Gå til innhold

Conan hersker spillmarkedet (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg hører beta av WAR er helt horribelt, og langt unna å bli ferdig.

 

Kan hende WAR tilfører noe nytt, da det er Mythic som lager spillet, de introduserte jo den beste PVP ever med Dark Age of Camelot og sin RVR...

 

 

Blir spennende å se på utviklinga i MMO bransjen fremover.

Nye WoW addonen kommer nok IHVERTFALL ikke til å gjøre noe nytt :D

 

 

Men uansett om man liker Conan eller ikke, så er det fint at Norge i det minste har hatt produkt som selger bra, forutenom black metal (som får aaaaltfor lite oppmerksomhet i Norge, selv med tanke på at det er en av våre største eksporter) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
godt jobba av funcom, men har hørt flere steder på nettet at folk utsetter å kjøpe det til bugs og div balanseproblemer blir fiksa så det er et marked for å få flere spillere med om de finpusser spillet litt.

 

Å utsette annskaffelse av ett MMO er faktisk en veldig smart ting å gjøre! Istedet for at man syter om alle feilene osv

 

Om de har så mye imot bugs og ubalanse så burde de rett og slett vente et par mnd'er med å hive seg på MMO bølgen... Regner med at AoC salget vil stige fremover etterhvert som FC får pumpa ut bug fixes og content patches :yes:

Endret av dezikiel
Lenke til kommentar
Bug og innhold kan lett forbedres over litt tid.

 

Det jeg ikke liker er hvordan de har instansert det over div. servere.

 

Instaneinndelinga kan jo være både negativ og positiv, spesielt om du er på en PVP server og vil unngå å bli serie-ganka midt i en quest f.eks :)

Fører også til at man slipper å stå i kø og vente på at en boss skal spawne... Sålenge man er klar over at man er i forskjellige instanser og hvet hvordan man skal håndtere det, så ser jeg ikke så mange negative sider faktisk

Lenke til kommentar
Til dere som klager på at Age of Conan ikke har noe nytt å tilby, og venter på Warhammer: Online - hva har WAR som er helt nytt kontra WoW og AoC?

 

Det er veldig vanskelig å vite hva Warhammer har å tilby før man ser det endelige resultatet. Det er jo bare å ta AoC som et eksempel, ingen DX10 støtte, TBK som ikke fungerer for casual gamers(skulle man ikke kunne reise til TBK for å drive med PvP?), ingen bar fights og ingen blood money. I tillegg til at de holdt tilbake veldig mye content slik at de kunne rushe ut spillet før det var ferdig(smart move).

 

Men det Mythic lover er for eks:

1. RvR. 2 grupperinger som hele tiden kjemper om å knuse hverandre ved å for eks ta over byer. PvP med mening i motsetning til AoC.

2. De prøver seg på en ny innfallsvinkel når det kommer til crafting. Man må for eks dyrke planter i potter og tilsette vann o.l. Dette virker mye mer spennende enn craftingen man finner i AoC som trolig har det værste crafting systemet i en MMO noensinne.

3. Guilds vil kunne oppnå progressjon i form av nivå. Tror det er 30 forskjellige nivåer eller noe og man får forskjellige fordeler(bedre guild banner) jo høyere nivå en guild har.

Her kan man selvsagt trekke paralleler til AoC sine guild citys og Battlekeep hvor disse representerer progressjon for guilden om man vil. Men i mine øyne så var guild citys stort sett bare eye candy og hadde liten nytte.

4. PvP loot. Man får loot av å drepe spillere, men ikke iform av spillerens item/penger.

5. De vil ha en form for PvP exp i motsetning til AoC. (Om de kommer om 1 år driter jeg i).

6. Public quests.

7. Alle kan delta i city sieges, ikke bare de som gidder å grinde 100k resources. City sieges er dog ikke likt det man finner i AoC.

8. Konkret end game content. Etter at man når level cap vil man fremdeles ha ting å gjøre, som for eks låse opp nye skill. I motsetning til AOC der end game content er ikke eksisterende.

 

Om Mythic klarer å levere gjenstår jo å se. Med AoC har vi jo fått ennå et eksempel på hvordan mange spillere reagerer på et halvferdig spill, så spørs det bare om Mythic tar lærdom av dette. Med EA i ryggen er det ikke godt å vite hvor det vil ende.

Lenke til kommentar

Det med hva som loves og hva som leveres gjelder vel alle online baserte spill. Men det er i hvor stor grad spillerne opplever mangler som problematisk og hvordan spillet utvikles de første 6mnd etter lansering som ofte lager grobunn for skjebnen.

 

Med noen unntak selvf.

 

Jeg har god tro på Funcom og AoC selv om jeg ikke liker alt jeg hører og venter med aktiveringen av CE'n.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg hører beta av WAR er helt horribelt, og langt unna å bli ferdig.

 

Da har personen med det aktuelle utsagnet røyka sopp. For 6mnd siden var spillet mer ferdig enn AoC var på release. Det er min personlige mening fra å ha spilt begge i samme periode.

