Gå til innhold

Conan hersker spillmarkedet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes da ikke spillet er så dårlig, skjønner godt at det er populært, og håper det går forbi wow. har spillet selv. og fikk faktisk Collectors edition i posten i går (!?!) får vel selge den :p

 

uansett så er det ikke rart at det blir populært ,med tanke på spillstil, grafikk og voldelig innhold :p

Eneste jeg kan klage på er at du er stuck helt til lv 20, det kommer til å lage et stort marked for power leveling, og det er ikke så bra.

Lenke til kommentar

Selv om det har sine problemer og mangler ift. mer etablerte mmorpgs så er dette meget positivt. Når man får en stor brukermasse så betyr det også at spillet vil få stor fokus på videreutvikling, forbedring og at man hører på kundenes ønsker.

 

Jeg tror det er viktig for Funcom at de ikke lener seg tilbake og ser på salgstallene til AoC, men jobber hardt med å forbedre de tingene som gjør at man allerede mister kunder.

 

Man vil alltid ha en urolighet i kundemassen den første tiden, men hvis Funcom tar kundenes klager seriøst nå så tror jeg de kan bli en av tidenes største MMORPGx, om de ikke gjør det kan det bli en stygg dropp i løpet av 6mnd. Og jeg håper man planlegger mer langsiktig enn som så.

 

Det at de er igang med å løse HD48xx ytelsesproblematikk er positivt, men det er større strukturelle utfordringer i spillet som også er viktig å se på.

 

Vi ønsker at AoC skal skille seg ut, ikke bare bli nok en FPS aktig online sak.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

AoC er så langt en liten fail.

 

- Elendige combos

- Melee vs Caster/Ranged er så langt fail

- CC, Stun, Fear etc føles ikke unique tilknyttet classene...

- Talent Tree / Feats = Gir ingen ting ved å gå dypt i treet, iaf ingen ting som er verdt det.

- PvP minigames er kjedelig greier, hentet fra andre spill, greit nok det, men AoC har så langt den mest eneldige versjonen av Capture the Flag "skull"

- Massive PvP eksisterer ikke

- Nei, XP fra PvP eller Gear vil ikke gjøre PvP bedre... da det vil være for enkelt å bli ferdig... dessuten er det fortsatt 0 mening å drepe en på din server.

 

Er mer , men ork å skrive mer om det ;)

Lenke til kommentar
AoC er så langt en liten fail.

 

- Elendige combos

- Melee vs Caster/Ranged er så langt fail

- CC, Stun, Fear etc føles ikke unique tilknyttet classene...

- Talent Tree / Feats = Gir ingen ting ved å gå dypt i treet, iaf ingen ting som er verdt det.

- PvP minigames er kjedelig greier, hentet fra andre spill, greit nok det, men AoC har så langt den mest eneldige versjonen av Capture the Flag "skull"

- Massive PvP eksisterer ikke

- Nei, XP fra PvP eller Gear vil ikke gjøre PvP bedre... da det vil være for enkelt å bli ferdig... dessuten er det fortsatt 0 mening å drepe en på din server.

 

Er mer , men ork å skrive mer om det ;)

Her er det nokon som ikkje har spelt lenger enn til level 13 ser eg..

 

-Elendige combos BS

-Melee vs ranged/caster går bra det med tanke på at omtrent alle melee klassene har knockback, stun og slow. Dømmer du dette utifra du blei ganka av ein ranger og det var ingen som vil hjelpe deg og drepe den stygge mannen?

-For dei forskjellige spellane for fear og stun er sååå ulike i andre MMORPGs?

-Feats gir jo de beste spellene og abilitiene du får på classen din. Du har tydeligvis ikkje prøvd det.

-Minigames hentet fra andre spill sier du? Neida det har aldri hendt før.

-Massive pvp'en må jo være det beste med AoC, har du undersøkt it det heile tatt? Battlekeep vs battlekeep, siege battles. Hørt om det?

-Selvfølgelig vil det det, du får jo ein bonus for og gjere noko du synest er morro. Enkelt og bli ferdig? Kva kan vel du vete om det?

