Gå til innhold

Skype blir mer brukervennlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel enda mer bloat tenker jeg. Synd det ikke finnes noen gode alternativer som har samme gode responstid og lydkvalitet.

 

Er nå kjempefornøyd med skype selv. Har brukt den i flere år, og spesielt mye de årene jeg jobbet utenlands. Lite feil, har skjedd at det har vært problemer med lyd/støy men det er lenge siden. Benytter nå v3.5 for windows og 1.x for linux. Har aldri opplevd skype som ressurskrevende. Tidligere var det tidvis problemer med feks nedlastninger eller surfing samtidig med samtaler dersom en satt på treg linje men kan rett og slett ikke huske sist det skjedde. Selv på HTC touch'n kjører skype helt fint. Dersom en har mye oppe samtidig kan en få melding om å lukke noe men så har jeg også den eldste touch'n.

 

Skype er genialt enkelt å bruke og det er stabilt i massevis.

Lenke til kommentar
Er vel enda mer bloat tenker jeg. Synd det ikke finnes noen gode alternativer som har samme gode responstid og lydkvalitet.

 

Hva angår maskin til maskin, så synes jeg at googletalk har bedre lydkvalitet.

 

For utenlandssamtaler finnes det alternativer, men jeg har ikke testet disse ennå, bl.a.:

Jajah: http://www.jajah.com/

Gizmo: http://gizmo5.com/pc/

WengoPhone: http://www.openwengo.org/

 

Det nye utseende til Skype 4 er enda verre enn forrige, synes egentlig det har gått nedover for hver utgivelse.

Ikke er det mulig å tilpasse det noe særlig heller :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har testet google talk, og den hadde både dårligere lydkvalitet og verre responstid. Med god margin. Eneste gangen jeg har hatt tilsvarende dårlig kvalitet i skype var når en kamerat av meg hadde en versjon som var 4-5mnd gammel. Når han oppgraderte var det bra igjen. Ikke at skype var dårlig med den versjonen heller, det var bare de to versjonene som snakket dårlig sammen. Har hatt ypperlig lydkvalitet med skype de siste 2-3 årene.

Lenke til kommentar
Hva med å nevne at dette er windows-only?

 

Mac og Linux-klienten er fortsatt på steinalderstadiet.

 

Jeg bruker nyeste Ubuntu, og creative x-mod usb lydkort, siden lydkortet i laptopen, HP nx6325 suger så hardt at det ikke er brukende til annet enn bakgrunnsstøy, hvis det er det man liker.

 

For at Skype skulle funke måtte jeg bytte til Windows. Lyden var helt ødelagt i Ubuntu. Musikk funker greit (hvis man ikke justerer lydnivået, da må jeg bruke lydprogrammet (Amarok), ikke volumkontrollen i ubuntu eller "knotten" på det eksterne lydkortet, det takler ikke Ubuntu), men ikke skype. en annen ting er at USB ikke er bra på denne maskina. Jeg må koble ting som lydkortet og kamera direkte til laptopen, og ikke via noe annet, da falle de ut, eller funker dårlig. USB fungerer dårlig. Det er for tregt i praksis. I hvertfall på min dårlige laptop. Bråker fælt gjør den og, selv om jeg ikke gjør annet enn å kjøre firefox (Viften).

 

Nei, laptoper blir vel ikke bra nok før om et par år. Og da er det snart for sent :)

Hvis man skal høre på denne karen: http://www.universitetsavisa.no/ua_lesmer....2ae432.23653398

Lenke til kommentar

Skivebom - fullstendig showstopper...

 

Det er helt på trynet å spre grensesnittet så jævlig rundt om på skjermen, og i tillegg fjerne all mulighet for å endre på ting.

 

Personlig kommer jeg ikke til å oppgradere, og skulle en oppgradering bli påtvunget er jeg mer enn villig til å leve uten Skype.

 

De skulle heller gjemt alt sirkuset og laget applikasjon så ren, liten og enkel som mulig.

Lenke til kommentar
Nyeste versjon til Linux er v2 og nå skal de lansere v4 til Windows! Latterlig å i det heletatt ha en Linux versjon hvis de skal nedpriroitere den så sinnsykt :(

 

Om man utvikler et windows-program og kommer til, la oss si, versjon 5, og deretter lager en linux-versjon med samme features, så mener du at linux-versjonen skal hete 5 den og?

 

De skulle heller gjemt alt sirkuset og laget applikasjon så ren, liten og enkel som mulig.

 

Sirkus er visst på moten i hjemmeprogramvare. Se på den bedritne, boblete designen til Symantec Antivirus (som forøvrig er umulig å fjerne) og sammenlikn med bedriftsversjonen av samme program - vanskelig å tro det er samme utviklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...