 

Hvis han/hun ikke likte "gameplayet" så har ikke dette noe å si for betaen. Iforhold til utgivelsesdatoen og retningen spillet skal i, ligger Mythic langt fremme.

 

Til dere som klager på at Age of Conan ikke har noe nytt å tilby, og venter på Warhammer: Online - hva har WAR som er helt nytt kontra WoW og AoC?

 

Hvis du er oppriktig interresert kan du lese FAQ'n på hjemmesiden deres, eventuelt lese litt på forumene rundt omkring. Det eneste jeg sier er at Warhammer går tilbake til røttene av de første MMO'ene. Folk sier at spillet "ligner så mye på WoW". Sannheten er at det ligner mer på spillene WoW fikk sin opprinnelige inspirasjon fra.

 

Med WAR kommer SecuROM og sjelen din drar til EA :)

 

Regner med at det var en spøk, for du tror vel virkelig ikke at de finner det nødvendig å slippet et "pay-to-play" MMO med SecuROM?

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Med WAR kommer SecuROM og sjelen din drar til EA :)

 

Regner med at det var en spøk, for du tror vel virkelig ikke at de finner det nødvendig å slippet et "pay-to-play" MMO med SecuROM?

 

Ka med Spore Demoen da ka er vitsen med å gi ut en demo med SecuROM?

og EA har selv sakt at alle spill fra EA skal ha SecuROM i seg etter det jeg har lest.

Lenke til kommentar

delt om aoc så langt, har en lvl 80 Tempest of set og den karakteren er god singel/gruppe , derimot min lvl 70 guardian er nå rett og slett kaste dokke til enhver som vil få en gratis pvp kill , melee v casters er helt på trynet og vel når jeg får lvl 80 på denna guardian tror jeg bare at avslutter kontoen

 

Sier som jeg sa i spillet at det skulle vært utsatt i minst 3 måneder og fått bort en hel del bugs og ting som skulle vært med fra starten av, da tenker jeg på markedet-traders-fungerende tradeskills , litt for mange som exploiter gemcutting og de forsjellige virkningene som totalt blir utnytta for pvp sånn at en ikke kan skade folk , så yeh woopie Aoc eier

Lenke til kommentar

er jeg den eneste som stusser på tittelen her? O,o..

 

Spillmarkedet i seg selv er stort, med mange sjangre, å si at AoC hersker over alle spillene som finnes der ute er jo i og seg selv en stor løgn :p

 

Og 700k - 1mill er langt ifra det nest største innen MMOG-sjangeren. Lineage II har vel i dag mellom 2-4 mill brukere i verden, for ikke å snakke om runescape, everquest, eve online osv.

 

Kanskje bestselgende nå, men conan-universet er fortsatt en nisje, hvor spillbasen vil være en blanding av de som prøver alle typer MMOG's til trofaste conan-tilhengere og de som er lei av en type spillsjanger/et spesielt spill de spiller ofte (som WoW) og hopper over til Conan. Og seff de som liker pupper/rumper/virituelle avatarer eller følger venner/reklame.

Lenke til kommentar
Til dere som klager på at Age of Conan ikke har noe nytt å tilby, og venter på Warhammer: Online - hva har WAR som er helt nytt kontra WoW og AoC?

 

Øh, hva det har å tilby? Det er Warhammer. ;) Jeg liker Dragonlance, Ringenes Herre, Forgotten Realms og mange andre fantasy-universer, men Warhammer er Warhammer. Jeg elsker den verden og rasene der, og selve verden er som skapt for et MMORPG. Jeg bare håper vi får være skaven, skink og Dwarf Slayer etterhvert. ;( (ikke dwarf slayer som i "kverker dverger", men dwarf slayer som en viss Gotrek Gurnisson...) ;)

Lenke til kommentar
Har Vanguard en trial mulighet? Mener alt var lukket der sist jeg sjekket.

 

Ingen åpen trial mulighet, men mange spillere gir bort buddy keys som følger med collectors edition og kan vinnes i konkuranser. Det er faktisk spillere som kjøper flere collectors edition av spillet slik at de kan få gi bort keys og rekruttere nye spillere. Eller så koster jo spillet nesten ingenting, 200kr på nettbutikker, 250kr på sony store og rundt 10 dollar på ebay. Er garantert verdt pengene. Enkleste er nok å kjøpe på ebay, få key via mail og laste ned spillet fra SOE sine sider.

 

Steder du kan få buddy key:

http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/157609

http://forums.station.sony.com/vg/posts/li...?topic_id=30952

 

Ellers foreslår jeg å lese litt på newbie yard forumet.

http://forums.station.sony.com/vg/forums/show.m?forum_id=6

Endret av toeblast
Lenke til kommentar
hvor lenge siden er det Age of Conan ble lansert i norge ?

PS her legger jeg opp til noe

den hadde Utgivelsesdato den 23. mai i år men de som pre ordra en spesiel versjon eller noe slik kunne vel laste den ned og starte opp den 17/19. mai

 

 

:p

PS her legger jeg opp til noe
:p Endret av DeZtr0
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...