 

Sry, vet at dette ikkje er ein AoC diskusjons tråd men måtte nesten.

Lenke til kommentar
AoC er så langt en liten fail.

 

- Elendige combos

- Melee vs Caster/Ranged er så langt fail

- CC, Stun, Fear etc føles ikke unique tilknyttet classene...

- Talent Tree / Feats = Gir ingen ting ved å gå dypt i treet, iaf ingen ting som er verdt det.

- PvP minigames er kjedelig greier, hentet fra andre spill, greit nok det, men AoC har så langt den mest eneldige versjonen av Capture the Flag "skull"

- Massive PvP eksisterer ikke

- Nei, XP fra PvP eller Gear vil ikke gjøre PvP bedre... da det vil være for enkelt å bli ferdig... dessuten er det fortsatt 0 mening å drepe en på din server.

 

Er mer , men ork å skrive mer om det ;)

Her er det nokon som ikkje har spelt lenger enn til level 13 ser eg..

 

-Elendige combos BS

-Melee vs ranged/caster går bra det med tanke på at omtrent alle melee klassene har knockback, stun og slow. Dømmer du dette utifra du blei ganka av ein ranger og det var ingen som vil hjelpe deg og drepe den stygge mannen?

-For dei forskjellige spellane for fear og stun er sååå ulike i andre MMORPGs?

-Feats gir jo de beste spellene og abilitiene du får på classen din. Du har tydeligvis ikkje prøvd det.

-Minigames hentet fra andre spill sier du? Neida det har aldri hendt før.

-Massive pvp'en må jo være det beste med AoC, har du undersøkt it det heile tatt? Battlekeep vs battlekeep, siege battles. Hørt om det?

-Selvfølgelig vil det det, du får jo ein bonus for og gjere noko du synest er morro. Enkelt og bli ferdig? Kva kan vel du vete om det?

 

Sry, vet at dette ikkje er ein AoC diskusjons tråd men måtte nesten.

 

Se her ja :)

 

1. Jeg har spilt til level 63 Conqueror

 

2. Level 48-52 er farm, vi mangler en zone eller nok quests(52, fordi da er de fleste questene i "elefant"fjellet klar til å hentes)

 

3. 58-62 er kun farm, få quests her å der.(vel er noen "daylies" du kan farme, men hurra..)Evt: explore dungeons. Det er ikke ille i for seg, men flere ønsker kun å queste.

 

4. Ja, comboene er elendige laget. Har man endelig pugget 3 "arrows", og neste level av den feat'n kommer, så er alt snudd på hue... gjerne i håpløse retninger å slå... med andre ord.. elendig i mine øyne...men er uansett en vanesak, kan leve med det.

 

5. Alle klassene har knock, fear, stun... Aner jeg at INGEN class er unique her? JA, og det er jo utrolig kjedelig at enda en MMORPG skal handle om Crowd Control... "whey look at me, i CC you, I win"

 

6. Tviler på at du har spilt PvP i det hele tatt? Selvefølgelig sliter melee mot ranged/caster, når man bare kan flytte seg fra en kommende combo fra en melee.... med andre ord: FAIL

 

7. Feats gir selvsagt bedre abilities, men er de spennende? NEI.. de er elendig designet, og rett å slett kjedelige..Mange av de høyeste tier featsa er likeså

 

8. Stort sett alle henter minigames fra (bgs) fra andre, men de pleier å gjøre dem litt unique da, og legge mer tid på dem. Gratulerer, at du klarte å bytte ut flagget med en skull... den hadde ikke jeg engang klart...

 

9. Beste med AoC er massive PvP? De har enda ikke klart å gjennomføre et skikkelig angrep enda, åssen kan du ha deltatt da :)? men, nå kom den siste oppdateringen med Massive PvP på mandag/tirsdag, mulig de har forbedret det da.

 

10. XP pvp, og gear grind er enkelt :) Utfra den modellen de lager, tar det max 1mnd før man har alt på plass.

 

Noe mer du lurer på :)? Mr i Think you are level 13....

