Gå til innhold

samordnaopptakk har krasjet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvorfor f.eks. UiB, NTNU og UiO ikke befinner seg på restetorget? Ifølge søkerstatistikken fra april og mai var det flere studier alle stedene som var langt unna å dekke opp plassene med interesserte søkere, og det er vel ganske ulogisk at ingen av dem plutselig ikke skal ha en eneste studieplass ledig? Er det f.eks. noen som vet om det er vanlig fra tidligere år at enkelte studiesteder kommer senere inn på restetorget? Eller er det noen som har sett noen av lærestedene på lista tidligere i morges?

 

Jeg har kommet inn på et studie gjennom det ordinære opptaket, men er interessert i å bytte over til årsenheten i realfag ved UiO som ifølge oversikten fra april/ mai hadde 135 førsteprioritetssøkere til 180 plasser. På grunn av den statistikken har jeg tenkt hele tiden at studiet helt sikkert dukker opp på restetorget, men nå er altså ikke UiO der i det hele tatt, i likhet med andre store læresteder som UiB og NTNU. Er derfor jeg lurer bare.

 

:)

Lenke til kommentar
Ja, lurer fælt selv. Skulle gjerne sett UIO på restetorget.

 

Ja, jeg leste om informatikk-problemet ditt i en annen tråd nå nettopp! Om ikke det dukker opp noen ledige plasser på bachelor i informatikk, kunne kanskje årsenheten i realfag være aktuell for deg også? Der kan man jo velge nøyaktig hvilke fag man vil, så det er bare å ta de samme emnene som på informatikk, også søke innpassingsopptak til bachelorgraden i andre semester eller søke på nytt neste år og få emnene godkjent. For eksempel.

Endret av 1503
Lenke til kommentar

Det kan vel muligens fungere det også ja, men vi får se an. Søkertall for hovedopptaket skal jo dukke opp om ikke så alt for lenge, så får vi se da. Greier ikke helt å se for meg at UIO har fylt opp alle sine plasser. Nå skal jeg innrømme at jeg kanskje ikke vet helt hvordan dette funker, men allikevel, som du nevner, 180 plasser og bare 135 søkere, så den burde jo dukke opp.

 

Edit:

Du har ikke en link, med litt mer info, om årsenhet i realfag?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg ringte til UiO nå. Det var den verste telefonkøen, men kom til slutt igjennom til en fyr som fortalte at det er sjelden det blir lagt ut noe fra UiO på restetorget. Dersom det er/ blir noe ledig legges det ut, sa han, men det var altså veldig sjelden og lite sannsynlig. Skuff.

 

Edit: Man kan dog søke opptak som enkeltemnestudent.

Endret av 1503
Lenke til kommentar

ikke tatt med karakterene mine fra privatiskeksamen og når jeg klager på det sitter en fnisende jente på telefon og bare leser opp ting jeg vet fra før uten å skjønne saken engang. Og hver gang jeg spør et spørsmål som er utenfor rekkevidden hennes spør hun en annen mann ved siden og svarer akkurat det han sier.

 

Slikt kan de ikke holde på, det er fremtiden min som står på spill.

 

Uten karakterene fra privatiskeksamen kommer jeg ikke inn på NTNU i det hele tatt.

 

Jeg går med denne saken til rettsak om det trengs.

Endret av boratsmom
Lenke til kommentar

ok, jeg skjønner. Da ønsker jeg deg bare lykke til! Måtte det være noe rettferdighet i denne verden. Blir så irritert over hvordan man blir totatlt overkjørt..

 

jeg har ikke lagt tid til å lese i alt det der. Så jeg lar advokaten ta seg av det.

 

Det stod noe om klagenemda i den brevet som advokaten min sendte til NTNU og SO.

 

forresten, hvordan er saken din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...