Gå til innhold

Test: Firefox 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Forvent at ikke alle dine installerte tillegg vil fortsette å fungere i FF3" synes jeg burde være et ganske stort punkt på minussiden.

 

Jeg venter et par uker, da burde forhåpentligvis det meste av de jeg ikke kan leve uten være oppdatert. Det begynner allerede å komme seg men mange av de som er oppdaterte har ikke Mozilla fått gått gjennom og akseptert enda, så automatisk oppdatering fungerer ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Liker litt korleis Mozilla gjer det med Firefox. Dei betrer det dei har i staden for å kome med mange nye halvfungerande funksjonar.

 

Kunne vore litt morosamt å sett korleis Firefox 3 yt samanlikna med Firefox 2, IE 7 og Opera 9.5. Finnast kanskje nokre sider som går inn på nettopp det, eller?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

No offense, men dette virker som om det er slengt sammen en sen kveld med litt for lite å gjøre.

Ikke går man noe særlig innpå de nye og forbedrede funksjonene og det som er skrevet om acid-testene er ikke mye å samle på.

 

Det finnes også grenser for hvor mye nytt man kan legge til i en nettleser og jeg ser ingen grunn til å "klage" på at det ikke er veldig store endringer i utseende. Muligheten for skins nevnes heller ikke.

 

Vet ikke om dette skulle være en "test", men jeg synes ikke den er særlig god.

 

Hvis noen vil ha en grundigere gjennomgang kan man se på og spørre i tråden for Firefox 3.

Lenke til kommentar

Og hvor er testen av Opera 9.5? IE sisteversjon?

 

Nå er jeg lei favoriseringen av Firefox. Ikke er den bra, og den trenger en uendelig liste med tilleggspakker for å fungere på tilnærmet lik linje med Opera.

 

Jeg hører fortsatt "men Opera er jo ikke gratis, så da gidder jeg ikke bruke den" fra Firefox-brukere. Noe som viser hvor ignorante disse folkene er.

Lenke til kommentar
Nå er jeg lei favoriseringen av Firefox. Ikke er den bra, og den trenger en uendelig liste med tilleggspakker for å fungere på tilnærmet lik linje med Opera.

Personlig er eneste grunn til at jeg bruker FF i stedet for Opera akkurat tilleggene. Hadde det vært FF mot Opera uten annet enn det som kom i installeringen hadde jeg antageligvis brukt Opera. Men det er så utrolig mange tillegg jeg har blitt avhengig av i FF som Opera ikke har funksjonalitet som dekker.

 

Det geniale med FF er for meg altså ikke browseren i seg selv, men all den funksjonaliteten tilleggene gir, og hvor enkelt det er å finne og installere de. Med det tatt i betraktning er ikke Opera overhodet interessant for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Jeg hører fortsatt "men Opera er jo ikke gratis, så da gidder jeg ikke bruke den" fra Firefox-brukere. Noe som viser hvor ignorante disse folkene er.

Dersom du har sett det på engelske fora så kan det sikkert verte forklart ved at dei meiner «free» som i «free speech» og ikkje «free» som i gratis.

 

Trur dei fleste har fått med seg no at Opera ikkje har den irriterande reklamegreia i høgre hjørne lengere.

Lenke til kommentar
Det finnes også grenser for hvor mye nytt man kan legge til i en nettleser og jeg ser ingen grunn til å "klage" på at det ikke er veldig store endringer i utseende.
Hvor ble det klaget? Jeg så vel heller på den biten som positiv, flott at de ikke endrer utseende og brukergrensesnitt hele tiden, slik en velkjent konkurrent gjør for å lokke folk til å kjøpe det nyeste.

 

Flott gjennomgang Arsæll, FF3.0 er rett og slett et gjennomført bra produkt, og du dekket alt det vesentlige på en måte jeg tror de fleste leserne setter stor pris på.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Jeg byttet til FF3 i håp om å bli kvitt et irriterende problem som jeg hadde med FF2. Noen ganger når jeg ser på videoklipp på nett, som f.eks youtube, dagbladet og lignende. Så stopper filmen etter 5sek, og den har ingen lyd heller. Det problemet har jeg fortsatt :(

 

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Jeg byttet til FF3 i håp om å bli kvitt et irriterende problem som jeg hadde med FF2. Noen ganger når jeg ser på videoklipp på nett, som f.eks youtube, dagbladet og lignende. Så stopper filmen etter 5sek, og den har ingen lyd heller. Det problemet har jeg fortsatt :(

 

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt det?

Du bruker ikke tilfeldigvis Deng Google Bookmarks og/eller Download Statusbar?

Lenke til kommentar
Jeg byttet til FF3 i håp om å bli kvitt et irriterende problem som jeg hadde med FF2. Noen ganger når jeg ser på videoklipp på nett, som f.eks youtube, dagbladet og lignende. Så stopper filmen etter 5sek, og den har ingen lyd heller. Det problemet har jeg fortsatt :(

 

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt det?

Du bruker ikke tilfeldigvis Deng Google Bookmarks og/eller Download Statusbar?

 

Nei. Har ingen anelse på hva som gjør at det blir slik.

Lenke til kommentar
Jeg byttet til FF3 i håp om å bli kvitt et irriterende problem som jeg hadde med FF2. Noen ganger når jeg ser på videoklipp på nett, som f.eks youtube, dagbladet og lignende. Så stopper filmen etter 5sek, og den har ingen lyd heller. Det problemet har jeg fortsatt :(

 

Noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt det?

Du bruker ikke tilfeldigvis Deng Google Bookmarks og/eller Download Statusbar?

 

Nei. Har ingen anelse på hva som gjør at det blir slik.

Har også opplevd det noen ganger, men da skifter jeg til Opera for å se på videoene.

Lenke til kommentar
Vi mener altså at Mozilla har lykkes godt med å forbedre minnehåndteringen i nettleseren.

 

Tillater meg å være uening. FF2 lå mellom 60 og 240 MB hos meg, avhengig av antall faner og hvor mange sider jeg hadde besøkt denne sesjonen. Akkurat nå, i FF3 ligger minnebruken på 150 MB med fire faner åpne, og jeg har ikke avsluttet/restartet FF på ett par dager. Med andre ord er minnebruken nøyaktig den samme og jeg kan ikke spore noen forbedring, dette er litt synd for meg som bare har 512 MB minne og boltre meg på...

Lenke til kommentar
Opera 9.5 ble lansert for to uker siden – vi har ikke tatt en titt.

Haha!

 

Men ihvertfall, bruker FF pga. pluginsene. Men de fleste fungerer jo ikke med FF3. Liker egentlig Opera bedre. Hadde problemer med minnelekasjer i FF2, dette er ihvertfall fikset med FF3. Min personlige erfaring tilsier at FF3 bruker litt mindre RAM enn Opera 9.5, men dette behøver jo ikke å være rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...