 

*edit* Leifs

Endret av Zelkin
Lenke til kommentar
Her er det nokon som ikkje har spelt lenger enn til level 13 ser eg..

 

-Elendige combos BS

-Melee vs ranged/caster går bra det med tanke på at omtrent alle melee klassene har knockback, stun og slow.

 

Jeg håper du forstår hva som er problemet med at melee må trykke 6 knapper for å gjøre skade - samt være tvunget til å befinne seg rett foran målet i det man trykker den siste knappen, og håpe at vedkommende på ikke finner det for godt å bevege seg akkurat da - mens casters må trykke én knapp for å gjøre mye mer skade, og vil alltid treffe så sant målet deres befinner seg innenfor en viss radius.

Snares, KBs og stuns har alle en solid cooldown hos de melee-klassene som har dem, og er unntaket snarere enn regelen i en kamp. Casters har det også greit i og med at de kan stå 30 meter borte og roote deg fullstendig mens de hamrer løs på deg med forskjellige DD-spells, noe som gjør både knockbacks og stuns ubrukelig. Ellers er det jo greit for castere å slippe å bruke mana på sprinting, AB, og double-tap dodging - de bruker også stamina. Melee må tilfeldigvis bruke stamina for å gjøre skade også, og så lenge alt annet enn comboer spiser opp en bestemt prosentandel av den totale staminaen en har, hjelper det lite at de har fire ganger så mye stamina rent numerisk.

 

Melee vs. caster-balansen er så langt en vits.

Lenke til kommentar

Hva er vistsen med å klage på balanse i spillet atm? de trenger jo FEEDBACK på hvordan klassene er i PvP for å endre noe.

 

Jeg liker AoC, og de som sier det er mye grinding før level 60 har feil.. Jeg er level 62 på main og har så langt grinda EN ynkelig level.. Og jeg har enda masse quests igjen i Aztel's og.. uhm.. den andre plassen som jeg ikke husker navn på atm.

Lenke til kommentar

Problemet til Funcom slik jeg ser det er at AoC feiler på et fundamentalt plan.

 

Vi kan sammenligne WoW og hvor lang tid en casual spiller brukte på å nå level 60. De fleste brukte vel rundt 15-25 /played på å nå cap etter release. Dette tilsvarer rundt 3-4 måneder med spilling. Mao så betalte de fleste spillerne for disse månedene som krevdes for å nå level cap. End game hadde også noe konkret å by på, nemlig T1 armor set som for mange spillere ble neste målet etter level 60.

 

I AoC derimot så trenger man 4-6 dager på å nå level cap. Problemet er når man først kommer til end game så er der egentlig ingenting å gjøre. Items har nesten ingen verdi så å gjøre 6man instancer flere ganger som i WoW finnes det egentlig ingen grunn til. Når det kommer til raid dungeons så har de fulgt WoW oppskriften, men problemet igjen er at items har liten effekt. Kluet er at man ikke gir spillerne noen grunn til å forsette.

Nå kan kanskje "powerpoints" løse dette problemet, men det kommer trolig for sent.

 

Å lage et lite item centric spill er fullt mulig, men Funcom har lagt opp til at spillet skal være item centric, noe det egentlig ikke er.

 

Folk når level cap for fort(selv brukte jeg 2 uker), folk finner ut at det ikke er noe poeng i end game PvE, end game PvP er for øyeblikket forbeholdt en liten elite, og pupper og blod blir fort old.

 

Legg til ting som et veldig umodent community som overgår WoW, inkompetente developers(Jayde med sine "fat fingers"), dårligte crafing system jeg noengang har sett, et combo system som mange ikke liker(meg selv inkludert) og en instancert liten verden og bland inn mange brutte løfter, intended bugs mangel på DX10 støtte annonsert en dag før launch eller hva det var M.M.

