spillere da... siste er L3

 

edit: ser den er nevnt (giodder aldri lese annet enn overksriftene)

det cnet sier er ikke helt rett da Q5W har en GPS mottaker som ekstrautstyr som faktisk fulgte med spilleren når man kjøpte den rett fra cowon sin egen forhandler i USA en stund.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg fikk umiddelbart interesse for begge to..!

 

Noen som har dimensjonene til S9? Lo litt når jeg så at det som kan bli min neste musikkavspiller har 500mhz dual core prosessor.. Men men, er jeg klok styrer jeg vel unna da jeg primært trenger musikk og ikke noe særlig video.

 

O2 var forsåvidt interessant helt til jeg så den er så tykk som tre Nano'er..

 

edit1: Morsomt forresten å lansere en mediespiller uten å fortelle om lagringskapasiteten.

 

edit2: Zeph, 19 mm tykk. Heeeelt uaktuelt å ha en spiller som dobbelt så tykk som mobilen min og 3-4 ganger så tykk som min nåværende mp3-spiller. Jeg har ikke dårlig tid, kan godt vente opp mot et år før jeg bytter..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Okey, så O2 tar over for A-serien. Merkeleg at dei går ned i skjermstørrelse, men dei har vel kanskje hatt lite salg av dei større modellane. Ser i dag Tv-serier på D2-en, det er eit greit løft opp til 4.3", 3.3" blir for lite til den bruk. A-serien har harddisk, O2 har flashminne, det er eit steg i riktig retning, vekk med alle bevegelege delar i sånt.

 

Dette er vel noko Vostok får inn etterkvart.

 

arehei: Har du sett på iAudio 7? Liten og nett, 60 timar batterilevetid. Opp til 16GB minne for 1500,-

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det skrives at DMB-T støtte er uaktuelt i Norge. Dette er jo så innmari feil som det kan få blitt og jeg tror at dette faktisk kan være det største og viktigste som Cowon har på sine spillere. Det er meg bekjent kun et fåtall (om noen i det hele tatt) andre enheter med DMB-T støtte pr i dag og DMB-T er den valgte standarden for det nye fellesselskapet til NRK, TV2 og MTG (Viasat/TV3). Se mer her: http://nrkbeta.no/mobil-tv/. Kanskje journalisten burde lest litt på de artiklene hans egen arbeidsplass hadde publisert før han skrev at DMB-T er uvesentlig i Norge: http://www.amobil.no/artikler/samarbeider_om_mobil-tv/54840

 

:D

Lenke til kommentar
Det skrives at DMB-T støtte er uaktuelt i Norge. Dette er jo så innmari feil som det kan få blitt[...]

 

Selvsagt vil disse spillerne være aktuelle når man får T-DMB på plass i Norge. Men med tanke på at *prøvesendingen* skal opp og gå innen to år, så kommer disse modellene til å være erstattet med oppfølgere for lengst når det blir mulig å se DMB-TV for mer enn noen få her i landet.

 

Dermed er produkter med T-DMB i praksis uaktuelle for Norge i dag og en god stund fremover.

 

EDIT: Det kan kanskje sammenlignes med å kjøpe en 3G-telefon i 2002. Det var ikke så aktuelt :)

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

Begge har utrolig fint utseende! Lurer på hva prisen blir? Er det A2DP Bluetooth på S9? Er det ikke støtte for minnekort på S9?

 

Gleder meg :D

 

Jeg vurderte å kjøpe meg Sony NWZ-A828KB, men når jeg ser lisse... UTROLIG!

 

Jeg må nok vente til etter disse kommer på markedet med å kjøpe meg mp3!

 

Hva er målene på dem?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...