Gå til innhold

«Niko» skuffet over lønna (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
500 000 kroner på 15 måneder var ikke så bra, nei

Vel, til sammenligning får stemmene i The Simpsons 500 000 $ (2,5 mill NOK) per episode, så da er 500 000 på over et år ikke så mye. ;)

Og du mener det går an å sammenligne? Stemmer oppbygd gjennom tiår mot et enkelt produkt? 2-3x vanlig lønn i USA for stemmen sin er ganske greit på fem kvartal. Hva tror du Simpsons-stemmene fikk første sesong?

Lenke til kommentar

500 000 kr på 15 måneder er helt greit. Det blir en årslønn på 400 000 kr. Det er ganske mye til å være USA. For de pengene får man omtrent dobbelt så mye kjøpekraft i USA som i Norge. Det tilsvarer altså en Norsk årslønn på ca 800 000 kr.

 

Jeg synes ikke det er til å kimse av. Det går helt fint å leve av og forsørge familien. Å kreve mer er bare stormannsgalskap.

 

Forøvrig er det en smule sent å komme et par år etter han undertegnet kontrakten og mase om å få etterbetalt mer penger. Hadde han vært mer kravstor den gangen så ville de kanskje valgt en annen. Det lønner seg å ha en skikkelig arbeidskontrakt. Det er for useriøst å komme i ettertid og angre på kontrakten man skrev under på.

Lenke til kommentar
Jeg syntes at han fortjente godt mer enn 500 000 kroner jeg. Tåpelig at ikke de kan unne han tja en drøy million dollar eller to utifra det budsjettet de har nå :nei:

Hva så? De som utviklet spillet. De som satset.

Jammen herregud da, hvor mye betyr en snau million av det de har tjent så langt? Han har jo sikkert gjort en knallhard innsats og da synes jeg han fortjener enn knallgod lønn i tillegg! ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke noen dårlig lønn. Jeg tror ikke det var det som var hovedpoenget hans heller. Problemet er vel snarere at avtalene er dårligere for stemmeskuespillere til dataspill enn de er for andre, og at han skulle ønske fagforeningen hans i større grad hadde stilt opp for ham.

Lenke til kommentar
Jeg syntes at han fortjente godt mer enn 500 000 kroner jeg. Tåpelig at ikke de kan unne han tja en drøy million dollar eller to utifra det budsjettet de har nå :nei:

Hva så? De som utviklet spillet. De som satset.

Jammen herregud da, hvor mye betyr en snau million av det de har tjent så langt? Han har jo sikkert gjort en knallhard innsats og da synes jeg han fortjener enn knallgod lønn i tillegg! ;)

Hvilke selskaper har du jobbet for før, som har gitt deg slike idéer? Og hvorfor ødsle penger på en betalt mann når man kan høste penger til utvikling?

Lenke til kommentar

Nå kan ikke skuespill i filmer/tv- serier sammenliknes med skuespill i spill. I spill er skuespilleren av mye mindre betydning enn hva han er i en film. Om man begynner å kreve høyere lønn vil produksjonskostnadene skyte i været og fokuset vil med engang bli tatt bort fra det som er viktig under spill produksjoner. I filmer er skuespilleren midtpunktet, i spill havner skuespilleren langt bak i rekken over viktige ting.

Lenke til kommentar
Jeg syntes at han fortjente godt mer enn 500 000 kroner jeg. Tåpelig at ikke de kan unne han tja en drøy million dollar eller to utifra det budsjettet de har nå :nei:

Hva så? De som utviklet spillet. De som satset.

Jammen herregud da, hvor mye betyr en snau million av det de har tjent så langt? Han har jo sikkert gjort en knallhard innsats og da synes jeg han fortjener enn knallgod lønn i tillegg! ;)

Hvilke selskaper har du jobbet for før, som har gitt deg slike idéer? Og hvorfor ødsle penger på en betalt mann når man kan høste penger til utvikling?

Som sagt med det de har tjent på dette spillet vil jeg ikke si at det er å "ødsle penger", tviler liksom sterkt på at $1 mill er et stort tap for selskapet :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå kan ikke skuespill i filmer/tv- serier sammenliknes med skuespill i spill. I spill er skuespilleren av mye mindre betydning enn hva han er i en film. Om man begynner å kreve høyere lønn vil produksjonskostnadene skyte i været og fokuset vil med engang bli tatt bort fra det som er viktig under spill produksjoner. I filmer er skuespilleren midtpunktet, i spill havner skuespilleren langt bak i rekken over viktige ting.

 

Omtrent som stemmeskuespillerene i animerte filmer... men gjennomsnittslønna der ligger sikkert høyere den også. Men så er det dette med at disse skuespillerene ofte er etablerte navn. En noname burde ta til takke med ganske god lønn og publisiteten han får i etterkant.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...