 

Selv startet jeg med Vanguard etter AoC. For å være ærlig så savnet jeg bare en ting, og det var at sverdslag kunne skade mer enn en fiende om gangen. Ellers overgikk spillet AoC på alle måter. Veldig god crafting, et veldig godt community(ala AO), items påvirker din karakter nevnverdig, stor variasjon i klasser og raser, "alt" vennlig som i at du kan starte en alt i en annen del av verden og få en ny spillopplevelse, du blir ikke "ferdig" med spillet etter 2 uker og verden er stor og ikke instansert. Det er også mange AoC refugees som joiner Vanguard i disse tider, og det er ikke uten grunn.

 

Så om Funcon og AoC klarer å holde en stabil spillerbase på rundt 400k ved juletider så skal jeg røyke mine gamle gymsokker fra ungdomskolen. Er mange fjortisser som liker spillet dog, så det er vel kanskje teoretisk mulig. Kan umulig være så gale å røyke gymsokker da...

Lenke til kommentar
Se her ja :)

 

1. Jeg har spilt til level 63 Conqueror

 

2. Level 48-52 er farm, vi mangler en zone eller nok quests(52, fordi da er de fleste questene i "elefant"fjellet klar til å hentes)

 

3. 58-62 er kun farm, få quests her å der.(vel er noen "daylies" du kan farme, men hurra..)Evt: explore dungeons. Det er ikke ille i for seg, men flere ønsker kun å queste.

 

4. Ja, comboene er elendige laget. Har man endelig pugget 3 "arrows", og neste level av den feat'n kommer, så er alt snudd på hue... gjerne i håpløse retninger å slå... med andre ord.. elendig i mine øyne...men er uansett en vanesak, kan leve med det.

 

5. Alle klassene har knock, fear, stun... Aner jeg at INGEN class er unique her? JA, og det er jo utrolig kjedelig at enda en MMORPG skal handle om Crowd Control... "whey look at me, i CC you, I win"

 

6. Tviler på at du har spilt PvP i det hele tatt? Selvefølgelig sliter melee mot ranged/caster, når man bare kan flytte seg fra en kommende combo fra en melee.... med andre ord: FAIL

 

7. Feats gir selvsagt bedre abilities, men er de spennende? NEI.. de er elendig designet, og rett å slett kjedelige..Mange av de høyeste tier featsa er likeså

 

8. Stort sett alle henter minigames fra (bgs) fra andre, men de pleier å gjøre dem litt unique da, og legge mer tid på dem. Gratulerer, at du klarte å bytte ut flagget med en skull... den hadde ikke jeg engang klart...

 

9. Beste med AoC er massive PvP? De har enda ikke klart å gjennomføre et skikkelig angrep enda, åssen kan du ha deltatt da :)? men, nå kom den siste oppdateringen med Massive PvP på mandag/tirsdag, mulig de har forbedret det da.

 

10. XP pvp, og gear grind er enkelt :) Utfra den modellen de lager, tar det max 1mnd før man har alt på plass.

 

Noe mer du lurer på :)? Mr i Think you are level 13....

 

*edit* Leifs

 

2. 48-52 er farm er de fleste enige om. De har ikke klart og gjøre det slikt at hele spillet er bare quest. Du må grinde noe. De skal legge til mer content snart.

 

4. Jeg ser ikke problemet med litt utfordring og forandring.

 

5. Skal det være slik at man bare slår på hverandre til man dør da? CC har uansett som oftest veldig høy CD, og du blir midlertiding immun av det.

 

6. Jeg er melee og eier ranger/caster ned i støvlene. Du må bare lære deg å spille.

 

7. Det er jeg delvis enig i. Noen av de kunne ha vært litt mer spennende, men det er ikke så veldig viktig. Det er jo bare spennende de første tre gangene du bruker det uansett.

 

8. Er det noen spill som bruker helt originale PvP-minispill?

 

9. Jeg har slåss 15v15 kamper flere ganger. Om du er i et stort guild er det "stor" PvP hver dag. Massive PvP som 48v48 er ikke kommet helt på skinner enda men så er det ikke særlig mange som kan delta i det enda heller.

