Gå til innhold

Test: Canon Pixma iP4500, Epson Stylus Photo R285 og HP Photosmart D5360


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at skuffen til Canon Pixma i4500 ikke tar A4 ark, selv om det er merket, men det gjør den selvsagt!! Har akkurat kjøpt denne, og er veldig fornøyd!!

Man må utvide skuffen ved å dra den hardt ut, og da stikker den også et par cm utenfor skriveren når den er på plass, men pytt pytt...

Bedre enn å ha bunken stikkende opp på toppen i hvert fall...

 

Eller man kan ha 10x15 fotopapir i denne, og A4 på toppen, hvis man ønsker. (eller motsatt)

Utrolig fleksibel og rask skriver!!

Lenke til kommentar
Det står at skuffen til Canon Pixma i4500 ikke tar A4 ark, selv om det er merket, men det gjør den selvsagt!! Har akkurat kjøpt denne, og er veldig fornøyd!!

Man må utvide skuffen ved å dra den hardt ut, og da stikker den også et par cm utenfor skriveren når den er på plass, men pytt pytt...

OK. Vi har ikke hatt intensjon om å ødelegge utstyret, og plastkvaliteten jeg erfarte på alle tre skriverne var ikke bedre enn at jeg ikke tenkte tanken på å "bryte" (særlig fordi den da vil "ødelegge" det ellers elegante designet). Men takk for tilbakemelding; skal endre det i artikkelen.
Lenke til kommentar

Selv om testen kom 14-dager for sent for mitt vedkommende er den en god bekreftelse å ha, jeg kjøpte R285 nå nettopp og kan istemme resultatet av testen. Jeg er meget fornøyd med bildekvaliteten til den prisen og jeg kjøpte kun for å skrive ut bilder, har en annen (Brother MFC410N) for å skrive ut dokumenter, scanne, kopi ol. i nettverket hjemme.

Lenke til kommentar

Et problem jeg har sett med Epson tidligere, og det er elektronikk og blekkpatroner. Fra den dagen du setter patronene i, så er det tidsbegrenset varighet. Uansett om du bruker de eller ei, vil de slutte å fungere når denne tiden er ute! Om de har endret på dette nå vet jeg ikke, men det er en patetisk løsning for å sno folk for blekk.

 

Selv har jeg Canon IP4500 og synes testen stemmer ganske bra, bortsett fra det med A4 ark i nedre skuff som en her over sa.

Lenke til kommentar

Kjøpte Canon Pixma iP4500 primært for å kunne skrive på CD / DVD plater direkte (labels)

Denne sviktet etter 10-15 plater....

Kom feilmelding om at jeg måtte fjerne CD-skuff og lukke innvendig luke for at printeren skulle kunne utføre den ønskede jobb (som var å skrive på CD som igjen krevde bruk av skuff og innvendig luke åpen)....

Kontakt med Canon og prøving på nyinnstallering av programvare uten nytte. (Mac)

Printer inn på verksted hvor de fant sensorfeil på innvendig luke. Reparasjonskostnaden så stor at jeg kunne få ny maskin.

Hentet så ut en ny iP4500, men den klarte ikke å skrive ut på 1 plate en gang før jeg fikk samme feilmelding igjen ......

 

Pakket sammens svineriet og leverte det ARG tilbake til butikken og fikk pengene igjen.

 

Dro over til Elkjøp og hentet ut en Multi Epsonmaskin som klarte 48 ventende plater på kort tid.

 

HEIA EPSON... ( Og farvel til Canon som kunde )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det står at skuffen til Canon Pixma i4500 ikke tar A4 ark, selv om det er merket, men det gjør den selvsagt!! Har akkurat kjøpt denne, og er veldig fornøyd!!

Man må utvide skuffen ved å dra den hardt ut, og da stikker den også et par cm utenfor skriveren når den er på plass, men pytt pytt...

OK. Vi har ikke hatt intensjon om å ødelegge utstyret, og plastkvaliteten jeg erfarte på alle tre skriverne var ikke bedre enn at jeg ikke tenkte tanken på å "bryte" (særlig fordi den da vil "ødelegge" det ellers elegante designet). Men takk for tilbakemelding; skal endre det i artikkelen.

 

 

Trenger overhode ikke bryte,ta ut skuffen, trykk på den hvite flate hendelen og skuffen utvides lekende lett til A4 ark :cool:

I tillegg er det noe som heter brukermanual som følger med produktet :p

 

Ellers kan jeg legge til at jeg bruker min Canon daglig og at den har skrevet ut minst 5-600 bilder og et hundretalls cder siden jeg kjøpte den, dette er forøvrig min 3dje canonskriver på rad uten problem,noe jeg ikke kan si om Epson som jeg hadde tidligere, der var det stadig feilmeldinger og beskjed om at det var tomt for blekk til tross for at det var blekk i patronene :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg tror fortsatt epson har eller har hatt dette en gang. Du kan iallefall ikke på mange epson etterfylle blekk, fordi den fortsatt vil raportere om tomt, og må resette chip på blekkpatronen. Dette behøver ikke ha en sammenheng, men er et tegn på at epson iallefall ikke vil la deg gjenbruke de.

 

En slik dings kan du få her blant annet: http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

 

Artikelnr: 924131

 

Beklager med direktelink vanskelig.

 

Edit den linken til artikkelen handler om programmering til at blekksrivern skal dø. Her snakker jeg om teller før blekkpatronene er døde, uansett bruk, dvs går på tid fra første gang de settes i. Ikke at selve skrivern slutter å virke.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Tar opp en gammel tråde her, noen som har Epson Stylus Photo R285? og er fornøyd?

 

har et idiotisk spørsmål, den skriver også selvfølgelig rene word dokument eller er det kun foto som kan skrives?

 

Jeg har den skriveren og er meget fornøyd med bildekvaliteten, det er ingen problem å skrive ut vanlige dokumenter, konvolutter og til og med cd/dvd plater kan den skrive ut på.

 

Sent svar, men...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...