Gå til innhold

Microsoft deler tastatur i to


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig interesant!

Men det kommer veldig an på hvor godt det er å skrive på, smak og behag.

Er på utkikk etter nytt tastatur, og kravene er:

- Ikke mye lyd fra tastene (!).

- Kjapp respons.

- Lavt liggende tastatur (ikke høyt).

 

Håper dette tastaturet har noen (eller alle) av disse kravene, ellers så står jeg kun igjen med det utrolig dyre Razer Tarantula.

Lenke til kommentar

Må da være mye smartere å ha numpaden på venstre side. Selv om jeg arbeider, sitter jeg ofte i "gamerposisjon", med venstrehånda på WASD, og høyre på musa. Med numpaden til venstre, blir veien vesentlig kortere. Digg å ha en entertast nærmere også.

 

En ting som så dritt ut, er at MS tydeligvis har skippet "høyreklikktastaturtasten" (hva er det offiselle navnet på denne?) som vanligvis ligger under venstre side av høyre shift.

 

Daniel :)

Lenke til kommentar
Fattern har da et Logitech-tastatur med separat numpad som kan settes hvor som helst i forhold til tastaturet, så skjønner ikke helt at dette er nytt. Numpad'en kan riktignok settes fast i tastaturet, men det krever vel ikke mye ekstra tankegang fra desigerne...

 

Og jeg har sett tastatur med programmerbare taster på! Nytt liksom!

Lenke til kommentar

Syntes dette var rimelig genialt ettersom numpad egner seg godt til gaming, men svært dårlig med tanke på at du må bruke 2x plass til tastaturet noe som gjør dette oppsettet uhørt på lan, men dette tastaturet løser dette problemet på en ypperlig måte.

 

Syntes det så ut som at tastene lå litt vel dypt nedi tastaturet noe som kan gjøre at det kan ta litt til å venne seg til det.

 

Hadde det ikke vært for at jeg for noen måneder tilbake invisterte i et steelkeys 6g hadde jeg muligens vurdert det, men vil ikke gå tilbake til gummimembran tastaturer med det første.

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt hvorfor numpaden er på høyre side. Den er jo umulig å nå om man er avhengig av å bruke musen. Kanskje dette er starten på noe nytt? Riktignok ikke revolusjonerende, men smart.

Fordi de fleste er høyrehendte? Det ville ihvertfall jeg ha Gjettet :)

 

Hva har det å si? Jeg fjerner nesten aldri hånde fra musen, med mindre jeg skriver. Om jeg spiller osv, så blir det veldig tungvindt å bruke numpad. Syntes forøvrig det er behagelig å bruke G tastene på G15.

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt hvorfor numpaden er på høyre side. Den er jo umulig å nå om man er avhengig av å bruke musen. Kanskje dette er starten på noe nytt? Riktignok ikke revolusjonerende, men smart.

Fordi de fleste er høyrehendte? Det ville ihvertfall jeg ha Gjettet :)

 

Hva har det å si? Jeg fjerner nesten aldri hånde fra musen, med mindre jeg skriver. Om jeg spiller osv, så blir det veldig tungvindt å bruke numpad. Syntes forøvrig det er behagelig å bruke G tastene på G15.

For min del så virker det mer logisk og føles bedre å dra hånda til venstre (med høyre-hånda), enn med Venstre hånda.

Høyre-hånda kan brukes til så mangt :D

Lenke til kommentar
Har aldri skjønt hvorfor numpaden er på høyre side. Den er jo umulig å nå om man er avhengig av å bruke musen. Kanskje dette er starten på noe nytt? Riktignok ikke revolusjonerende, men smart.

 

Grunnen er faktisk ikke så gal. Det finnes mange millioner av folk som driver med regnskap :)

Lenke til kommentar
(...) MS tydeligvis har skippet "høyreklikktastaturtasten" (hva er det offiselle navnet på denne?) (...)

Kontekstmenytasten?

 

Har aldri skjønt hvorfor numpaden er på høyre side. Den er jo umulig å nå om man er avhengig av å bruke musen. Kanskje dette er starten på noe nytt? Riktignok ikke revolusjonerende, men smart.

Jeg trives godt med det numeriske tastaturet på høyre side. Kan ikke tenke meg noen situasjoner hvor jeg bruker musen samtidig med talltastene, så for min del er det et ikke-problem ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...