 

10. Så det som skiller deg ut i PvP er ferdigheter og guild. Jeg vet ikke hva du mener, men jeg og de fleste jeg kjenner mener at et PvP system som ikke bygger seg på endeløs grinding er bedre enn et som gjør det.

Lenke til kommentar

Satan er så lei av folk som klager over Age of Conan, som at WOW var såå mye bedre ved launch.. PLEASE... Ingen MMO er perfekte ved launch, tar lang tid å utvikle.

 

AOC tilfører ikke noe nytt i MMO genren? .. Det gjorde heller ikke WoW, alt i WOW er tatt fra andre MMOs... Tror ikek WAR blir så mye bedre... når det engang kommer i 2010 :D

 

Også Vanguard da, huff det var nå ihvertfall en EPIC fail, alle som var med å designe det fikk jo sparken, de har fortsatt ikke fått gjort noe med den elendige performancen. Craftinga er jo et helvete uten like med 100 steps for å lage ett sverd :)

 

Veldig offtopic, men jeg blir bare lei av alle som whiner :D

Endret av dezikiel
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige, gitt. Noen spiller kun for å være best og komme lengst først og oppnå ære og status, og lar seg slik provosere når spillet legger kjepper i hjulene ved å være i overkant buggete, eller mangle innhold på høye nivåer. Andre har et mer avslappet forhold til det hele, spiller litt innimellom (=sunnere!) og koser seg med alle eventyrene og opplevelsene spillet (og medspillerne) allerede kan by på.

 

Innholdet kommer på løpende bånd som i alle andre MMORPGs, og som i alle andre MMORPGs så er det ikke de siste nivåene som blir prioritert først, naturlig nok.

 

AoC er definitivt et digg spill og jeg synes det er synd hvis folk som er mer matematikere enn rollespillere skal klare å mase og whine på det et dårlig rykte. Hvem bryr seg om Klasse 1 har 0.8 i PvP-fordel over Klasse 2 på dag 1... jesus. Det vil bli justert og fiklet med som i alle andre tilsvarende spill. De fleste som går til et MMORPG vet hva som venter når det gjelder slike ting.

Lenke til kommentar

Age Of Conan er svært populært nå, men er det rart? Det er sommer, folk har fri og vi har ikke hatt noen nye store MMORPG'er siden Tabula Rasa og Lord of the Rings Online om jeg ikke tar helt feil. Tabula Rasa ble fjo ikke akkurat regnet som en suksess, så det er klart Age of Conan leder nå.

 

Spørsmålet er heller hva som skjer til høsten. Både LotRO og WoW for en ekspansjon hver og vi får endelig Warhammer Online. AoC har allerede der tre svært sterke konkurrenter, og i tillegg kommer Warhammer 40k Online, Chronicles of Spellborn, StarGate Universe, Star Trek Online, Champions Online (etterfølgeren til City of Heroes / Villains) og Guild Wars 2 om ikke så altfor lenge, for å nevne noen få.

 

Tror nok AoC vil slite litt etterhvert, spesielt om de ikke klarer å forbedre ytselsen og fjerne flere bugs.

 

For øvrig har jeg for tiden fått enda en gratis måned hos Vanguard: Saga of Heroes uten å be om det, så det er enda et spill jeg vurderer å vende tilbake til.

Lenke til kommentar
Se her ja :)

 

1. Jeg har spilt til level 63 Conqueror

 

2. Level 48-52 er farm, vi mangler en zone eller nok quests(52, fordi da er de fleste questene i "elefant"fjellet klar til å hentes)

 

3. 58-62 er kun farm, få quests her å der.(vel er noen "daylies" du kan farme, men hurra..)Evt: explore dungeons. Det er ikke ille i for seg, men flere ønsker kun å queste.

 

4. Ja, comboene er elendige laget. Har man endelig pugget 3 "arrows", og neste level av den feat'n kommer, så er alt snudd på hue... gjerne i håpløse retninger å slå... med andre ord.. elendig i mine øyne...men er uansett en vanesak, kan leve med det.

 

5. Alle klassene har knock, fear, stun... Aner jeg at INGEN class er unique her? JA, og det er jo utrolig kjedelig at enda en MMORPG skal handle om Crowd Control... "whey look at me, i CC you, I win"

 

6. Tviler på at du har spilt PvP i det hele tatt? Selvefølgelig sliter melee mot ranged/caster, når man bare kan flytte seg fra en kommende combo fra en melee.... med andre ord: FAIL

 

7. Feats gir selvsagt bedre abilities, men er de spennende? NEI.. de er elendig designet, og rett å slett kjedelige..Mange av de høyeste tier featsa er likeså

 

8. Stort sett alle henter minigames fra (bgs) fra andre, men de pleier å gjøre dem litt unique da, og legge mer tid på dem. Gratulerer, at du klarte å bytte ut flagget med en skull... den hadde ikke jeg engang klart...

 

9. Beste med AoC er massive PvP? De har enda ikke klart å gjennomføre et skikkelig angrep enda, åssen kan du ha deltatt da :)? men, nå kom den siste oppdateringen med Massive PvP på mandag/tirsdag, mulig de har forbedret det da.

 

10. XP pvp, og gear grind er enkelt :) Utfra den modellen de lager, tar det max 1mnd før man har alt på plass.

 

Noe mer du lurer på :)? Mr i Think you are level 13....

 

*edit* Leifs

 

2. 48-52 er farm er de fleste enige om. De har ikke klart og gjøre det slikt at hele spillet er bare quest. Du må grinde noe. De skal legge til mer content snart.

 

4. Jeg ser ikke problemet med litt utfordring og forandring.

 

5. Skal det være slik at man bare slår på hverandre til man dør da? CC har uansett som oftest veldig høy CD, og du blir midlertiding immun av det.

 

6. Jeg er melee og eier ranger/caster ned i støvlene. Du må bare lære deg å spille.

 

7. Det er jeg delvis enig i. Noen av de kunne ha vært litt mer spennende, men det er ikke så veldig viktig. Det er jo bare spennende de første tre gangene du bruker det uansett.

 

8. Er det noen spill som bruker helt originale PvP-minispill?

 

9. Jeg har slåss 15v15 kamper flere ganger. Om du er i et stort guild er det "stor" PvP hver dag. Massive PvP som 48v48 er ikke kommet helt på skinner enda men så er det ikke særlig mange som kan delta i det enda heller.

 

10. Så det som skiller deg ut i PvP er ferdigheter og guild. Jeg vet ikke hva du mener, men jeg og de fleste jeg kjenner mener at et PvP system som ikke bygger seg på endeløs grinding er bedre enn et som gjør det.

 

Aldri snakket om balanse mellom classene, eler hvem classe som er best i AoC. Det alene er et helt eget tema..

 

- Jeg synes det er bra at vi har forskjellige meninger, og deler dem med hverandre. Jeg heier på Funcom, ønsker dem all hell, men blir litt forbanna når de har lovet PvP i AoC....og så langt kan jeg ikke skjønne hvordan de skal få det til... vel en rescrpt av Combos kan hjelpe, men tro meg... det skjer ikke :)

 

2. Enig, Det trenger de!

 

4. Nei, ikke jeg heller, men føles likevel unødvendig.

 

5. Nei... Feks WoW Mage (jada, jeg vet) hadde en unik CC lenge (før BC kom)

 

6. Eller så må de du eier lære seg å spille? Hvis du eier i en Zerg gruppe, fint for deg! Enda en Zerg PvP MMO

 

7. Handler om å gjøre classene mer unike

 

8. Nei, Nettopp!

 

9. Bra, dette er gode news.

 

10. Jeg kjenner omvendt. Ikke at endeløs grinding er bra, men like dumt med at alle løper rundt i det samme som deg etter 1mnd. (heldivis er ikke gear alt i AoC, så å farme seg ihjel for å se litt mer unik ut hadde ikek skadet)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Til dere som klager på at Age of Conan ikke har noe nytt å tilby, og venter på Warhammer: Online - hva har WAR som er helt nytt kontra WoW og AoC?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...